در حال بارگذاری ...

طوفان درگذشت

رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما و عضو موسسه هنرمندان پیشکسوت، پس از یک دوره درگیری با بیماری پارکینسون، روز یکشنبه ۲۶ آذر درگذشت.

به گزارش ایران تئاتر، رضا صفایی‌پور، معروف به طوفان، بازیگر پیشکسوت سینما درگذشت.

سیدعباس عظیمی، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، با اعلام این خبر توضیح داد: «متاسفانه طی تماس تلفنی فرزند ایشان مطلع شدم که آقای صفایی‌پور، عصر امروز (یکشنبه 26 آذر) در سن ۷۴ سالگی پس از چندسال مبارزه با بیماری پارکینسون در منزل خود درگذشته است.»

او افزود: «جزییات مراسم وداع و خاکسپاری این هنرمند پیشکسوت سینما پس از مشورت با خانواده آن مرحوم اعلام خواهد شد.»

رضا صفایی‌پور در تهران زاده شد. او فارغ‌التحصیل دیپلم رشته ادبی بود. فعالیت خود را با کشتی کج شروع کرد و بعد از چند مقام قهرمانی در ورزش، وارد سینما شد و با نام طوفان به شهرت رسید. صفایی‌پور، فعالیت خود را به صورت جدی در سال ۱۳۴۲ وقتی که ۱۴ ساله بود، آغاز کرد و به عنوان ورزشکار بدل‌کار در فیلم «ترس و تاریکی» محمد متوسلانی حضور یافت. 

این بازیگر، پس از انقلاب با فیلم سینمایی «میرزا کوچک‌خان» در سال ۱۳۶۲ به بازیگری بازگشت و در ادامه، در فیلم‌های «فصل خاکستری»، «شکار در شب»، «پلاک» و «ضربه آخر» بازی کرد.

صفایی‌پور، در چند سال گذشته، درگیر بیماری پارکینسون شده بود که به همین دلیل کم‌تر در آثار سینمایی حضور می‌یافت.




مطالب مرتبط

در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند
در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ مطرح شد

هنرمندان، سرمایه‌های ملی کشور هستند

سیدعباس عظیمی (مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت) در آیین پاسداشت و تکریم هنرمندان پیشکسوت متولد دی‌ گفت هنرمندان عزیز کشور به‌عنوان سرمایه‌های ملی هستند و امیدوارم با بهبود شرایط درآمدی دولت، شاهد افزایش بودجه برای ارائه خدمات بهتر و بیشتر به هنرمندان پیشکسوت باشیم.

|

هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا
هنرمندان پیشکسوت پیشواز روشنایی رفتند

دورهمی خانوادگی موسفیدان هنر به مناسبت شب یلدا

سیدعباس عظیمی در میهمانی خانوادگی هنرمندان پیشکسوت که به مناسبت شب یلدا با حضور هنرمندان برجسته و باسابقه رشته‌های مختلف برگزار شد، موسسه هنرمندان پیشکسوت را گنجینه بزرگ هنر ایران اسلامی دانست و گفت اگر هرکدام از اعضای این موسسه نزدیک به نیم قرن تجربه و تخصص داشته باشند، در ...

|

صاحب ردیف بودجه شدن موسسه هنرمندان پیشکسوت پیگیری می‌شود

صاحب ردیف بودجه شدن موسسه هنرمندان پیشکسوت پیگیری می‌شود

جانشین وزیر و معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌ها وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به درخواست هنرمندان پیشکسوت در خصوص قرار گرفتن نام این مؤسسه در ردیف‌های بودجه دولت، گفت قطعاً این درخواست هنرمندان پیشکسوت را از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

|

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی درگذشت

اکبر احمدی که سابقه بازی در مجموعه‌های تلویزیونی «ولایت عشق»، «مختارنامه»، «شاهگوش»، «دندون طلا»، «سرزمین کهن» و «سلمان فارسی» را داشت، نیمه‌شب پنجشنبه دوم آذر، بر اثر عارضه قلبی در یکی از بیمارستان‌های تهران، چشم از جهان فروبست.

|

نظرات کاربران