در حال بارگذاری ...

اعلام آخرین‌ مهلت ارسال اثر به دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران روز ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ به پایان می‌رسد. 

به گزارش ایران تئاتر، دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران همچون دوره‌های قبل، به کوشش کانون نمایشنامه‌نویسان و مترجمان تئاتر ایران و با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نمایشنامه‌نویسان و مترجمان برتر ادبیات نمایشی در دی‌ 1402 برگزار می‌شود و دبیری این دوره، بر عهده‌ محمد رحمانیان (نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر) خواهد بود.

علاقه‌مندان برای شرکت در این جایزه تا پایان مرداد فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه‌ این رویداد هنری به نشانیِ تهران، خیابان انقلاب، خیابان شهید برادران مظفر، نبش کوچه‌ خسرو شکیبایی، ساختمان آفتاب طبقه‌ اول، خانه‌ تئاتر، دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار ادبیات نمایشی ایران بفرستند.

بر اساس اعلام دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار ادبیات نمایشی ایران، مهلت ارسال آثار به این دبیرخانه تمدید نخواهد شد و داوری آثار شرکت‌کننده از روز چهارم شهریور 1402 آغاز می‌شود و یکم دی‌ سال جاری نیز نامزدهای این جایزه معرفی خواهند شد.

آیین پایانی دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران، روز پنجم دی سال جاری، هم‌زمان با سالروز تولد بهرام بیضایی و جاودانگی اکبر رادی برپا می‌شود و در این آیین بهترین اثر ادبیات نمایشی ایران و بهترین نمایشنامه‌ ترجمه‌شده به زبان فارسی که در قالب کتاب از فروردین‌ سال 1400 تا پایان اسفند سال 1401 منتشر شده باشد، در بخش‌های نمایشنامه‌ تألیفی چاپ‌شده شامل نمایشنامه‌ غیر اقتباسی و نمایشنامه‌‌ اقتباسی، نمایشنامه‌ ترجمه‌شده‌ چاپ‌شده و ناشر برگزیده‌ ادبیات نمایشی، انتخاب و معرفی می‌شوند.

لازم به توضیح است که در این دوره، نمایشنامه‌هایی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند که می‌بایستی چاپ اول آن‌ها مربوط به سال‌های 1400 و 1401 باشد.

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران روز 31 مرداد 1402 به پایان می‌رسد. 

شماره تلفن 02166487871 و 02166487872 دبیرخانه‌ دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران (خانم پدیده جمال‌ها) به‌عنوان مسئول دبیرخانه‌ این دوره آماده پاسخ‌گویی به پرسش‌های احتمالی شرکت‌کنندگان است.




مطالب مرتبط

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

برگزیدگان جشنواره نمایشنامه‌نویسی چهارراه معرفی شدند

در آیین اختتامیه سومین جشنواره سراسری نمایشنامه‌نویسی اقتباسی چهارراه فاطمه داودی مازندرانی و مرجان فخار نویسندگان نمایشنامه «گنج پنجم» از دو استان تهران و مرکزی در رتبه سوم، مهدی یزدانی نویسنده نمایشنامه «خسرو شیرین شاپور» از استان تهران در رتبه دوم قرار گرفتند و دیپلم ...

|

تاریخ برگزاری آیین پایانی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد

تاریخ برگزاری آیین پایانی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران اعلام شد

آیین پایانی دهمین دوره‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران که پیش از این قرار بود روز پنجم دی، هم‌زمان با زادروز بهرام بیضایی و جاودانگی اکبر رادی برگزار شود، به دلیل پاره‌ای از مشکلات، به روز 30 دی موکول شد.

|

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

نظرات کاربران