در حال بارگذاری ...
...

در نشست خبری تماشاخانه ایرانشهر مطرح شد

حضور ۴۶ هزار مخاطب و بیش از ۶ میلیارد تومان فروش از اول سال 1402 تاکنون

مدیران تماشاخانه ایرانشهر در نشستی که باحضور خبرنگاران برگزار شد از حضور ۴۶ هزار نفر مخاطب و فروش بیش از ۶ میلیارد تومان از اول سال ۱۴۰۲ تاکنون خبر دادند.

به گزارش ایران تئاتر، روز گذشته، سه‌شنبه هفدهم مرداد ۱۴۰2، همزمان با روز خبرنگار، تماشاخانه ایرانشهر برای ارائه گزارشی از عملکرد این مجموعه در یکسال اخیر و تقدیر از خبرنگاران و اصحاب رسانه، نشستی را برگزار کرد.

در این نشست خبری، حمید نیلی رییس تماشاخانه، توحید معصومی معاون تماشاخانه و آریان رضایی مدیر روابط عمومی ایرانشهر حضور داشتند.

در ابتدای این نشست، حمید نیلی ضمن خیرمقدم و گرامیداشت روز خبرنگار گفت: «۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ بود که در مراسمی، مسئولیت این تماشاخانه را بر عهده من سپردند. در این مدت اهل مصاحبه نبودم و این نشست صمیمانه بهانه‌ای شد تا گزارشی را خدمت شما ارائه کنم.»

او ادامه داد: «سال گذشته که اجراها با مشکل روبه‌رو شد و اتفاقاتی افتاد، ساختار تماشاخانه ایرانشهر را اصلاح کردیم و با توجه به اینکه تماشاخانه ایرانشهر با خانه هنرمندان ادغام‌شده بود، طبق نظر شهردار محترم و مدیرعامل وقت خانه هنرمندان که با حفظ سمت رییس تماشاخانه ایرانشهر بودند در تیرماه قرار شد خطی و مشی‌شان جدا شود. در همین راستا بحث استقلال مالی مطرح شد و قرار شد تا درآمدها و هزینه در گردش داخل خود سالن بشود البته که بعضی مسائل در اصلاح ساختار رعایت شده است.»

مدیر این تماشاخانه افزود: «در تماشاخانه ایرانشهر، بحث اورجینال بودن آثار را مورد اهمیت قراردادیم و تا اینجا هم آقای معصومی بسیار تأکید داشتند کارهایی را روی صحنه ببریم که به معنای واقعی اورجینال باشند تا به حفظ جایگاه ایرانشهر کمک کنیم.»

نیلی همچنین گفت: «مهرداد باقری رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران چشم‌انداز تماشاخانه ایرانشهر را مانند مراکز خاص چون باغ کتاب تهران یا دیگر مکان‌ها، چرخه‌ای خاص برایش تعریف کرده است. آقای باقری در جلسه‌ای که به این تماشاخانه آمده بودند، مصمم بودند که تا مهر و آبان این چشم‌انداز سرانجام برسد.»

توحید معصومی، مدیر هنری و مسئول هماهنگی گروه‌های تماشاخانه ایرانشهر هم خطاب به خبرنگاران گفت: «از همیاری‌ای که در این یکسال اخیر داشته‌اید و همراه تئاتر بودید و اخبار تئاتر ایران و تماشاخانه ایرانشهر را به نحو احسن در اختیار رسانه و مخاطبان قراردادید، سپاسگزارم.»

او افزود: «طبیعی است یک اتفاق فرهنگی هنری باعث تأثیر در جامعه شود. شاید سهم عمده‌اش، سهم رسانه و خبرنگارانی است که بی‌وقفه تلاش می‌کنند تا کارها دیده شود و تأثیرات آن رویداد در جامعه نمایان شود.»

این مدیر هنری درباره روند کاری و اجراهای این تماشاخانه گفت: «تلاش می‌کنیم که برای سال آینده نشست‌هایی با کارگردانان متقاضی درباره چگونگی جذب مخاطب، انتخاب متن و ضرورت‌های اجرا داشته باشیم و قصد داریم برای اجراهای همزمان در سالن سمندریان نمایش‌هایی را انتخاب کنیم که طراحی اجرا و چیدمان مشابه داشته باشند.»

توحید معصومی ادامه داد: «از ابتدای سال تا ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ میزبان ۱۲ اثر نمایشی بودیم که این آثار نزدیک به ۴۶ هزار نفر مخاطب داشته و بیش از ۶ میلیارد تومان فروش کرده‌اند.»

در ادامه این نشست، حمید نیلی درباره افزایش قیمت بلیت‌های تماشاخانه ایرانشهر در جمع خبرنگاران گفت: «تا الان پای کف و سقف قیمتی که برای گروه‌ها در نظر گرفتیم ایستاده‌ایم، چون با توجه به رشد قیمت‌ها و تورم تولید تئاتر بسیار سخت است. الآن کف فروش بلیت ۱۰۰ هزار تومان و سقف آن ۲۲۰ هزار تومان است. سال گذشته نیز به دلیل مشکلاتی که وجود داشت، سهم ۲۰ درصدی تماشاخانه ایرانشهر را از گروه‌ها نگرفتیم و همین‌که هنرمندان در آن شرایط اجرا رفتند برای ما کافی بود.»