در حال بارگذاری ...
گفت‌وگو با شیوا دیناروند

«سه شب با مادوکس»؛ روایتِ انسانِ معاصر که به دنبال خوشبختی است

شیوا دیناروند، کارگردان تئاتر با بیان اینکه به‌زودی نمایش «سه شب با مادوکس» را روی صحنه خواهد برد، گفت این نمایش روایتگر انسان معاصر است که به دنبال خوشبختی می‌گردد.

به گزارش ایران تئاتر، شیوا دیناروند، بازیگر و کارگردان جوان تئاتر که پیش‌ازاین نمایش‌های «فولاد زنگ نمی‌زند» و «پاره‌هایی از چند زندگی» را کارگردانی کرده است، به‌تازگی در حال تمرین نمایش «سه شب با مادوکس» نوشته ماتئی ویسنی‌یک، نمایشنامه‌نویس برجسته رومانیایی برای اجراست.

دیناروند درباره این نمایش می‌گوید: «نمایش «سه شب با مادوکس» روایت انسانِ تنهای معاصر است که به دنبال ناجی، دوست و کسی که احساس خوشایندی را با او تجربه کند، می‌گردد.»

او ادامه می‌دهد: «مادوکس در لغت به معنای خوشبختی است و تمام آدم‌های این نمایش نیز درواقع به دنبال خوشبختی هستند. آن‌ها منتظرند تا کسی پیدا شود و خوشبختی را از بیرون برای‌شان به ارمغان بیاورد.»

پنج شخصیت این نمایش بیشتر از اینکه برای رسیدن به خوشبختی تلاش کنند، رؤیاپردازی می‌کنند

این کارگردان می‌افزاید: «پنج شخصیت این نمایش بیشتر از اینکه برای رسیدن به خوشبختی تلاش کنند، رؤیاپردازی می‌کنند. درواقع آن‌ها برای فرار از تنهایی به رؤیاهای‌شان پناه می‌برند.»

کارگردان نمایش «پاره‌هایی از چند زندگی» می‌گوید: «مادوکس در سه شب اقامت خود در مسافرخانه شهر برای آن‌ها فضایی ایجاد می‌کند که دوست دارند و به همین دلیل خیلی سریع با او ارتباط برقرار می‌کنند. مادوکس ناجی آن‌هاست. ناجی که به دنبال او می‌گردند، درحالی‌که این ناجی و خوشبختی کاملاً به درون انسان‌ها برمی‌گردد.»

دیناروند با بیان اینکه این نمایش یک اثر فلسفی-معمایی است، توضیح می‌دهد: «من همیشه دوست دارم یک فضای جدید را تجربه کنم و آثاری متفاوت را روی صحنه ببرم. دو کار قبلی‌ام، نمایش‌هایی ایرانی در فضایی کاملاً رئال بودند اما این بار تصمیم گرفتم تا «سه شب با مادوکس» را که از دوران دانشجویی علاقه زیادی به آن داشتم، در فضایی متفاوت کارگردانی کنم.»

«سه شب با مادوکس» روایت انسانِ تنهای معاصر است که به دنبال ناجی و دوست می‌گردد

دیناروند در پایان سخنانش با اشاره به حامیان مالی این پروژه نمایشی می‌گوید: «قطعاً با توجه به شرایط سختی که هنرمندان به‌ویژه اهالی تئاتر برای تهیه و تولید نمایش دارند، ورود بخش خصوصی به این حوزه بسیار کمک‌کننده است و جا دارد تا من از حمایت و همراهی صنایع غذایی طبیعت و شرکت چرم مشهد برای این نمایش تشکر کنم.»

نمایش «سه شب با مادوکس» نوشته ماتئی ویسنی‌یک با تهیه‌کنندگی مشترک مجید یارندی‌پور و شیوا دیناروند به‌زودی روی صحنه خواهد رفت.




مطالب مرتبط

کارگردان «حواس‌تون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ان باشه» مطرح کرد

انسان‌کشی در بستر یک کمدی سیاه
کارگردان «حواس‌تون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ان باشه» مطرح کرد

انسان‌کشی در بستر یک کمدی سیاه

امیرارسلان خالویی، کارگردان «حواس‌تون به پیرزن‌هایی که از تنهایی پوسیده‌ان باشه» را اثری فارغ از تکرار با تکیه بر مضامینی همچون انسان‌کشی، نسل‌کشی و آسیب‌های اجتماعی دانست که به سراغ دغدغه‌های انسان معاصر رفته و اعتراض خود را در بستر کمدی سیاه به شکلی مدرن به نمایش ...

|

با تاکید بر اهمیت گروه‌های تئاتری

نشست خبری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد
با تاکید بر اهمیت گروه‌های تئاتری

نشست خبری جشنواره تئاتر بچه‌های مسجد برگزار شد

در نشست خبری پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد، از حضور 14 اثر نمایشی در این رویداد یاد شد و اهمیت نقش گروه‌های تئاتری در تولید آثار، مورد تاکید قرار گرفت.

|

آمار فروش سالن‌های اداره کل هنرهای منتشر شد

میزبانی تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از 16 هزار مخاطب
آمار فروش سالن‌های اداره کل هنرهای منتشر شد

میزبانی تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج از 16 هزار مخاطب

آمار فروش نمایش‌های‌ تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز پنجشنبه 13 اردیبهشت‌ 1403 اعلام شد. طبق اعلام روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی بیش از 16 هزار مخاطب از نمایش‌های تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج دیدن کرده‌اند.

|

پوریا رضایی کارگردان نمایش «روزهای اتفاقی» مطرح کرد

لزوم حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی
پوریا رضایی کارگردان نمایش «روزهای اتفاقی» مطرح کرد

لزوم حضور مستمر استادان تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی

کارگردان نمایش منتخب «روزهای اتفاقی» بر لزوم حضور مستمر استادان هنر تئاتر در کنار صاحب‌نظران حوزه فرهنگ رضوی در جشنواره امام رضا(ع) تأکید کرد و گفت هدف اصلی ما از تولید این اثر برای حضور در جشنواره رضوی، شکستن کلیشه‌ها و دوری از تکرار بود.

|

نظرات کاربران