در حال بارگذاری ...
بعد از تماشای «ناآرامسایشگاه» و «زال و رودابه»

هنرمندان از دو نمایش روی صحنه تماشاخانه سنگلج گفتند

طی هفته گذشته هنرمندان و چهره‌های شناخته‌شده عرصه تئاتر و تصویر به تماشای نمایش‌های «ناآرامسایشگاه» و «زال و رودابه» نشستند.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، هنرمندان پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج از نمایش «ناآرامسایشگاه» به کارگردانی محسن آزاد و «زال و رودابه» به کارگردانی محمد حاج‌محمدی دیدن کردند.

عزت‌الله رمضانی‌فر که شب گذشته مهمان ویژه نمایش «ناآرامسایشگاه» بود حمایت از گروه‌های جوان را ضروری دانست.

این هنرمند شناخته‌شده عرصه بازیگری گفت: «به همه گروه خسته نباشید می‌گویم. همه بچه‌های جوان بودند و جویای نام. تلاش خودشان را می‌کنند که کاری دیدنی را به نمایش بگذارند با همه اشکالاتی که دارند. این گروه‌های جوان را باید تشویق کنیم تا مسیری را که طی می‌کنند، با امیدواری و سخت‌کوشی ادامه دهند.»

او در پایان اجرای نمایش با حضور روی صحنه نیز بخشی از خاطرات و تجربه‌های شخصی خود در زمینهه بازیگری و اجرا در تماشاخانه سنگلج را برای حاضران بیان و تأکید کرد: «وقتی هنرمندان جوان به سراغ نمایش ایرانی و نمایشنامه‌های ایرانی می‌روند باید تشویق شوند.»

رحمت امینی دیگر هنرمندی بود که در هفته گذشته به تماشای نمایش «ناآرامسایشگاه» نشست.

این کارگردان و نویسنده تئاتر در گفت‌وگویی که پس از اجرای این نمایش شکل گرفت، گفت: «تماشاخانه سنگلج همیشه محلی برای اجرای نمایش‌هایی بوده که رنگ و بوی نمایش ایرانی دارند. نمایش «ناآرامسایشگاه» هم بالطبع همین رنگ و بو را دارد.»

او ادامه داد: «کاراکتر محوری سیاه قصه‌ای را از گذشته و حال ترکیب کرده است. به سیاق متن‌های ایرانی سعی کرده هم قصه را برای مخاطب به نحو جذاب تعریف کند و در دل آن به سیاق همه کارهای این‌چنینی رگه‌هایی از انتقاد هم دارد.»

امینی خصلت کاراکتر سیاه را نگاه اجتماعی، نقد اجتماعی و سیاسی دانسته که در این نمایش هم وجود دارد.

او ادامه داد: «در مجموع تماشاگر با این کار ارتباط خوبی برقرار می‌کند؛ امیدوارم در شرایطی که تئاتر پناهی ندارد جز خود تماشاگران، مخاطبان با حضورشان در سالن و دیدن این نمایش از این کار حمایت کنند.»

علی یارزلو، بازیگر تئاتر و سینما نیز درباره نمایش «ناآرامسایشگاه» گفت: «در نمایش «ناآرامسایشگاه» یک نمایش ایرانی، بسیار بسیار پرانرژی و زیبا و دارای ریتم خوب، کارگردانی عالی و بازی‌های خوب دیدیم. دوستانی که می‌خواهند یک کار خوب و شاد و پرانرژی ببینند، این نمایش را از دست ندهند.»

دیگر نمایش تماشاخانه سنگلج نمایش «زال و رودابه» است که این روزها توجه تماشاگران را نیز به خود جلب کرده است.

داوود فتحعلی‌بیگی کارگردان، نویسنده و مدرس نمایش ایرانی ازجمله مهمانان ویژه این نمایش در هفته گذشته بود. این پیشکسوت نمایش ایرانی گفت: «نمایش «زال و رودابه» برداشتی آزاد از «قصه زال و رودابه» است. گروه جوانی این نمایش را آماده کرده و ما هم وظیفه‌ داریم که از جوان‌ها با دیدن نمایش‌هایشان حمایت کنیم.»

او ادامه داد: «جوان‌هایی که به عرصه نمایش ایرانی می‌آیند مسلما نیازمند تشویق هستند تا این راه را به‌خوبی ادامه بدهند.»

ناصر آقایی بازیگر و مدرس تئاتر نیز درباره نمایش «زال و رودابه» گفت: «نمایش «زال و رودابه» نمایش کمدی-سنتی بسیار مفرحی بود. از ویژگی‌های این‌گونه نمایش‌ها داشتن ریتم مناسب است که باید بگویم ریتم این نمایش فوق‌العاده درست بود. بازی‌های این نمایش بسیار درخشان و کارگردانی واقعاً حساب‌شده بود. من از دیدن این نمایش لذت بردم و دیدنش را به همه علاقه‌مندان تئاتر پیشنهاد می‌دهم.»




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

چراغ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل»، در سنگلج روشن خواهد شد

چراغ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل»، در سنگلج روشن خواهد شد

مراسم شب‌چراغ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل»، به کارگردانی علی بابایی، با حضور عزت‌الله رمضانی‌فر و داوود فتحعلی‌بیگی، روز چهارشنبه ۶ دی در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران