در حال بارگذاری ...
وداع با هنرمند پیشکسوت

توران مهرزاد درگذشت

توران مهرزاد، بازیگر پیشکسوت شامگاه گذشته در بیمارستان از دنیا رفت.

به گزارش ایران تئاتر، توران مهرزاد هنرمند پیشکسوت رادیو، تئاتر، سینما و تلویزیون و صدای ماندگار نمایش‌های رادیویی در ساعت ۲۱ سه‌شنبه ۲۸ آذر، بر اثر کهولت سن در بیمارستان پاستورنو تهران درگذشت.

توران مهرزاد متولد ۱۳۰۹ بود و از دوازده‌سالگی به درخواست عبدالحسین نوشین به کلاس‌های آموزشی او راه یافت و در دهه ۲۰ جزو شاگردان برگزیده و ممتاز این استاد تئاتر بوده است. مهرزاد سال‌ها زیر نظر بنیان‌گذار تئاتر نوین ایران و بانو لرتا در تئاتر فردوسی، سعدی و... در میان استقبال و ستایش فراوان علاقه‌مندان هنر به اجرای نمایش‌هایی همچون «ولپن»، «محتکر»، «مستنطق»، «سرگذشت» و ده‌ها اثر دیگر پرداخت.

مهرزاد در ادامه فعالیت هنری خود در سال ۱۳۳۶ با نمایشنامه «قربانگاه عشق» در نقش مقابل نصرت‌الله محتشم به رادیو، این رسانه همه‌گیر وارد شد. او همچنین سال ۱۳۳۸ فعالیت خود در بخش دوبله را آغاز کرد. ورود مهرزاد به عرصه بازیگری در سینما به سال ۱۳۴۷ بازمی‌گردد و سال ۱۳۵۲ قاب تلویزیون را برای نقش‌آفرینی انتخاب کرده بود.

او در طول سال‌ها فعالیت هنری خود در سینما و تلویزیون با کارگردان‌هایی همچون جلال مقدم، علی حاتمی، داریوش مهرجویی، مسعود کیمیایی، اسماعیل خلج، ابراهیم حاتمی‌کیا، داوود میرباقری و... همکاری داشته است.

فیلم‌های «خط قرمز»، «برزخی‌ها»، «هامون»، «برج مینو»، «لیلا»، «قرمز»، «دلشدگان»، «پری» و «عینک دودی» از جمله آثاری است که با نقش‌آفرینی او در سینما روی پرده رفته است.

مراسم تشییع و تدفین این هنرمند فقید متعاقباً اعلام خواهد شد.

سایت ایران تئاتر درگذشت این هنرمند پرسابقه را تسلیت می‌گوید.




مطالب مرتبط

با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و رادیو در فرهنگسرای ارسباران

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد برگزار شد
با حضور جمعی از هنرمندان تئاتر، سینما و رادیو در فرهنگسرای ارسباران

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد برگزار شد

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد با عنوان «بانوی مهر» به‌پاس هشت دهه فعالیت هنری این چهره پیشکسوت روز یکشنبه 28 آبان با حضور هنرمندان مطرح تئاتر، سینما و رادیو در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد.

|

بزرگداشت توران مهرزاد برگزار می‌شود

بزرگداشت توران مهرزاد برگزار می‌شود

آیین گرامیداشت بانو توران مهرزاد با عنوان «بانوی مهر» به‌پاس هشت دهه فعالیت هنری این چهره پیشکسوت در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران