در حال بارگذاری ...
...

در گفت‌وگو با ارسطو خوش‌رزم مطرح شد

«مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس»، نمایشی بازیگرمحور است

در گفت‌وگو با ارسطو خوش‌رزم مطرح شد

«مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس»، نمایشی بازیگرمحور است

ارسطو خوش‌رزم با اشاره به اینکه «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» را پاییز امسال روی صحنه خواهد برد می‌گوید این اثر نمایشی بازیگرمحور است و برخلاف دو نمایش قبلی‌اش در این نمایش تنها به کارگردانی می‌پردازد.

به گزارش ایران تئاتر، ارسطو خوش‌رزم، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون فعالیت خود را از دهه 80 آغاز کرد. «آنتیگونه»، «مجلس انتقام‌جویی هملت»، «ناگهان پیت حلبی»، «قند خون»، «دومینو»، «کمیته نان»، «آسانسور نداره»، «دروغ»، «قند خون»، «یک ساعت آرامش» و... از جمله آثاری نمایشی این هنرمند روی صحنه تئاتر به شمار می‌آیند.

خوش‌رزم که پیش‌ازاین نمایش‌های «روایت‌های غیرخطی کهنه‌سربازان جنگ کنار خطوط موازی» و «عشق من حامد بهداد» را روی صحنه برده است، قصد دارد تا در سومین تجربه کارگردانی‌اش نمایش «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» نوشته کهبد تاراج را اجرا کند.

این هنرمند درباره دلیل انتخاب این نمایشنامه گفت: «زمانی که کهبد تاراج نگارش «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» را آغاز کرد، تصمیم گرفتم تا این نمایش را اجرا کنم.»

او ادامه داد: «در واقع از قبلِ همه‌گیری ویروس کرونا تاکنون چهار بار است که تصمیم دارم این نمایشنامه را روی صحنه ببرم اما هر بار به دلایلی این امکان فراهم نشده است و امیدوارم پاییز امسال شرایط اجرا برایم مهیا شود.»

این بازیگر تئاتر ادامه داد: «سال‌هاست که کهبد تاراج را می‌شناسم. او در جنس نمایشنامه‌هایی که می‌نویسد صاحب سبک است و ادبیات خودش را دارد. این ادبیات مورد علاقه من است.»

خوش‌رزم توضیح داد: «علاوه بر سبک نوشتاری، اصولاً متن‌های تاراج، بازیگرمحور هستند. بازیگران آثار او به‌واسطه تأکیدی که روی شخصیت‌پردازی در متن نمایشنامه وجود دارد، همواره بازی‌های درخشانی ارائه می‌دهند و برای من فراهم شدن این موقعیت‌های جذاب اهمیت دارد.»

او با اشاره به اینکه سه رکن اصلی اجرای یک نمایش به ترتیب نمایشنامه، کارگردان و بازیگر است، افزود: «انتخاب متن در درجه اول و مهم‌ترین اصل تولید یک اثر نمایشی به شمار می‌آید و پس از آن کارگردانی و بازیگری موارد تاثیرگذار دیگری هستند که باید مورد توجه قرار بگیرد.»

بازیگر نمایش «آسانسور ندارد» همچنین گفت: «نمایش «مشتبا داداش صیغه‌ای حسین آدیداس» علاوه بر مواردی که گفته شد، دو شخصیت جذاب دارد. یکی از شخصیت‌ها مجتبی محرمی فوتبالیست و دیگری حسین آدیداس یا حسین پورکریمی است که در دهه 60 برای کار به ژاپن رفته بود. داستان این نمایشنامه درباره حسین آدیداس است که برای مجتبی محرمی کتانی اصل مارک آدیداس سرقت می‌کند، به این واسطه دستگیر و در اداره پلیس ژاپن با مجتبی محرمی روبه‌رو می‌شود و ادامه ماجرا...»

خوش‌رزم در پایان گفت: «ترجیح می‌دهم در این تجربه برخلاف دو نمایش قبلی که به‌عنوان بازیگر و کارگردان حضور داشتم، تنها به کارگردانی بپردازم.»