در حال بارگذاری ...
از سام کبودوند و سعید چنگیزیان تا شقایق فراهانی

بازیگران «جنون محض» معرفی شدند

دور جدید اجراهای «جنون محض» با ترکیبی از بازیگران قدیمی و جدید این نمایش، در تالار فرهنگ روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «جنون محض» نوشته مایکل فرین با کارگردانی علیرضا کوشک‌جلالی، که بهار و تابستان سال گذشته روی صحنه بود و با استقبال و رضایت مخاطبان همراه بود، آذر امسال با تغییراتی در گروه بازیگران در تالار فرهنگ روی صحنه می‌رود.

از بازیگران دور اول این نمایش، سام کبودوند، دیبا زاهدی و علی ابدالی در اجرای تازه آن حضور دارند و از بازیگرانی که در دور جدید به گروه اضافه شده‌اند می‌توان به شقایق فراهانی، سعید چنگیزیان، خاطره اسدی، محمد صدیقی‌مهر، دلسا کریم زاده و حافظ اسمی‌خانی اشاره کرد.

نمایش «جنون محض» جزو نمایش‌های کمدی مطرح در اروپا و بهترین کمدی سال 1982 در انگلستان است.

«جنون محض» ساتیر درجه یکی است که ریشه در کمدی یونان باستان و کمدی‌های شکسپیر، به خصوص «کمدی اشتباهات» دارد و با سلاح خنده تماشاچیان را از فضای روحانی صحنه به فضای روزمره پشت صحنه می‌برد.

بسیاری از منتقدین از آن به عنوان «مانیفست عشق به تئاتر» یاد می‌کنند، چرا که این هنرمندان با وجود هرج و مرج و آنارشی موجود در جامعه و زندگی خصوصی‌شان با تمام وجود سعی می‌کنند که نمایش را به خوبی اجرا کنند که این امر به خاطرمشکلات مختلف تقریباً غیرممکن است.

در این نمایش افراد گروه سعی می‌کنند تا از میان هرج و مرج موجود، نظمی به وجود بیاورند اما با هر اقدامی که می‌کنند گلوله نخ بیشتر درهم تنیده می‌شود و سرنخ پنهان‌تر.

از عوامل این نمایش می‌توان به آرش رهبری و هاتف کلاته (تهیه‌کننده)، بهزاد جاودان‌فرد (مجری طرح)، آذین پورزند (دستیار کارگردان و منشی صحنه)، حمید عباسی (مدیر صحنه)، علی عباسی و طاها نوری شادکام (مدیر تولید)، آیلین بخشی (طراح لباس)، رضا خضرایی (طراح نور)، وحدت سرچونی (طراح گریم)، آرین کشیش‌زاده (طراح صحنه)، بهرنگ کامیار (دستیار صحنه)، جاوید علیپور (طراح تیزر)، امیر قالیچی (مدیر تبلیغات)، امیر پارسائیان‌مهر ( روابط عمومی و مدیر امور رسانه)، عباسعلی اسکتی (مشاور رسانه)، ماهنوش جان‌نثار و نیلوفر آهویی (عکاسان و طراح پوستر و بروشور)، هومن مظاهری (مدیر اسپانسری)، یاسر صفاری (دستیار تهیه)، سهیل جمشیدی و پریسا حاجی‌حسینی (مدیر اجرایی) اشاره کرد.

پیش‌فروش اینترنتی نمایش «جنون محض» از ساعت ۱۴ روز سه‌شنبه در سایت تیوال آغار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند بلیت روزهای نخست این نمایش را با تخفیف خریداری کنند.




مطالب مرتبط

همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد
همکاری متقابل اداره کل هنرهای نمایشی و سازمان عقیدتی سیاسی ارتش؛

برای تولید آثار نمایشی مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برتر تفاهم شد

مدیرکل هنرهای نمایشی و معاون امور هنری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، به‌منظور همکاری متقابل، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد
گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد

محمدجواد کبودرآهنگی، نویسنده و کارگردان نمایش «سلطان عمرا بمیرد» می‌گوید سیاه‌بازی کار دشواری است که بیش از کارگردانی به بازیگرانی کاربلد نیاز دارد تا بتوانند فضای کمدی را خلاقانه به نمایش بگذارند.

|

نظرات کاربران