در حال بارگذاری ...
به مناسبت شب یلدا

«طاهر شو» و «آواز ارگ» شنیدنی می‌شوند

به مناسبت شب یلدا، ویژه‌برنامه «طاهر شو» با همراهی میرطاهر مظلومی و کنسرت نمایش «آواز ارگ» در رادیو نمایش شنیدنی می‌شوند.

به گزارش ایران‌تئاتر، محسن سوهانی، مدیرکل هنرهای نمایشی رادیو و رادیو نمایش از پخش ویژه‌برنامه «طاهر شو» در شب یلدا خبر داد.

سوهانی درباره این برنامه گفت: «طاهر شو» ویژه برنامه اصلی ما در شب یلدا خواهد بود که با اجرای هنرمند محبوب و طناز هنرهای نمایشی کشور، میرطاهر مظلومی در دورهمی شب چله با حضور جمعی از چهره‌های محبوب روی آنتن خواهد رفت و لحظات جذاب و صمیمانه‌ای در بلندترین شب سال برای مخاطبان رقم خواهد زد.»

مدیر رادیو نمایش افزود: «این برنامه یک ویژه‌برنامه نوظهور با محوریت هنرمندی محبوب و طنزپرداز خواهد بود که قرار است در مناسبت‌های مختلف روی آنتن رادیو نمایش تداوم پیدا کند و حال خوب را به مردم هدیه کند. به نظرم این برنامه که در رادیو متولد شده، قابلیت هم‌افزایی با سیما را نیز دارد.»

او توضیح داد: «یکی از مهم‌ترین ارکان هویت‌محوری توجه به آیین‌ها و سنت‌های بومی است. اساس شب یلدا یا شب چله به عنوان جشنی کهن و سنتی دیرین و ارزشمند در فرهنگ ایرانی، دورهم بودن و دید و بازدید است که در فرهنگ اسلامی نیز تحت عنوان آموزه اخلاقی صله رحم توصیه شده است و به سهم خود در رادیو نمایش برای پاسداشت این عنصر هویتی و فرهنگی تلاش کردیم.»

مدیر رادیو نمایش گفت: «آواز ارگ» نیز برنامه دیگری است که برای نخستین بار در قالب اولین کنسرت_نمایش رادیویی با هنرنمایی قربان نجفی بازیگر و خواننده نام‌آشنای کشورمان از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.»

او تأکید کرد: «طی سال‌های اخیر آثاری در قالب ترکیبی و میان‌رشته‌ای ضمن پیوند دو عنصر نمایش و موسیقی با عناوینی چون «کنسرت-نمایش»، «موسیقی-نمایش»، «تئاتر-موسیقی» و... روی صحنه رفتند که با استقبال خوب هموطنان مواجه شدند. به همین دلیل تصمیم گرفتیم از این قالب نو و میان رشته‌ای در نمایش‌های رادیویی نیز بهره ببریم و «آواز ارگ» نخستین گام در این تجربه جدید است که شب یلدا تقدیم همراهان رادیو نمایش خواهد شد.»

کنسرت-نمایش «آواز ارگ»، سی‌ام آذر ساعت 21:30 از رادیو نمایش پخش می‌شود و ساعت 11:00 اول دی تکرار خواهد شد.

همچنین «طاهر شو» که ویژه‌برنامه اصلی شب یلداست، سی‌ام آذر ساعت 22:30 از آنتن شبکه رادیویی نمایش پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

نظرات کاربران