در حال بارگذاری ...

رضا بابک و اکرم محمدی به تماشای «بی‌صورت فلکی» نشستند

نمایش «بی‌صورت فلکی» به کارگردانی مریم باقری، دوشنبه هشتم خرداد با حضور رضا بابک و اکرم محمدی در تالار چهارسو تئاتر شهر روی صحنه رفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط‌عمومی تئاتر شهر، نمایش کمدی «بی‌صورت فلکی» به کارگردانی مریم باقری، روز دوشنبه هشتم خرداد با حضور رضا بابک (بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون)، اکرم محمدی (بازیگر تئاتر، تلویزیون و سینما)، ناصر آویژه (بازیگر و کارگردان تئاتر)، امیر مشهدی‌عباس (کارگردان تئاتر)، مسعود رحیم‌پور (بازیگر تئاتر) و سیدمحمدجواد طاهری (رئیس تئاتر شهر) اجرای خود را در حضور قابل‌توجه تماشاگران روی صحنه برد. 

رضا بابک پیش از آغاز اجرای نمایش، ضمن قدردانی از دست‌اندرکاران گروه اجرایی نمایش «بی‌صورت فلکی» گفت: «بسیار خوشحالم که در اولین اجرای این نمایش شاهد حضور پرشور شما مخاطبان فهیم و شریف تئاتر در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر هستم. این نشان‌دهنده قدرت و تأثیر هنر تئاتر به‌عنوان یک ابزار قدرتمند فرهنگی است که می‌تواند چنین تماشاگران گرانمایه ای را به این مجموعه بکشاند.»

او افزود: «همه ما می‌دانیم تئاتر، هنری قدرتمند و تأثیرگذار است که همه کشورهای پیشرفته از این هنر بهترین استفاده را می‌کنند. ما همه باید به این نکته واقف باشیم که تماشای تئاتر یکی از مهم‌ترین ملزوماتی است که می‌توانیم در جامعه امروزمان از آن بهره‌مند باشیم و این باعث خوشحالی است که اکنون شاهد به صحنه رفتن نمایشی هستم که یک گروه جوان ترکیب اصلی را تشکیل می‌دهند و امشب می‌توانم شاهد هنرنمایی آن‌ها روی صحنه باشم.  شرایطی که همه می‌دانیم به صحنه بردن یک اثر نمایشی در آن  با توجه به شرایط اقتصادی این روزها چقدر سخت و دشوار است.»

اکرم محمدی نیز با تشکر از گروه اجرایی نمایش «بی‌صورت فلکی» بیان کرد: «به اعتقاد من همه شما عزیزانی که به‌عنوان تماشاگر در تالار چهارسو حضور پیدا کردید، عضوی از خانواده شریف تئاتر این سرزمین هستید که با حضور صمیمی و پرمهرتان این‌چنین گرمابخش سالن‌های تئاتری هستید و من حتم دارم گروه‌های اجرایی نیز با تمام وجود برای به صحنه رفتن آثارشان تلاش فراوانی انجام می‌دهند.»

این بازیگر ادامه داد: «تئاتر بخشی از تاریخ و فرهنگ این سرزمین است؛ بنابراین من از همه شما می‌خواهم به‌عنوان یک تماشاگر هرکدام صدای بلندی برای تبلیغ این هنر شریف در جامعه باشید. اگر هرکدام از شما بتواند از یک کار خوب نمایشی حمایت کند، قطعاً می‌توان به گسترش و تعمیم هنر نمایش در میان طیف گسترده‌تری از مردم امیدوار بود. همان‌گونه که امشب در اولین اجرای نمایش «بی‌صورت فلکی» کار شایسته‌ای انجام دادید و استقبال شما نشان داد که باید منتظر یک نمایش خوب بود.»

بر اساس این گزارش مریم باقری کارگردان نمایش «بی‌صورت فلکی» هم طی صحبت‌های توضیحاتی را درباره به صحنه بردن این اثر نمایشی در تالار چهارسو تئاتر شهر ارائه داد و از حضور پرتعداد مخاطبان در اولین اجرای نمایش قدردانی کرد.

نمایش کمدی «بی‌صورت فلکی» به نویسندگی نیاز اسماعیل‌پور و کارگردانی مریم باقری هرروز غیر از شنبه‌ها ساعت 20:15 با مدت‌زمان 75 دقیقه و قیمت بلیت 110 هزار تومان در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

«بی‌صورت فلکی» نمایشی کمدی است که فضای روایی آن، در یک دادگاه فرضی و قصه آدم‌هایی می‌گذرد که برای فرار از ناکامی‌ها و سرخوردگی‌های خود به عمل‌های زیبایی پناه برده‌اند.

وحید آقاپور، الهه پورجمشید، نادیا فرجی، بهداد قادری، آیلار نوشهری، شهناز نوروزی با همراهی امیر غفارمنش بازیگران این اثر نمایشی هستند.

محمدامین سبزعلی، یاسمن عطااللهی، علیرضا مصلحی، ارشیا نصیرنیا، محبوبه نورداد و محمد سعوه نیز دیگر هنرمندانی هستند که در این نمایش به‌عنوان بازیگر حضور دارند.

مهران احسانیان (تهیه‌کننده)، حسین عابدین و سمیر اکریمی (مجریان طرح)، حسین عابدین (طراح صحنه)، پریا الماسی (طراح لباس)، علیرضا دربانی (طراح پوستر)، محمود سالاریه (آهنگساز)، رضا خضرایی (طراح نور)، مهتاب حسنی (طراح گریم)، علی یوسفی (برنامه‌ریز)، دانیال حسن‌نیا (دستیار کارگردان)، محمد سعوه (مدیر صحنه)، پارسا زارع، محمد حسین‌زاده و محمد وقاری (دستیاران صحنه)، حجت بابایی (گریم)، حسین عابدین (ساخت تیزر)، الناز غفاری (روابط عمومی)، شیرین جهان‌زاده (عکاس) و شهاب تهران (فیلمبردار) دیگر عوامل اجرایی نمایش «بی‌صورت فلکی» را تشکیل می‌دهند.




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود
کاظم نظری مدیرکل هنر‌های نمایشی مطرح کرد

کارگاه‌های آموزشی ادبیات نمایشی در استان‌ها برگزار می‌شود

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در ششمین همایش سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها گفت تصمیم داریم به‌واسطه ضعفی که در حوزه ادبیات نمایشی وجود دارد مجموعه کارگاه‌های آموزشی در استان‌ها برگزار کنیم که از همه مدیران استانی خواهش می‌کنم در ...

|

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت؛ چالش‌هایی که به امید رسید

تئاتر در سالی که گذشت شرایط رو به بهبودی را تجربه کرد و از مشکلاتی که در دوران کرونا برایش ایجاد شده بود، دور شد. در این راستا، به‌نظر باید سال آینده را روزهای بسیار خوب و شکوفا تئاتر کشور دانست.

|

گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند
گفت‌وگویی کوتاه با رضا بابک

بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند عرصه نمایش ایرانی را به روزهای اوجش برگرداند

رضا بابک، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینمای ایران می‌گوید تشکیل بنیاد تئاتر ملی، می‌تواند گونه نمایش ایرانی را که مدتی است دچار کلیشه‌ها و تکرار شده است، دوباره شکوفا کند و به روزهای اوجش برساند.

|

نظرات کاربران