در حال بارگذاری ...
همراه با انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران

اسرافیل فرج‌اللهی: ارسال کتاب‌‌های اهدایی به استان‌ها آغاز می‌شود

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با اشاره به سیاست‌های اصلی وزارت ارشاد می‌گوید توجه به تئاتر استان‌ها از مهم‌ترین اقدامات ماست و تلاش داریم هرچه سریع‌تر ارسال کتاب‌های اهدایی و فروش کتاب‌های جدید انتشارات نمایش را در استان‌ها آغاز کنیم.

به گزارش ایران تئاتر، غرفه انتشارات نمایش در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ارائه آثار مکتوب و دیجیتال به همراه برگزاری نشست‌های تخصصی و میزبانی از هنرمندان تئاتر، پذیرای دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر است.

اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران)، در بازدیدی سرزده‌ مهمان غرفه انتشارات نمایش در روز پنجم برگزاری نمایشگاه کتاب شد.

مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در مورد حضور انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران گفت: «انتشارات نمایش در سال‌های گذشته نیز در نمایشگاه کتاب تهران حضور داشته است و با توجه به اینکه توجه اصلی‌اش بر تولید و چاپ کتاب‌های هنرهای نمایشی است، امسال نیز با هم‌فکری مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر انتشارات نمایش تصمیم به حضور این انتشارات در نمایشگاه کتاب تهران گرفتیم.»

او در ادامه توضیح داد: «حضور امسال انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب با برگزاری نشست‌های تخصصی توسط کانون‌های انجمن‌ هنرهای نمایشی، حضور هنرمندان و اهالی تئاتر، جلسات نقد کتاب و اجرای نمایش‌هایی نیز همراه شد.»

عدالت و توسعه فرهنگی؛ سیاست‌های اصلی وزارت ارشاد

فرج‌اللهی هم‌چنین گفت: «سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت امور هنری، اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران بر پایه عدالت و توسعه فرهنگی است؛ و توجه به تئاتر استان‌ها از مهم‌ترین اقدامات ماست، بر همین اساس بحث آموزش و پرورش هنرمندان تئاتری نیز برای اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران امری بسیار مهم است.»

او در ادامه افزود: «تلاش داریم که بعد از انتخابات مدیران انجمن‌های نمایش‌ هر استان، ارسال کتاب‌های اهدایی و فروش کتاب‌های جدید انتشارات نمایش را آغاز کنیم تا در دسترس پژوهشگران و دانشجویان تئاتری در استان‌ها قرار گیرد.»

جایگاه خوب انتشارات نمایش در جمع ناشران تخصصی

این مدیر هنری گفت: «انتشارات نمایش به عنوان یک ناشر تخصصی کتاب جایگاه خوبی را در بین ناشران حوزه‌های تخصصی دارد و امیدواریم به‌زودی با انتشار کتاب، ماهنامه و فصلنامه جایگاهش بالاتر نیز برود.»

او ادامه داد: «من به عنوان کسی که بسیار علاقه‌مند به مطالعه کتاب هستم، این پویایی را که غرفه انتشارات نمایش در نمایشگاه کتاب تهران دارد، بسیار دوست‌ دارم؛ این پویایی باعث غرور است و این نشان‌دهنده جریان علم‌اندوزی و زنده بودن جامعه است.»

غرفه انتشارات نمایش به همت اداره‌کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، در سالن ناشران عمومی برپا شده است که با عرضه کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی، میزبان دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

هنرمندان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ به غرفه انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان) ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

زندگی هنری ادنا زینلیان کتاب شد

کتاب «صحنه عشق من است» که به زندگی و فعالیت‌های ادنا زینلیان هنرمند و مدرس تئاتر در حوزه طراحی لباس می‌پردازد به‌زودی منتشر خواهد شد.

|

در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد
در سالروز درگذشت هنرمند پیشکسوت سیاه‌بازی

نمایش «شاماران» به سعدی افشار تقدیم شد

اجرای پنج شنبه شب نمایش «شاماران» که مصادف با 30 اردیبهشت سالگرد درگذشت زنده یاد سعدی افشار بود، به این هنرمند تقدیم شد و محمدرضا خاکی در حاشیه این اجرا، نمایش امروز کشور را وامدار هنرمندانی چون سعدی افشار دانست.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری
گفت‌وگو با کاظم نظری، مدیرکل هنر‌های نمایشی

از عملکرد شورای ارزشیابی و نظارت تا پای کار بودن مدیران تئاتری

کاظم نظری با اشاره به عملکرد مثبت شورای ارزشیابی و نظارت بر نمایش و نبود نگاه شخصی و سلیقه‌ای در بررسی آثار، از پای کار بودن همه مدیران تئاتری سخن گفت.

|

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود زنده‌یاد «مجید فروغی» برگزار شد

مراسم یادبود مجید فروغی، فعال رسانه‌ای و مدیرروابط عمومی روز گذشته با حضور خانواده، جمعی از هنرمندان، بازیگران، مدیران و کارکنان معاونت امورهنری، اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران، اداره کل هنرهای تجسمی، دفتر موسیقی، بنیاد رودکی، دفتر آموزش، سازمان ...

|

رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است
رییس جمهور در نشستی صمیمی با اهالی فرهنگ و هنر:

توانمندی فرهنگی همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر اقتدارآفرینی برای کشور است

رئیس جمهور توانمندی فرهنگی را همچون توانمندی‌های دفاعی و اقتصادی از عناصر مهم اقتدارآفرینی برای کشور دانست و گفت: تلاش جوانان کشور برای پیشرفت‌های فناورانه نیز همچون افتخارآفرینی‌های دوران دفاع مقدس قابلیت بالایی برای به تصویر کشیده شدن دارند.

|

نظرات کاربران