در حال بارگذاری ...
پس از مدت‌ها جدال با بیماری

بیتا فرهی، بازیگر شناخته‌شده کشور درگذشت

بیتا فرهی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در سن شصت‌وپنج‌سالگی از دنیا رفت.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از ایسنا، بیتا فرهی که طی چند هفته گذشته به دلیل عارضه ریه و قلبی در بیمارستان دی بستری بود، ظهر امروز ۴ آذر چشم از جهان فرو بست.

طبق پیگیری‌ها از خانواده این بازیگر، این خبر تایید شد. 

هم‌اکنون سریال «سرزمین کهن» با بازی بیتا فرهی در حال پخش است.

بیتا فرهی بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون ایران متولد اول فروردین ۱۳۳۷ در تهران و فارغ التحصیل رشته هنر از مدرسه هنر جان پاورس آمریکا در سال 1359 بود. این هنرمند در سال ۱۳۶۸ با بازی در فیلم «هامون» به کارگردانی داریوش مهرجویی فعالیت خود را در سینما آغاز کرد. فرهی به همراه خسرو شکیبایی یکی از مشهورترین زوج‌های هنری دههٔ ۷۰ را تشکیل دادند. او همچنین در سال 1376 برای اولین بار با سریال «سرزمین سبز» وارد قاب تلویزیون شد.

از دیگر آثاری که بیتا فرهی در آن‌ها حضور داشته می‌توان به فیلم‌های «در انتظار معجزه»، «خاک آشنا»، «خون بازی»، «خانه ای روی آب»، «بانو»، «کیمیا»، «اعتراض»، «لامینور»، «برادرم خسرو»، «وقتی برگشتم»، «دوران عاشقی»، «بشارت به یک شهروند هزاره سوم» و سریال‌های «جزیره»، «از یادها رفته»، «رقص روی شیشه»، «ایراندخت»، «سرزمین کهن» و... اشاره کرد.

سال 92 قرار بود این هنرمند باسابقه در همکاری با علی پویان و در نمایش «کوریولانوس» ناشناخته ترین اثر شکسپیر در تماشاخانه ایرانشهر به صحنه برود که در نهایت، اجرای آن به سرانجامی نرسید.

«لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی، آخرین فیلمی است که بیتا فرهی در آن به ایفای نقش پرداخته است.

جزییات مراسم خاکسپاری این بازیگر پرسابقه به‌زودی اعلام خواهد شد. 




مطالب مرتبط

به میزبانی سالن تئاتر «هامون»

«لانگ شات» برای چهارمین بار به صحنه می‌رود
به میزبانی سالن تئاتر «هامون»

«لانگ شات» برای چهارمین بار به صحنه می‌رود

نمایش «لانگ شات» به کارگردانی محمدرضا مالکی پس از اجرای موفقیت‌آمیز فصل سوم اجراهای خود در تالار سایه تئاتر شهر، طی روزهای پیش روی برای چهارمین بار در تماشاخانه «هامون» روی صحنه خواهد رفت.

|

نظرات کاربران