در حال بارگذاری ...
یادداشت مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت درباره هجمه‌های اخیر به یک هنرمند

استاد داریوش ارجمند، شخصیتی است که هیچ منفعت شخصی را در نظر نمی‌گیرد

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت در یادداشتی از دغدغه‌های داریوش ارجمند برای هنرمندان پیشکسوت و تهمت‌های ناروایی که به او زده شده است، نوشت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، سیدعباس عظیمی (مدیرعامل و عضو هیئت‌مدیره موسسه هنرمندان پیشکسوت) درباره حواشی ایجادشده برای داریوش ارجمند هنرمند پرسابقه تئاتر و سینما یادداشتی منتشر کرد.

در متن یادداشت عظیمی آمده است:

«متأسفانه این روزها هجمه‌های ناجوانمردانه علیه استاد داریوش ارجمند پیشکسوت بازیگری آغاز شده و به‌دروغ ایشان را به‌عنوان دریافت‌کننده کمک ۲۰ میلیارد تومانی از رئیس‌جمهور قلمداد می‌کنند!

خداراشکر که ایشان را فرای از بحث هنری‌شان، حداقل در ارتباط با مسائل و مشکلات موسسه هنرمندان پیشکسوت نزدیک به ۱۱ سال می‌شناسم. موسسه‌ای که برای تکریم و حمایت از هنرمندان بالای شصت‌سال و دارای درجه‌یک هنری در حوزه‌های سینما، تئاتر، موسیقی، تجسمی، شعر، ادبیات داستانی، هنرهای سنتی و معماری با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تأسیس‌ شده است

بسیاری از هنرمندان پیشکسوت نقش جدی در حمایت از موسسه خودشان داشته‌اند و اینجانب به‌عنوان اولین مدیرعامل و آغازکننده فعالیت‌های موسسه هیچ‌گاه خاطرات خوب و زحمات این بزرگواران را فراموش نمی‌کنم، به‌ویژه استادان آسمانی که امروز توفیق خدمتگزاری به آنان را نداریم، ازجمله عزت‌الله انتظامی، داوود رشیدی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز، عزت‌الله مهرآوران، مهرزمان فخارمنفرد، سیروس گرجستانی و بسیاری که به دلیل تعدد اسامی نام آنان در این یادداشت کوتاه نمی‌گنجد.

و اما در روزهای پرفرازونشیب موسسه، استاد داریوش ارجمند یگانه شخصیتی بوده و هستند که برای منافع عمومی و جمعی هنرمندان پیشکسوت هیچ ملاحظه و منفعت شخصی را مدنظر قرار نداده‌اند و فرای مباحث سیاسی روز جامعه، برای گرفتن کمک از شخصیت‌ها و متولیان امور، حاضر به رو زدن و درخواست یا جنگیدن بوده و هستند، به‌ویژه در شرایط فعلی که افراد با تز روشنفکری، با  احتیاط تمام و سنجش جوانب، حاضر نخواهند شد منافع خود را فدای منافع جمع کنند! هر شخص دیگری جای استاد ارجمند بود، این روزها می‌توانست بهترین امکانات و رفاه را برای خود داشته باشد، از خانه گرفته تا ماشین و حساب بانکی و…! او در جایی برای گرفتن کمک مالی رئیس‌جمهور که به تأخیر افتاده از او گلایه می‌کند و درجایی دیگر بنابر ملاحظات خود به‌ دور از آنکه بخواهد موضوع عدم واریز کمک رئیس‌جمهور به‌حساب موسسه هنرمندان پیشکسوت را ملاک همه قضاوت‌ها قرار دهد، آنچه را که فکر می‌کند صحیح است، در تعریف از یک بخش از فعالیت‌های دکتر رئیسی بر زبان می‌آورد که موردنظر بعضی از مخالفین یا منتقدین نیست! به هر صورت آنچه جای تأمل دارد این است که چرا دراین‌بین همراه با کج‌خلقی علیه استاد ارجمند، موسسه هنرمندان پیشکسوت که بودجه سالانه‌اش برای خدمت به هزار پیشکسوت در سراسر کشور یک‌دوم بودجه یک فیلم سینمایی معمولی نیست، مورد هجمه قرار می‌گیرد؟

به نظر می‌رسد رضایت‌مندی اعضای موسسه خوشایند بعضی‌ها نیست، به‌ویژه در این روزها! و به‌ناچار باید مهره‌ها و حامیان اصلی مثل استاد ارجمند سلاخی شوند!
خدا را شکر که ایشان علی‌رغم همه دوندگی‌ها، خستگی‌ها و به جان خریدن توهین‌ها، از اتفاقات خوبی که برای موسسه رقم‌ زده‌اند، ریالی بهره نبرده و نخواسته‌اند. حتی در آخرین بیماری خود در دوران کرونا که هزینه بسیار سنگینی متحمل شدند، یک ریال از این موسسه کمک‌هزینه پزشکی دریافت نکردند و حتی وقتی‌که پیشنهاد شد، همانند سایر اعضا بخشی را تأمین کنیم، فقط یک جمله گفتند که: «راضی نیستم یک ریال از بودجه موسسه خرج دارو و بیمارستان من شود».

پس چگونه می‌توان با بی‌وجدانی و دروغ‌پردازی، این‌ گونه شخصیتی را متهم به گرفتن امتیاز یا کمک شخصی از رئیس‌جمهور کرد؟! به‌ویژه کسی که دغدغه‌ای جز رسیدگی به بیماری، معیشت، مسکن، بیکاری و حفظ آبروی هنرمندان پیشکسوت ندارد!

شما که از خدا نمی‌ترسید و در دروغ و تهمت زدن و آبرو ریختن اعتیاد دارید، حداقل از روزگار عبرت بگیرید که سایه مرگ از همه‌کس و همه‌چیز به ما نزدیک‌تر است.»




مطالب مرتبط

در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند
در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند

سیدعباس عظیمی (مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت) در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ گفت هنرمندان عزیز کشور به‌عنوان سرمایه‌های ملی هستند و امیدوارم با بهبود شرایط درآمدی دولت، شاهد افزایش بودجه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هنرمندان پیشکسوت باشیم.

|

هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا
هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا

سیدعباس عظیمی در میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت که به مناسبت شب یلدا با حضور هنرمندان برجسته و باسابقه رشته‌های مختلف برگزار شد، موسسه هنرمندان پیشکسوت را گنجینه بزرگ هنر ایران اسلامی دانست و گفت اگر هرکدام از اعضای این موسسه نزدیک به نیم قرن تجربه و تخصص داشته باشند، در ...

|

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

نظرات کاربران