در حال بارگذاری ...
در نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر اردبیل مطرح شد

علی نصیریان: هنرمندان باید در اعتلای ارزش‌های معنوی و اخلاقی جامعه گام بردارند

علی نصیریان، هنرمند پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون، در مراسم نکوداشت نامداران فرهنگ و هنر استان اردبیل، تاکید کرد هنر همچون چشمه جوشانی است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه، گام‌های مؤثری بردارند.

به گزارش ایران‌تئاتر، علی نصیریان، شامگاه چهارشنبه پانزدهم آذر، در مراسم نکوداشت ۳۰ نفر از نامداران عرصه فرهنگ و هنر اردبیل حضور یافت.

او در این مراسم که در مجتمع فرهنگی وهنری فدک اردبیل برگزار شد، در جمع هنرمندان و مدیران فرهنگی، در سخنانی گفت: «خداوند متعال در ازل، سرشت انسان هنرمند و دارای اخلاق و ادب را با عشق، به عنوان بن‌مایه اصلی رشد و تعالی انسان سرشته تا در سایه عشق بتواند به بالاترین درجه معرفت برسد. پرتوی از این حسن و زیبایی خداوند متعال در هنرمند تجلی پیدا کرده است تا بتواند با خلاقیت و نوآوری خود در این عرصه پابرجا بوده و بن‌مایه عشق را زمینه‌ساز حرکت تحول‌آفرین خود قرار دهد.»

این پیشکسوت عرصه سینما و تلویزیون افزود: «تنها به خاطر قدرشناسی هنرمندان در قالب این رویداد در استان اردبیل حاضر شده‌ام و سعی می‌کنیم تا از افرادی تجلیل و تکریم داشته باشیم که یک عمر وقت و فرصت‌شان را صرف کارهای هنری کرده و لحظه‌ای از این لذت معنوی و ارزشی دست نکشیدند.»

او در بخش دیگری از سخنان خود توضیح داد: «در همه استان‌ها به‌ویژه اردبیل از قدرشناسی و مهمان‌نوازی اهالی این استان سپاسگزاریم که در عرصه فرهنگ و هنر همواره به اعتلای روزافزون کمک کرده و در حقیقت به شناسنامه هویتی هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه اعتباری حقیقی بخشیده‌اند.»

این هنرمند افزود: «هنر همچون چشمه جوشان است که هنرمندان باید از آن به بهترین شکل استفاده کنند و عمر و زمان خود را در کنار استعدادهای بی‌نظیر قدر بدانند و به دور از لذت‌گرایی مادی، در اعتلای ارزش‌ها، معنویت و اخلاق جامعه نیز گام‌های مؤثری را بردارند.»

علی نصیریان در پایان گفت: «این هنرمندان می‌توانند الگویی راستین برای نسل‌های آینده باشند و فرصتی را فراهم کنند تا بتوان بیش از هر زمان دیگر در عرصه هنر و هنرمندی شایسته درخشید.»

 این چهارمین آئین نکوداشت هنرمندان نامدار، پیشکسوت و یا دارای نشان درجه یک هنری بود که صندوق اعتباری هنر در استان‌های کشور در حال برگزاری آن است.

انتقال تجارب و الگو قراردادن هنرمندان پیشکسوت به‌ویژه برای نسل جوان و تأکید بر جایگاه ویژه شهرستان‌ها در پرورش نخبگان فرهنگی و هنری، از جمله اهداف برگزاری این آیین‌هاست.




مطالب مرتبط

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

دیدار مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با محمد کاسبی

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، در دیدار با محمد کاسبی، با اشاره به نقش و تأثیر هنرمندان در انتقال امید، نشاط و حس خوب به انسان‌ها، توجه به نیازهای این قشر فرهیخته را یکی از مهم‌ترین وظایف نهادهای حمایتی در کشور دانست.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» در زنجان اجرا شد

نمایش خیابانی «لکه‌های پاک» که به ماجرای بمب‌گذاری عاشورای 73 در حرم مطهر امام رضا(ع) می‌پردازد، در روزهای ابتدایی اردیبهشت، میزبان مخاطبان زنجانی شد و در ادامه در مدرسه‌ها و دانشگاه‌های این شهر هم اجرا خواهد شد.

|

نظرات کاربران