در حال بارگذاری ...

سوگواره آیینی نمایشی «قافله‌سالار» در فضای باز مرکز تئاتر کانون اجرا می‌شود

سوگواره نمایشی «قافله‌سالار» از امروز ۱۴ شهریور به مدت هفت شب با نگاهی به کتاب «تشنه لبان» به شیوه «نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و قصه‌گویی» برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

به گزارش ایران تئاتر، دومین سوگواره آیینی نمایشی «قافله‌سالار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در بوستان لاله تهران، میزبان جاماندگان از راهپیمایی اربعین و وفاداران و دلدادگان به سیدالشهداست.

این سوگواره هم‌زمان با اربعین حسینی، به مدت هفت‌شب روبه‌روی مرکز تئاتر کانون پرورش فکری اجرا می‌شود.

در این ویژه‌برنامه جمعی از هنرمندان نمایش‌های آیینی و فعالان فرهنگی کانون به روایتگری با مضامین واقعه‌ کربلا و قیام امام حسین (ع) می‌پردازند.

سوگواره نمایشی «قافله‌سالار» از امروز ۱۴ شهریور تا ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و هنرمندان، روایت‌هایی از عشق و ارادت و دلدادگی به اباعبدالحسین (ع) با نگاهی به کتاب «تشنه لبان» نوشته حمید گروگان از انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را به شیوه «نقالی، پرده‌خوانی، تعزیه و قصه‌گویی» برای مخاطبان کودک و نوجوان و دیگر علاقه‌مندان اجرا می‌کنند.

                                                                                                   

این برنامه با هنرمندی امیرحسین انصافی، مصطفی فتحی، صادق کیانی‌مقدم، فاطمه روحی‌رحیم، کیمیا یعقوبی، تهمورث ایرانشاهی و گروه تعزیه هیئت شاه‌چراغ به سرپرستی مصطفی فتحی به‌مدت هفت شب از ساعت ۱۷ در محوطه‌ بیرونی مرکز تولید تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در بوستان لاله تهران میزبان علاقه‌مندان است.




مطالب مرتبط

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

تشکیل سازمان هنرهای نمایشی؛ راهی کارآمد برای جلوگیری از زوال هنر مردمی تعزیه

اسماعیل مجللی پژوهشگر تعزیه، شبیه‌خوان و پژوهشگر استان مرکزی می‌گوید تشکیلات فعلی هنرهای نمایشی در قالب اداره کل فقط می‌تواند مجموعه‌ای در حد یک استان را مدیریت کند و امکانات لازم را برای مدیریت کلان کشور ندارد درحالی‌که تعزیه در تمام استان‌ها ساری و جاری است و بیشتر از ...

|

انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید
انتظارات مدیرکل هنرهای نمایشی از اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس

در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر حاضر شوید

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با گلایه از عدم حضور نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون فرهنگی در مجامع هنری گفت خواهش‌مان از نمایندگان مطرح این است که در کمیسیون فرهنگی به هنرهای نمایشی توجه کنند؛ در جشنواره‌ها، شوراهای سیاست‌گذاری و اجراهای عمومی تئاتر در سطح شهر به همراه ...

|

پیش‌فروش بلیت نمایش «دلغَک» آغاز شد

پیش‌فروش بلیت نمایش «دلغَک» آغاز شد

پیش‌فروش بلیت نمایش «دلغَک» که از تولیدات مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و مناسب برای کودکان و نوجوانان بالای هفت سال است، آغاز شد.

|

نظرات کاربران