در حال بارگذاری ...
پایان هم‌نشینی 227‌روزه پسرک و ببر وحشی در برادوی

خداحافظی با «زندگی پی»

اجرای نمایش «زندگی پی» به پایان اجراهای خود در برادوی نزدیک می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «زندگی پی» به کارگردانی مکس وبستر که در سالن تئاتر جرالد شونفلد در برادوی روی صحنه می‌رود، روز بیست و سوم ژوئیه (اول مرداد) برای آخرین بار اجرا می‌شود.

در پی اجرای موفقیت‌آمیز «زندگی پی» در وست اند، لندن، از روز نهم ماه مارس (هجدهم اسفند) این نمایش در شهر نیویورک و در برادوی اجرایش را آغاز کرد؛ البته افتتاحیه این اثر نمایشی سی‌ام مارس (دهم فروردین) به طور رسمی برگزار شد.

منبع نمایشنامه «زندگی پی»، کتابی به قلم یان مارتل است که برنده‌ جایزه من‌بوکر در سال 2002 شده است. این اثر داستان پسری نوجوان را به تصویر می‌کشد که 227 روز را تنها در یک قایق نجات همراه با ببری وحشی در اقیانوس‌ آرام سپری می‌کند و برای زنده ماندن می‌‌جنگد.

شخصیت پی پاتل، پسر 16 ساله‌ای است که پدرش باغ وحشی در هندوستان دارد. خانواده آن‌ها همراه با جانورانی وحشی در یک کشتی باری ژاپنی به سوی محل جدید زندگی‌شان حرکت می‌کنند؛ که در نیمه راه کشتی غرق می‌شود و فقط پی زنده می‌ماند.

اقتباس از کتاب را لولیتا چاکرابورتی انجام داد که پیش‌تر برنده سه جایزه تونی بهترین طراحی صحنه، بهترین نورپردازی و طراحی صدا شده است. هیران ابیسیکارا، بازیگر برنده جایزه اولیویه هم نقش پی پاتل را روی صحنه اجرا می‌کند.

سال 2012 آنگ لی اقتباس سینمایی تحسین‌شده‌ای از کتاب یان مارتل به نام «زندگی پی» ساخت که نامزد یازده جایزه اسکار شد که جایزه اسکار بهترین کارگردانی  برای آنگ لی هم جزوشان بود.  
قرار است سال آینده میلادی اجرای شهر به شهر «زندگی پی» در فصل پاییز شروع شود اما تاریخ دقیق اجراها هنوز مشخص نیست.

منبع:تیه‌تر مانیا




مطالب مرتبط

با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود
با «نمایش مادر»

جسیکا لنگ به برادوی می‌رود

جسیکا لنگ، بازیگر برنده جایزه‌های تونی و اسکار که با فیلم «کینگ کونگ» در سال 1976 به شهرت رسید، نقش اصلی «نمایش مادر» را که سال آینده در برادوی نیویورک به صحنه خواهد رفت، بازی می‌کند.

|

((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی
((با سلام. فعلا منتشر نشود)) اجراها تا دو سال دیگر ادامه دارد

تور شهربه شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در آمریکای شمالی

تور شهر به شهر نمایش «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» در شهر شیکاگو و در سالن جیمز ام.ندرلندر روز دهم سپتامبر(19 آذر ماه ) آغاز شد و تا اول فوریه (13 بهمن) سال 2025 ادامه خواهد داشت.

|

نظرات کاربران