در حال بارگذاری ...

«تئاتر شنبه‌های همای سعادت» آغاز شد

اجرای برنامه هفتگی «تئاتر شنبه‌های همای سعادت» با خوانش نمایشنامه‌ «گفت‌وگوی شبانه»، نوشته‌ فردریک دورنمات، ترجمه‌ علی مهینی و کار زهرا رادمهر از چهارم شهریور، آغاز شده است.

به گزارش ایران تئاتر، برنامه هفتگی «تئاتر شنبه‌های همای سعادت» از چهارم شهریور 1402 در این تماشاخانه برقرار شده است و هر شنبه ساعت ۱۷ آثار نمایشنامه‌نویسان مطرح ایرانی و یا خارجی در آن خوانش خواهند شد.

فاطیما سرلک (بازیگر و کارگردان تئاتر و مدرس دانشگاه)، به‌عنوان دبیر اجرایی این برنامه گفت: «طرح «تئاتر شنبه‌های همای سعادت»، رویدادی فرهنگی هنری است که در مجموعه‌ سینما تئاتر همای سعادت، روزهای شنبه برگزار خواهد شد. این رویداد نمایشی با خوانش نمایشنامه‌ «گفت‌وگوی شبانه»، نوشته‌ فردریک دورنمات و ترجمه‌ علی مهینی به کارگردانی زهرا رادمهر از چهارم شهریور حیات هنری خود را آغاز کرده است.»

او ادامه داد: «ازجمله برنامه‌های آتی این رویداد می‌توان به‌نقد و بررسی نمایشنامه‌های خوانش شده و همین‌طور رونمایی آثار تازه منتشرشده‌ جهان اشاره کرد. همچنین قرار براین است تا در هر فصل، دو نمایشنامه‌ برگزیده‌ خوانش شده برای اجرای عمومی در مجموعه‌ همای سعادت نیز مورد حمایت قرار گیرد.»

سرلک افزود: «امیدوارم در شرایط کنونی که هنر نمایش با مسائل زیادی دست‌به‌گریبان است، این اتفاق بتواند قدمی هرچند کوچک اما مؤثر خصوصاً در راستای ارائه‌ آثار دانشجویی و هنرجویان تئاتر بردارد. از آقای سعید دولتی، مدیریت مجموعه همای سعادت که قدم نخستین این رویداد هنری را برداشته و همکاری لازم را برای هرچه بهتر برگزار شدن این رویداد فرهنگی انجام داده است، سپاسگزاری می‌کنم.»

هنرمندان، دانشجویان، هنرجویان و علاقه‌مندان جهت شرکت در رویداد هنری «تئاتر شنبه‌های همای سعادت» می‌توانند درخواست کتبی، متن نمایشنامه به صورت فایل pdf و اطلاعات کامل اعضاء گروه را به همراه رزومه کارگردان و سرپرست گروه به آدرس ایمیل saturdaystheatre@gmail.com ارسال و یا به مسئول مربوطه در تماشاخانه همای سعادت به آدرس میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، خیابان کبکانیان، نبش مرتضی زاده، پلاک۱۲، طبقه دوم تحویل دهند.




مطالب مرتبط

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی، حمله به دانشجویان و استادان در آمریکا را محکوم کرد

کانون تئاتر دانشگاهی انجمن هنرهای نمایشی ایران، طی انتشار بیانیه‌ای، اقدام پلیس آمریکا در حمله به دانشجویان را محکوم کرد و آن را رفتار دوگانه مدعیان دموکراسی با نخبگان دانشگاهی دانست.

|

اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است
اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

|

نظرات کاربران