در حال بارگذاری ...

صدور هنرکارت / برای هنرمندان زیر «هجده‌سال آغاز شد»

مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت) از صدور هنر کارت برای هنرمندان زیر ۱۸ سال برای نخستین بار در این دوره صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم خبر داد و گفت بر این باوریم هنر و هنروری سن و سال نمی‌شناسد و به تبع آن ارائه خدمات نیز نباید به سن افراد محدود شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی صندوق اعتباری هنر، حیدر مرادی، مدیرعامل شرکت مهان اندیشان آکام (هنرکارت) از صدور هنر کارت برای هنرمندان زیر ۱۸ سال برای نخستین بار در این دوره صندوق اعتباری هنر در دولت سیزدهم خبر داد.

حیدر مرادی، با اشاره به تاکید مدیرعامل صندوق اعتباری هنر مبنی بر تلاش و پیگیری و رایزنی برای ارائه خدمات و تسهیلات به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی سراسر کشور دارای هنرکارت، گفت: «تلاش صندوق اعتباری هنر بر آن است تا ضمن ارائه خدمات و تسهیلات بهتر و بیشتر، افزایش سطح رضایت‌مندی خانواده فرهنگ و هنر را فراهم کرده و گام‌های موثری در جهت بهره‌مندی اعضا از حقوق واقعی آن‌ها را مهیا کند.»

او در ادامه هدف از ایجاد و پایه‌گذاری این شرکت را ایجاد بستری برای یکپارچه‌سازی خدمات ارائه شده توسط صندوق اعتباری هنر با ارائه کارت هویتی و شناسایی (هنرکارت) به اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآن و عترت در سراسر کشور عنوان کرد.

مرادی با تشریح جزئیات صدور هنرکارت برای اعضا، گفت: «از آغاز صدور هنرکارت تا کنون، بیش از ۹۰ هزار هنرکارت چاپ و برای متقاضیان عضو صندوق اعتباری هنر در سراسر ایران ارسال شده است.»

او همچنین با اشاره به جزئیات صدور هنرکارت برای هنرمندان زیر ۱۸ سال، توضیح داد: «صندوق اعتباری هنر معتقد است، هنر و هنروری سن و سال نمی‌شناسد لذا ارائه خدمات نیز نمی‌تواند به سن محدود باشد. بر این اساس هنرکارت مفتخر است در پاسداشت جایگاه هنروران نوجوان زیر ۱۸ سال (مورد تأیید صندوق اعتباری هنر) در سال ۱۴۰۱ برای نخستین بار اقدام به صدور هنرکارت برای این نوجوانان مستعد کرد.»

مدیر پروژه اجرایی هنرکارت ادامه داد: «علاوه بر عضویت شماری از هنرمندان خردسال و نوجوان در صندوق اعتباری هنر، این شرکت نیز با توجه به محدودیت‌های بانکی برای افتتاح حساب افراد زیر ۱۸ سال، طی چند مرحله مذاکره، زمینه دریافت هنرکارت برای این عزیزان را فراهم کرد.»

مرادی با اشاره به فعالیت هنرمندان زیر ۱۸ سال در رشته‌های تجسمی، موسیقی، نویسندگی، نمایشی و عترت و قرآن توضیح داد: «کوچک‌ترین عضو دارای هنرکارت زیر ۱۸ سال متولد سال ۱۳۹۴ است که در چهارونیم‌سالگی نخستین کتاب خود را تألیف، ترجمه، تصویرگری و در شش‌سالگی منتشر کرد و بزرگترین آن‌ها متولد آبان ۱۳۸۴ است.»

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در بسیاری از کشورهای دنیا اقدامات حمایتی متعددی از چنین استعدادهایی انجام می‌شود ادامه داد: «این هنرمندان خردسال و نوجوان، آینده‌سازان کشور هستند و امیدواریم ارائه هنرکارت به آن‌ها قدمی کوچک در مسیر علاقه‌مندی آن‌ها به فعالیت در حوزه فرهنگ و هنر برای ایران عزیزمان باشد.»

مرادی در خصوص روند صدور هنرکارت برای هنرمندان زیر ۱۸ سال هم توضیح داد: «روند صدور برای این افراد کمی متفاوت است. این عزیزان پس از ثبت نام در سایت هنرکارت باید به همراه یکی از والدین به شعب بانک عامل مراجعه کرده و افتتاح حساب انجام دهند. در این مرحله نباید کارت دریافت کنند و فقط اطلاعات حساب خود را که شامل شماره مشتری و شماره حساب و کد شعبه‌ای که افتتاح حساب انجام شده است، به شرکت هنرکارت اعلام و شرکت نیز اطلاعات را به بانک ارسال می‌کند تا شماره کارت برای هنرمند صادر شود. سپس اطلاعات تکمیل شده برای چاپ کارت تحویل چاپخانه می‌شود. پس از چاپ، کارت برای هنرمند ارسال می‌شود.»




مطالب مرتبط

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در دیدار با محمد کاسبی، با اشاره به نقش و تأثیر هنرمندان در انتقال امید، نشاط و حس خوب به انسان‌ها، توجه به نیازهای این قشر فرهیخته را یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای حمایتی در کشور دانست.

|

اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است
اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

|

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد
گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد

محمدجواد کبودرآهنگی، نویسنده و کارگردان نمایش «سلطان عمرا بمیرد» می‌گوید سیاه‌بازی کار دشواری است که بیش از کارگردانی به بازیگرانی کاربلد نیاز دارد تا بتوانند فضای کمدی را خلاقانه به نمایش بگذارند.

|

نظرات کاربران