در حال بارگذاری ...

آغاز پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور ۱۳۱ اثر در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه ای، مسابقه تئاتر خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی شب گذشته در بوستان دولت شهرستان دزفول آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایران تئاتر در خوزستان، پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول با حضور کودکان و نوجوانان دزفولی و با همبستگی و یادآورد کودکان مظلوم غزه و مردم فلسطین، شب گذشته 22 آبان 1402 ساعت 20 با شعار «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» در بوستان دولت شهرستان دزفول آغاز به کار کرد.  

این مراسم با حضور مجید قناد و امیر مشهدی عباس از اعضای هیئت داوران بخش تئاتر صحنه‌ای و خیابانی این رویداد، عبدالحمید صادق جولا، دبیر، سروش مداح، قائم مقام دبیر، محمدحسین دهقان برنجی، دبیر اجرایی جشنواره، جمعی از مسئولین شهری، هنرمندان گروه های شرکت کننده و اهالی هنر و پیشکسوتان تئاتر دزفول با اجرای برنامه های متنوع و شاد برگزار شد.

عبدالحمید صادق جولا، دبیر پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دزفول در این آیین گفت: «آثار نمایشی صحنه ای جشنواره در سه سالن تالار فرهنگ و ارشاد، فرهنگسرای مدرس و مجتمع فرهنگی سینمایی و آثار خیابانی در بوستان فرهنگ و هنر واقع در مجتمع فرهنگی و سینمایی برای مخاطبان و کودکان و نوجوانان دزفولی اجرا خواهند شد و علاقه مندان می توانند به صورت رایگان اجراهای این دوره از جشنواره را ببینند.»

او افزود: «امسال به پاس رشادت های مردم مقاوم دزفول، این جشنواره را به یاد کودکان غزه برگزار می کنیم چرا که هنرمندان همیشه در کنار مردم مظلوم فلسطین قرار دارند.»

دبیر این دوره از جشنواره توضیح داد: «۱۳۱ اثر در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه ای، مسابقه تئاتر خیابانی و مسابقه نمایشنامه نویسی به دبیرخانه پانزدهمین جشنواره تئاتر کودک و نوجوان دزفول ارسال شد که هشت اثر نمایشی در بخش مسابقه تئاتر صحنه ای و چهار اثر نمایشی در بخش تئاتر خیابانی از  هنرمندان استان‌های همدان، اصفهان، خراسان رضوی، بوشهر، فارس، آذربایجان شرقی و خوزستان در جشنواره با هم رقابت خواهند کرد. دو اثر از این تعداد مربوط به هنرمندان تئاتر دزفول است و همچنین ده نمایشنامه نیز در بخش مسابقه نمایشنامه نویسی توسط هیئت محترم داوران به عنوان نامزدهای دریافت جایزه معرفی شده اند.»

پانزدهمین جشنواره ملی تئاتر کودک و نوجوان مهر دزفول در سه بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای، مسابقه نمایشنامه نویسی و مسابقه تئاتر خیابانی با شعار «حال خوش کودکی، فصل خوش زندگی» از  ۲۳ تا ۲۶ آبان  1402 در شهرستان دزفول در حال برگزاری است.




مطالب مرتبط

امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود
امیر مشهدی‌عباس خبر داد

تشکل جشنواره‌های تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی در ایران ایجاد می‌شود

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان از شکل‌گیری «تشکل جشنواره تئاتر کودک و نوجوان کشورهای اسلامی» در ایران خبر داد.  

|

در آستانه برگزاری رویداد در شهر اردکان

پیام دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد
در آستانه برگزاری رویداد در شهر اردکان

پیام دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان منتشر شد

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست‌و‌هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، با انتشار پیامی، تاکید کرد هنرمندان در این رویداد گردهم می‌آیند تا با رنگ و نور، کلام، حرکت و تصویر و تصور، جلوه‌ای از فردا را با امید و به زیبایی بسازند.

|

در نشست خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد

از بین 1200 اثر متقاضی، 66 نمایش در جشنواره حضور دارند
در نشست خبری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان مطرح شد

از بین 1200 اثر متقاضی، 66 نمایش در جشنواره حضور دارند

امیر مشهدی‌عباس، دبیر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان که اول اسفند به میزبانی شهر اردکان یزد برگزار خواهد شد، اعلام کرد از بین حدود 1200 اثر ارسالی به دبیرخانه، ۶۶ اثر به بخش رقابت این دوره جشنواره راه‌ یافته است.

|

حمید گلی مطرح کرد

فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم
حمید گلی مطرح کرد

فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم

حمید گلی عضو شورای انتخاب بخش تئاتر نوجوان بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان می‌گوید یکی از فاکتورهای مهم در ارتباط با تولید اثر برای کودکان این است که فاصله خودمان را با کودکان و نوجوانان کوتاه‌تر کنیم و به آن‌ها نزدیک‌تر شویم تا اثری که تولید می‌شود ...

|

نظرات کاربران