در حال بارگذاری ...

محمد چرمشیر به مکتب‌خانه سنگلج می‌آید

دومین کارگاه آموزشی مکتب‌خانه سنگلج توسط محمد چرمشیر برگزار می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، کارگاه آموزشی محمد چرمشیر، مدرس و درام‌نویس شناخته‌شده کشور، در روزهای 26 و 27 مرداد جاری و در قالب دوره‌های آموزشی مکتب‌خانه سنگلج برگزار می‌شود.

این کارگاه در ساعت 9:30 صبح روزهای یادشده و به مدت سه ساعت برگزار می‌شود. در این دوره 17 هنرجو حضور خواهند داشت.

تماشاخانه سنگلج به‌منظور اشاعه زمینه‌های مناسب آموزش نمایش ایرانی به مفهوم خاص و با هدف حفظ و ثبت میراث کهن نمایشی ایران‌زمین و بهره بردن از این دستاوردها، کارگاه‌های آموزشی تخصصی را برگزار می‌کند. بازشناخت تئاتر ملی و تربیت نیروی جوان با استفاده از تجربه‌های پیشکسوتان این حوزه مدنظر مکتب‌خانه سنگلج قرار دارد.

دوره‌های آموزشی در سه‌شاخه بازی‌نامه‌نویسی، نقش‌پوشی و نقش‌آفرینی همچنین مشق‌سازی و آواز در نمایش‌های ایرانی طراحی‌ شده‌اند.

در حوزه بازی‌نامه‌نویسی مباحث تقلیدنامه‌نویسی یا نگارش نمایشنامه‌های شادی‌آور (تخته حوضی، سیاه‌بازی و...)، تقلیدهای اندرونی، نمایش‌های عروسکی ایرانی (خیمه‌شب‌بازی، خُم‌بازی، صندوق‌بازی، جی‌جی بی‌جی و...)، فوت‌وفن شبیه‌نامه‌نویسی و طومارنویسی (نوشتن نمایشنامه‌های تک‌نفره برای اجرای نقالی) مطرح می‌شوند.

کارگاه‌های نقش‌پوشی و نقش‌آفرینی نیز به نقالی یا روایتگری، نمایش‌های مضحکه یا شادی‌آور همچنین شبیه‌خوانی می‌پردازند.

در کارگاه‌های مشق‌سازی و آواز در نمایش‌های ایرانی نیز سرفصل‌های بحرطویل‌خوانی، پیش‌پرده‌خوانی، اشتلم‌خوانی، ضربی‌خوانی و تصنیف‌سازی تدریس خواهند شد.

اخبار و رویدادهای تماشاخانه سنگلج را از طریق سایت سنگلج به نشانی https://sangelaj.theater.ir دنبال کنید.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران