در حال بارگذاری ...
با اعلام ستاد خبری جشنواره بین‏‌المللی تئاتر فجر

چکیده‏ مقالات برگزیده سمینار بین‏‌المللی معرفی شدند

هیئت داوران سمینار چهل‌‎ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متشکل از محمدباقر قهرمانی، اصغر فهیمی‌‏فر و منصور براهیمی ۱۸ چکیده مقاله برگزیده این بخش را معرفی کرد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، هیئت داوران بخش سمینار بین‌المللی جشنواره تئاتر فجر پس از ارزیابی حدود 80 چکیده‏ مقاله ارسال شده، چکیده‌‏های برگزیده را بر مبنای محورهای موضوعی فراخوان اعلام کرد.

چکیده مقالات برگزیده این بخش به این شرح است:

مقاله «بررسی بخش‌های مختلف برگزارشده در جشنواره فجر و ارزیابی تاثیرات این جشنواره در زمان حال و آینده»، نوشته آرش رضایی

مقاله «نقش تغییرات اجتماعی در ادوار جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بر اساس نظریه گیروشه»، نوشته پریسا کیومرثی

مقاله «مطالعه رابطه تئاتر شهرستان و جشنواره تئاتر فجر و تاثیر متقابل این دو بر هم از 1361 تا 1401»، نوشته جهانشیر یاراحمدی

مقاله «ارزیابی تاثیرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر فجر در ایران»، نوشته جواد ایزددوست

مقاله «بررسی تحقق الزامات آیین‌نامه در برگزاری پنج دوره اخیر جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر؛ تحلیل و ارزیابی تغییرات در مقایسه با ادوار پیشین»، نوشته حسین عبداللهی

مقاله «پژوهشی آسیب‌شناسانه در باب تاثیر عملکرد جشنواره تئاتر فجر بر جهانی شدن تئاتر ایران»، نوشته سپیده ضیایی‌نژاد

مقاله «بررسی ساختاری و روند تغییرات در برگزاری جشنواره تئاتر فجر طی دوره‌های 32 تا 41 با تمرکز بر بخش نمایش‌های صحنه‌ای»، نوشته سیدجواد روشن

مقاله «بررسی تأثیرات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری جشنواره تئاتر فجر در ایران»، نوشته سیدمصطفی مقیمی

مقاله «واکاوی تاثیرات اهداف و محورهای جشنواره‌های تئاتر فجر بر کنش و خلاقیت هنرمندان»، نوشته عسل عصری ملکی

مقاله «کانونی‌سازی مفهوم ارزش و توزیع آن درجشنواره تئاتر فجر(یک تحلیل انتقادی)»، نوشته علی رویین

مقاله «جایگاه توسعه‌گرایی و توریسم فرهنگی در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر- نگاهی مقایسه‌ای با جشنواره‌های ادینبرو (اسکاتلند)، آوینیون (فرانسه)، هایفست (ارمنستان)»، نوشته علیرضا داوری

مقاله «تشخیص بلادرنگ احساس چهره بازیگران توسط هوش مصنوعی در پیشبرد روند داوری آثار جشنواره بین‌المللی تئاترفجر»، نوشته شاهد پیوند

مقاله «مقایسه جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ایران با جشنواره هنرهای نمایشی هایفست تئاتر ارمنستان»، نوشته علیرضا کلانتری

مقاله «تازه‌های تئاتر ایران: حذف یا بقا؟(واکاوی یک چالش ساختاری)»، نوشته غلامحسین دولت‌آبادی

مقاله «نقش جشنواره‌های تئاتر در سیاست‌گذاری فرهنگی براساس نظریه سیاست‌گذاری رویداد (تحلیل محتوای کیفی جشنواره تئاتر فجر و جشنواره آوینیون)»، نوشته محمدرضا رسولی

مقاله «رویکرد تحلیلی به ضرورت توجه به آموزش مولفه‌های صلح یونسکو در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر»، نوشته محمدمجتبی کیخای

مقاله «جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در افق 1410»، نوشته میثم نوبریان

مقاله «بررسی مؤلفه‌های گفت‌وگومندی میخاییل باختین در نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره فجر»، نوشته ندا سلیمی

پژوهشگران برگزیده تا 15 آذر 1402 مهلت دارند تا مقالات کامل خود را به ستاد برگزاری جشنواره ارائه دهند.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

لقمان بحرانی: «آشپزخانه فنلاندی­‌ها» نمایشی انتقادی درباره مردم، جامعه و دولت است

کارگردان «آشپزخانه فنلاندی‌­ها» نمایش خود را دارای فضایی کمدی-فانتزی می­‌داند که در درون مایه خود انتقادهایی را نیز درباره مردم، جامعه، دولت و تعاملات بین آن‌ها دارد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» یک سایکودرام تاریخی است
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش مسابقه تئاتر ایران جشنواره فجر

مهدی مسروری: «فخرالزمان» یک سایکودرام تاریخی است

مهدی مسروری، کارگردان نمایش «فخرالزمان» می‌گوید این نمایشنامه برای من چند ویژگی برجسته داشت. اولین مورد، خط داستانی جذاب آن بود. دومین مورد به علاقه شخصی من به تاریخ و مطالعه و پیگیری این ژانر بازمی‌گشت و دلیل سوم به موفقیت نویسنده در همسان‌سازی متن با فرهنگ ایرانی مرتبط ...

|

کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

میلاد حسین‌‎زاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت
کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر مطرح کرد

میلاد حسین‌‎زاده: «تئاتر مجسمه» با اعتقاد به ساختار کارگاهی و کار جمعی شکل گرفت

کارگردان حاضر در بخش نمایش‌های خیابانی جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه اعتقاد به ساختار کارگاهی و شیوه جمعی می‌تواند به جمع‌بندی سریع‌تر طرح نمایش و همراهی مؤثر عوامل منجر شود، می‌گوید «تئاتر مجسمه» بر این مبنا به کار گرفته‌ شده است.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

رضا عرفانی: تلاش کردیم خوانشی مدرن از تعزیه و نمایش ایرانی ارائه دهیم
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره فجر

رضا عرفانی: تلاش کردیم خوانشی مدرن از تعزیه و نمایش ایرانی ارائه دهیم

رضا عرفانی معتقد است جشنواره تئاتر فجر برای دانشجویان بستر‌ساز بوده و می‌تواند باعث شود تا افراد مستعد در این هنر دیده و معرفی شوند.

|

مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ»:

بخش‌های تازه افزوده شده به جشنواره تئاتر فجر، تداوم پیدا کنند
مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ»:

بخش‌های تازه افزوده شده به جشنواره تئاتر فجر، تداوم پیدا کنند

مرتضی نجفی، کارگردان نمایش «کاپوتاژ» که در بخش مسابقه صحنه چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر روی صحنه رفت، از مدیران هنری خواست تا بخش‌ها و شاخه‌های افزوده شده به این رویداد را در سال‌های بعدی هم حفظ کنند تا به ثبات برسند.

|

گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم
گفت‌وگو با داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42

مجید امرایی: محتوا و اجرای آثار هنرمندان معلول را دست‌ِکم نگیریم

مجید امرایی، دراماتراپیست و داور بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر42، تاکید کرد آثار هنرمندان معلول در این رویداد، از نظر محتوایی، کارگردانی، بازیگری و دیگر موارد هنری، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

|

در گفت‌و‌گو با کارگردان نمایش خیابانی «یک آبادی عشق» مطرح شد

جای بخش «کارگردان اولی‌ها» در جشنواره تئاتر فجر خالی است
در گفت‌و‌گو با کارگردان نمایش خیابانی «یک آبادی عشق» مطرح شد

جای بخش «کارگردان اولی‌ها» در جشنواره تئاتر فجر خالی است

کارگردان نمایش خیابانی «یک آبادی عشق» می‌گوید جشنواره تئاتر فجر در پرورش نسل جدید تئاتر می‌تواند نقش به‌سزایی داشته باشد و از این رو جای بخش «کارگردان اولی‌ها» در این رویداد خالی است.

|

نظرات کاربران