در حال بارگذاری ...

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول برگزار می‌شود

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان از برگزاری پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در آبان ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان،  پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول، انجمن هنرهای نمایشی خوزستان و انجمن هنرهای نمایشی دزفول در آبان ماه 1402 برگزار می‌شود.

سیدامین سپهریان معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان شعار این جشنواره را «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» بیان کرد و گفت: «پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سه بخش اصلی صحنه ای، خیابانی و نمایشنامه نویسی و یک بخش جانبی کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌شود«.

او با بیان اینکه پیام این جشنواره «صلح، ارمغان کبوتران سفید در آسمان کودکی و نوجوانی» است، افزود: «از اهداف این جشنواره می‌توان به تقویت هویت اسلامی، ایرانی در راستای افزایش نشاط اجتماعی کودکان و نوجوانان، ابلاغ پیام صلح و دوستی به کودکان جهان، تقویت امید، افزایش نشاط اجتماعی با بهره گیری از قابلیت های نمایشی، گسترش و کمک به تولید نمایشنامه نویسی و نمایش در زمینه کودک و نوجوان و بالا بردن سطح علمی و ایجاد بستری جهت ارزیابی آثار هنری  اشاره کرد«.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اینکه تندیس ویژه جشنواره، «پرتقال طلایی» است گفت: «آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره 16 مهرماه 1402 است. اسامی آثار پذیرفته شده در 30 مهرماه اعلام می شود و آیین بازگشایی جشنواره 14 آبان خواهد بود«.

سپهریان افزود: «بخش صحنه ای جشنواره به صورت حضوری و با موضوع آزاد است اما به جهت کمک به رشد و توسعه تئاتر کشور ، نمایشنامه های ایرانی با محوریت شعار جشنواره، قصه های اصیل ایران، جوانی جمعیت و عفاف و حجاب در اولویت پذیرش قرار دارند«.

او گفت: «بخش خیابانی جشنواره به صورت حضوری است و نقش آموزشی و تربیتی در انتقال مضمون به مخاطب، اولویت انتخاب در این بخش است«.

معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: «بخش نمایشنامه نویسی به صورت غیرحضوری برگزار می شود و به آثاری ترتیب اثر داده می شود که در هیچ جشنواره داخلی و خارجی دارای رتبه نبوده و به صورت کتاب منتشر نشده باشد«.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان همچنین از زحمات انجمن هنرهای نمایشی دزفول و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان به جهت اهتمام و پیگیری مستمر به منظور آماده کردن فضای مناسب جهت برگزاری این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

گفتنی است آدرس دبیرخانه جشنواره، شهرستان دزفول، خیابان کشاورز، بین خیابان های رسول اکرم (ص) و شهید دکتر بهشتی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر  می توانند با شماره های 42240300-061 (اداره فرهنگ و ارشاد  اسلامی دزفول-واحد امور هنری) و 09369732653 (روابط عمومی انجمن هنرهای نمایشی دزفول- محمدرضا خردمند) تماس حاصل کنند.




مطالب مرتبط

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

بهار پرشور تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت

فعالان عرصه تئاتر کودک و نوجوان از نخستین روزهای بهار در مسیر تولید آثار نمایشی ویژه این گروه سنی از پا ننشستند و با آثار متنوع خود بهاری پرشور را برای تئاتر کودک و نوجوان در تالارها و فرهنگسراهای پایتخت رقم زدند.

|

امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود
امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان از شکل‌گیری «تشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی» در ایران خبر داد.  

|

نظرات کاربران