در حال بارگذاری ...
همراه با مدیر مجموعه تئاتر شهر در غرفه انتشارات نمایش

محمدجواد طاهری: انتشارات نمایش می‌تواند منبعی موثق برای جوانان تئاتر باشد

مدیر مجموعه تئاتر شهر اعتقاد دارد انتشارات نمایش با چاپ کتاب‌های متنوع می‌تواند منابع درسی و غیر درسی هنرمندان جوان را در دسترس آن‌ها قرار دهد و به منبعی موثق تبدیل شود.

به گزارش ایران تئاتر، غرفه انتشارات نمایش در سی‌وچهارمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با ارائه آثار مکتوب و دیجیتال به همراه برگزاری نشست‌های تخصصی و میزبانی از هنرمندان، پذیرای دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر است.

روز سه‌شنبه (26 اردیبهشت) سیدمحمدجواد طاهری (مدیر مجموعه تئاتر شهر)، مهمان غرفه انتشارات نمایش شد و در گفت‌وگویی کوتاه از اهمیت کتاب خواندن گفت.

هرآن‌چه داریم از مطالعه است

طاهری درباره مطالعه روزانه کتاب گفت: «من چندساعت از روزم را اختصاص به مطالعه می‌دهم چون هرآنچه داریم از مطالعه است. خیلی از بزرگان تجربیات خود را به نگارش در آوردند و جهانی دیگر را برای ما خلق کردند، پس در نتیجه ما باید از این تجربیات استفاده کنیم و گاهی آنها الگو قرار دهیم.»

این مدیر هنری ادامه داد: «امروزه هرکسی که می‌خواهد پا به هنر تئاتر بگذارد نباید تصورش این باشد که روانشناسی، فلسفه، اخلاق، منطق، جامعه‌شناسی و... علوم دیگر اصلا به او مربوط نمی‌شود و مطالعه‌ای هم نکند، بلکه همه این علوم کمک به پیشرفت یک هنرمند می‌کند و از او یک بازیگر و یا کارگردان خوب می‌سازد.»

جوانان تئاتری مطالعه کافی ندارند

او در ادامه تاکید کرد: «نمی‌خواهم بگویم نسل امروز جوانان تئاتری اصلا مطالعه نمی‌کنند، اما در واقع شاید به اندازه‌ای که نیاز جامعه است مطالعه ندارند. جامعه تئاتری ما روز‌به‌روز در حال بزرگ شدن است و به هر حال جوانان علاقه‌مند نیازمند کتاب‌های باکیفیت و خوب هستند. در این عرصه، انتشارات نمایش با چاپ کتاب‌های متنوع می‌تواند منابع درسی و غیر درسی این علاقه‌مندان را در دسترس آن‌ها قرار دهد.»

طاهری در پایان صحبت‌هایش در باره جایگاه انتشارات نمایش گفت: «این انتشارات با رزومه و پیشینه‌ای که دارد، می‌تواند به عنوان یک منبع موثق و قابل اعتماد برای نسل جوان تئاتر عمل کند.»

غرفه انتشارات نمایش به همت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و دفتر آموزش، پژوهش و انتشارات نمایش، در سالن ناشران عمومی برپا شده است که با عرضه کتاب و برگزاری نشست‌های تخصصی، میزبان دوست‌داران تئاتر و اهالی فرهنگ و هنر خواهد بود.

هنرمندان، دانشجویان و سایر علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه کتاب‌ به غرفه انتشارات نمایش واقع در سالن ناشران عمومی (شبستان) ردیف 25 غرفه 13/1 مراجعه کنند.

سی‌وچهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از بیستم تا سی‌ام اردیبهشت در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.




مطالب مرتبط

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

آمار فروش نمایش‌های تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر اعلام شد

نمایش «پدر» با 5 اجرا، 500 میلیونی شد
آمار فروش نمایش‌های تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر اعلام شد

نمایش «پدر» با 5 اجرا، 500 میلیونی شد

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در مجموعه تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه 21 مهر سال 1402 مشخص شد. طبق آمار منتشرشده، نمایش «پدر» به کارگردانی آروند دشت‌آرای با مجموع 5 اجرا 431 میلیون و 20 هزار تومان فروش داشته است.

|

آمار فروش سالن‌های نمایشی در مهر 1402 اعلام شد

فروش نمایش «هیدن» به یک میلیارد تومان نزدیک شد
آمار فروش سالن‌های نمایشی در مهر 1402 اعلام شد

فروش نمایش «هیدن» به یک میلیارد تومان نزدیک شد

آمار هفتگی فروش و تماشاگران نمایش‌های به صحنه رفته در تئاتر شهر، تماشاخانه سنگلج و تالار هنر تا پایان روز جمعه 14 مهرماه سال 1402 مشخص شد. طبق آمار اعلامی نمایش «هیدن» (پنهان) به فروشی معادل 922 میلیون و 685 هزار تومان دست پیدا کرده است.

|

نظرات کاربران