در حال بارگذاری ...

مروری بر نمایش‌های دفاع مقدسی در تئاتر شهر

از هفته دفاع مقدس سال گذشته تا امسال، ۸ نمایش با موضوع دفاع مقدس در تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

به گزارش ایران تئاتر، از سال 1401 تاکنون ده نمایش با موضوع دفاع مقدس و شخصیت‌های تاثیرگذار این حوزه در سالن‌های تئاتر شهر اجرا رفته یا مراحل مذاکره برای اجرا را طی کرده است.

نمایش‌های «پاره‌هایی از چند زندگی» به کارگردانی شیوا دیناروند درباره لحظات عاشقانه زندگی زنان چند خلبان شهید، «آلاء» به کارگردانی محمد کاظم‌تبار، درباره عشق و زندگی یک پرستار عراقی و رزمنده ایرانی، نمایش «جریان» به کارگردانی محمدرضا معروفی درباره ‌زندگی و سابقه مطبوعاتی شهید مرتضی آوینی، نمایش «مرد» به کارگردانی حسین احمدخانی درباره انتظار جانباز جنگ در آسایشگاه برای کسی که مرد می‌خواندش، نمایش «ترور» به کارگردانی مجید رازقندی درباره ترور شهید مطهری، نمایش «شراره» به کارگردانی مهدی خاتمی درباره همسر شهیدی که پس از شهادت همسرش دچار چالش‌هایی با جامعه می‌شود، نمایش «نذر عباس» به کارگردانی محمد یزدی درباره تحول شخصیتی یکی از خلافکاران در اثر همزیستی و همنشینی با سردار قاسم سلیمانی، نمایش «پرواز با بال‌های سوخته» به کارگردانی محمد ستوده درباره شخصیت قاسم سلیمانی قبل از انقلاب اسلامی در یک‌سال گذشته در تئاتر شهر روی صحنه رفته‌اند.

همچنین نمایش‌های «روزهای ماهی» نوشته شهرام کرمی و «یک نفر از آخر» که درباره شهدای غواص است، در حال مذاکره برای اجرا در تئاتر شهر هستند.

با توجه در اولویت قرارگرفتن متن‌های ایرانی برای اجرا در  تئاتر شهر، در طول سال نمایش‌هایی با مضمون دفاع مقدس نیز به طور مستمر در حال اجراست.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم
در نشست خبری نمایش «روال عادی» مطرح شد

مجید مجیدی: وظیفه ماست که از تئاتر حمایت کنیم

مجید مجیدی کارگردان مطرح سینما در مراسم رونمایی از پوستر و نشست خبری نمایش «روال عادی» گفت وظیفه ما این است که از تئاتر حمایت کنیم. ما به تئاتر مدیون هستیم و حمایت امروز ما از تئاتر به نوعی خمس و زکاتی است که باید پرداخته شود. ما در دهه ۶۰ از تئاتر کوچ کردیم و به سینما رفتیم.

|

گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر  همان کشتی نجات‌دهنده است
گفت‌وگو با مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از»

جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده است

مرتضی کوهی، نویسنده و کارگردان نمایش «پس از» با بیان اینکه در این اثر به جنبه رهایی‌بخش و نجات‌دهنده هنر تاکید دارد، گفت جایی که فضا متلاطم است، جایی که آرامش درگیر چالش‌های عجیب می‌شود؛ هنر همان کشتی نجات‌دهنده و همان ریسمان محکمی است که می‌توان به آن متوسل شد.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران