در حال بارگذاری ...
محمودرضا رحیمی، کارگردان و مدرس تئاتر:

«هیدن» تماشاگر را حتی بعد از پایان اجرا رها نمی‌کند

محمودرضا رحیمی پس از دیدن نمایش «هیدن» گفت خیلی افسوس خوردم که چرا انقدر دیر به تماشای این نمایش نشستم و ای‌کاش بتوانم در شب‌های پایانی اجرا نیز به تماشای دوباره این کار بنشینم تا باز هم لحظات هولناک، خوب و جذاب را حس کنم. این اثر، تماشاگران را حتی بعد از پایان اجرا رها نمی‌کند.

به گزارش ایران تئاتر، محمودرضا رحیمی، کارگردان، پژوهشگر و مدرس تئاتر، شب گذشته در سالن تئاتر هامون، به تماشای نمایش «هیدن» به کارگردانی کوروش شاهونه نشست.

محمودرضا رحیمی پس از تماشای نمایش «هیدن» گفت: «نمایش «هیدن» از نظر کمی و کیفی می‌تواند به‌عنوان نماینده ایران به کشورهای خارجی برود و با تماشاگران جدی تئاتر در دنیا روبه‌رو شود. این اثر برای گوش نیست، بلکه کاملاً برای دیده شدن است و تماشاگران را حتی بعد از پایان نمایش رها نمی‌کند و به‌هیچ‌عنوان نمی‌خواهد سهل‌انگارانه با مخاطب برخورد و ارتباط ایجاد کند.»

این پژوهشگر عرصه هنرهای نمایشی گفت: «به‌قول بعضی از درام‌نویسان و نظریه‌پردازان که می‌گویند باید یک درام آرام، نرم و با تمسخر شروع شود تا ببینید می‌توانید اعتماد تماشاگر را از آن خود کنید، «هیدن» با بازی‌های سخت و در عین حال روان بازیگران این اتفاق را در ما به‌وجود آورد. یک اثر وقتی خوب است که ذره‌ذره آن خوب باشد و به نظرم این نمایش پر از لحظات و قراردادهای مختلف خوب بود.»

او ادامه داد: «خیلی افسوس خوردم که چرا این‌قدر دیر به تماشای این نمایش نشستم و امیدوارم بتوانم در شب‌های پایانی اجرا نیز به تماشای اثر بنشینم تا بازهم لحظات هولناک، خوب و جذاب را حس کنم.»

«هیدن» از نمایش‌های پرمخاطب و پرفروش تئاتر ایران در سال ۱۴۰۲ به شمار می‌آید که تاکنون 170 اجرا داشته است. این اثر نمایشی، این شب‌ها در سالن تئاتر هامون، در دو نوبت ۱۸ و ۲۰ روی صحنه می‌رود.

حمید رحیمی، ریحانه رضی، عطا عمرانی، آیت بی‌غم، آناهید ادبی و فرناز حسینمردی، بازیگران نمایش «هیدن» هستند.

در توضیح این اثر آمده است: «انسان‌های بینایی که حقیقت را کتمان می‌کنند، نابینا هستند!»

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی که به 10 اجرای پایانی خود رسیده است، می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

نظر دو هنرمند درباره نمایش «هیدن»

علیرضا کوشک‌جلالی و سعید اسدی شب گذشته به تماشای نمایش «هیدن» نشستند و گفتند خون جدیدی در رگ‌های تئاتر ایران جاری شد و این نمایش باید در عرصه بین‌المللی نیز حضوری پر رنگ داشته باشد.

|

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

تجلی خواب یونگ در «روزی روزگاری سمنگان»

مریم سلیمی*: «روزی روزگاری سمنگان» به نویسندگی نازنین گودرزیان و محمودرضا رحیمی به شخصیت جمعی یا اجتماعی افرادی می‌پردازد که اکنون، پس از سال‌ها دارای یک روح جمعی هستند. همان نسخه جهانی یونگ ...

|

«آنتیگونه» دوباره به صحنه می‌آید

«آنتیگونه» دوباره به صحنه می‌آید

نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان برای مدت محدودی به صحنه عمارت‌ نوفل‌لوشاتو بازمی‌گردد.

|

کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند

تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ رنج می‌برد
کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند

تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ رنج می‌برد

مهدی زندیه و آیدین تمبرچی، کارگردانان نمایش «فراموشی» درحالی‌که این اثر را پرداخت متفاوتی از اشکال نسیان و فراموشی به لحاظ اجتماعی، روان‌شناختی و روابط بین فردی در زندگی می‌دانند؛ رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ را به‌عنوان بخشی از مشکلات تئاتر معرفی کردند.

|

نظرات کاربران