در حال بارگذاری ...
بازگشت به صحنه تئاتر پس از سه سال

حامد رحیمی نصر: «آلزایمر» فضایی گروتسک با نگاهی جامعه‌شناسانه دارد

حامد رحیمی نصر نویسنده و کارگردان تئاتر با بیان اینکه «آلزایمر» مثل دیگر نمایشنامه‌هایش، فضایی گروتسک مبتنی بر نگاهی جامعه‌شناسی دارد، از اجرای این نمایش در اوایل تابستان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایران تئاتر، حامد رحیمی نصر، سال‌هاست که به‌عنوان نویسنده، صداپیشه، بازیگر و کارگردان در عرصه هنرهای نمایشی مشغول به فعالیت است.

«وامانده تهران»، «اوردوز»، «مرگ خنده‌دار یک دوچرخه‌سوار استقامت»، «دیوار» و «علیمردان خان» تعدادی از آثار این هنرمند است که تاکنون در مقام کارگردان به اجرای آن‌ها روی صحنه پرداخته است.

حامد رحیمی نصر با اشاره به فعالیت جدید خود در زمینه نگارش و اجرای نمایش گفت: «پس از سه سال دوری از صحنه تئاتر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، قرار بود تا نمایش «وی‌اِی‌آر» را روی صحنه ببرم که به دلایل مختلف امکان اجرای این اثر در پردیس شهرزاد مهیا نشد.»

او ادامه داد: «پس‌ازآن، در شهریور سال گذشته نگارش نمایشنامه «آلزایمر» را آغاز کردم. این اثر نیز مثل تمامی نمایشنامه‌های من فضایی گروتسک با نگاهی جامعه‌شناسی دارد که سعی دارد به پرداخت مسائل روز بپردازد.»

این هنرمند افزود: «نمایش «آلزایمر» اثری پُرپرسوناژ است که تمامی شخصیت‌ها در طول اجرا روی صحنه هستند. این اثر در یک فضای کاملاً ایرانی اتفاق می‌افتد و هرکدام از شخصیت‌های اثر کاملاً با دیگری متفاوت است. درواقع شخصیت‌ها همگی نماینده طیف و طبقه خاصی از اجتماع هستند که با بزرگ‌نمایی جزئیات و معایب رفتاری جامعه به‌نوعی نکوهش می‌شوند.»

او ادامه داد: «نمایش «آلزامیر» یک کمدی گروتسک علمی است که تمام اتفاقات آن در زندگی افراد مابه‌ازای عینی دارد. درواقع مخاطب برای تک‌تک اجزای اثر نمونه‌ای در زندگی‌اش دارد.»

ین بازیگر و کارگردان درباره گروه بازیگرانی که در این اثر به ایفای نقش می‌‌پردازند، گفت: «تمامی بازیگران نمایش «آلزایمر» از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و عزیزانی هستند که سابقه فعالیت‌شان در این عرصه به حدود 20 الی 30 سال می‌رسد.»

حامد رحیمی نصر در پایان گفت: «تمرین‌های این نمایش از اوایل بهار آغاز شد و قرار است تا در صورت امکان در تیرماه سال جاری در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه برود.»

گفت‌وگو: نگار امیری




مطالب مرتبط

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

مهلت شرکت در جشنواره «خیمه‌شب‌بازی» تمدید شد

خانه موزه خیمه‌شب‌بازی ایران به‌منظور گردهمایی و رقابت سازنده هنرمندان خیمه‌شب‌بازی و ارتقا سطح کیفی این‌گونه نمایش سنتی ایرانیف مهلت ارسال آثار به این جشنواره را تمدید کرد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران