در حال بارگذاری ...
تمدید تا سوم آذر

اجرای نمایش‌های تماشاخانه سنگلج ادامه می‌یابد

با استقبال مخاطبان از نمایش‌های «تقلیدنامه زال و رودابه» و «ناآرامسایشگاه» اجرای این دو نمایش تا ۳ آذر تمدید شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش «تقلیدنامه زال و رودابه» که محمد حاج محمدی آن را نوشته و کارگردانی کرده است و در ساعت 17:30 در تماشاخانه سنگلج روی صحنه است تا سوم آذر به اجرای خود ادامه می‌دهد.

در این نمایش بازیگرانی همچون عباس ‌بهمنش، بهاره ‌سیجانی، زینب دلی‌لر، هلیا وهاب، محمد حاج‌محمدی، ریحانه ‌یزدان‌یار، محمد امیری، مسعود ‌سالاری، هادی ملکیان، پدرام ‌عزیزی و مصطفی پیروزی ایفای نقش می‌کنند.

این نمایش کمدی که با اجرای موسیقی زنده همراه است بر اساس داستان زال و رودابه تنظیم‌ شده است. در این نمایش زال و رودابه حدیث یکدیگر را از ندیمان و کنیزکان شنیده‌اند. اکنون نوبت آن است که با یکدیگر دیدار کنند. یاقوت (غلام سیاه پادشاه) مأمور می‌شود تا این دو را به هم برساند. زال را می‌آورد پای ایوان رودابه، در لحظه دیدار آگاه می‌شوند که رودابه ناپدید شده است. حال با نقشه یاقوت، پادشاه و وزیر در لباس مبدل راهی شهر می‌شوند تا او را بیابند.

نمایش «ناآرامسایشگاه» نوشته و کارگردانی محسن آزاد نیز که تهیه‌کنندگی آن را سامان خلیلیان بر عهده دارد تا 3 آذر در ساعت 19:45 به اجرای خود ادامه می‌دهد.

در این نمایش بازیگرانی همچون مرجان ‌آقانوری، فرنیا ‌احمدوند، مصطفی ‌ایزدی، طاهره ‌بهرامی، امیر ‌عدل ‌پرور، پویا ‌فراهانی، شاهین ‌گل‌کار، مهدی ‌ملکی، داوود ‌معینی‌کیا، سید ‌محسن ‌میرهاشمی، رضا ‌نعمتیان به ایفای نقش می‌پردازند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است که صولت زربندیان برخلاف وصیت پدرش که آسایشگاه را وقف کرده می‌خواهد آنجا را بفروشد. مبارک و ساکنین آسایشگاه تصمیم می‌گیرند مانع او شوند که...




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

نظرات کاربران