در حال بارگذاری ...

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در آبان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان،  پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی دزفول در آبان ماه 1402 برگزار می‌شود.

سیدامین سپهریان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شعار این جشنواره را «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» بیان کرد و گفت: «پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سه بخش اصلی صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی و یک بخش جانبی کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود«.

او با بیان اینکه پیام این جشنواره «صلح، ارمغان کبوتران سفید در آسمان کودکی و نوجوانی» است، افزود: «از اهداف این جشنواره می‌توان به تقویت هویت اسلامی، ایرانی در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان، ابلاغ پیام صلح و دوستی به کودکان جهان، تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از قابلیت های نمایشی، گسترش و کمک به تولید نمایشنامه نویسی و نمایش در زمینه کودک و نوجوان و بالا بردن سطح علمی و ایجاد بستری جهت ارزیابی آثار هنری  اشاره کرد«.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تندیس ویژه جشنواره، «پرتقال طلایی» است گفت: «آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 16 مهرماه 1402 است. اسامی آثار پذیرفته شده در 30 مهرماه اعلام می شود و آیین بازگشایی جشنواره 14 آبان خواهد بود«.

سپهریان افزود: «بخش صحنه ای جشنواره به صورت حضوری و با موضوع آزاد است اما به جهت کمک به رشد و توسعه تئاتر کشور ، نمایشنامه های ایرانی با محوریت شعار جشنواره، قصه های اصیل ایران، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب در اولویت پذیرش قرار دارند«.

او گفت: «بخش خیابانی جشنواره به صورت حضوری است و نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است«.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: «بخش نمایشنامه نویسی به صورت غیرحضوری برگزار می شود و به آثاری ترتیب اثر داده می شود که در هیچ جشنواره داخلی و خارجی دارای رتبه نبوده و به صورت کتاب منتشر نشده باشد«.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از زحمات انجمن هنرهای نمایشی دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به جهت اهتمام و پیگیری مستمر به منظور آماده کردن فضای مناسب جهت برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است آدرس دبیرخانه جشنواره، شهرستان دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان های رسول اکرم (ص) و شهید دکتر بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با شماره های 42240300-061 (اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دزفول-واحد امور هنری) و 09369732653 (روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی دزفول- محمدرضا خردمند) تماس حاصل کنند.




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان از نخستین روزهای بهار در مسیر تولید آثار نمایشی ویژه این گروه سنی از پا ننشستند و با آثار متنوع خود بهاری پرشور را برای تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت رقم زدند.

|

نظرات کاربران