در حال بارگذاری ...
با یادی از سعید کنگرانی و حضور هنرمندان

آیین شب‌چراغ «اپرت نیرنگ اورنگ» در سنگلج برگزار شد

در آیین شب‌چراغ نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ» در تماشاخانه سنگلج، نخستین اجرای این اثر، به زنده‌یاد سعید کنگرانی تقدیم شد.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، شب‌چراغ نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ» با حضور تماشاگران و هنرمندانی چون صدرالدین زاهد، ناصر آویژه و سیدعلی تدین‌صدوقی، روز دوشنبه 11 دی‌ 1402 برگزار شد.

در ابتدای این مراسم شب چراغ، مرتضی برزگرزادگان، کارگردان نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ»، بعد از خوش‌آمدگویی به حاضران گفت: «نویسنده متن نمایش، سیدهاشم‌خان شافع است که در دهه 20 شمسی زندگی می‌کرده و متن به همت استاد داوود فتحعلی‌بیگی، در کتاب تقلیدنامه گردآوری‌شده است که جای تشکر دارد،چون نسل ما را با متون قدیم نمایش ایرانی آشنا می‌کند. این نمایشنامه پر از موقعیت‌های کمدی است که ما سعی کردیم در اجرا آن‌ها را نمایش دهیم.»

او ادامه داد: «در دور قبلی اجراها، زنده‌یاد سعید کنگرانی، بازیگر این نمایش بود که به همین مناسبت اجرای اول را به ایشان تقدیم می‌کنیم.»

در ادامه، صدرالدین زاهد، یکی از مهمانان شب‌چراغ نمایش «اپرت نیرنگ اورنگ»،  سنگلج را  قدیمی‌ترین تماشاخانه فعال شهر تهران نامید و با یادآوری اجراهایی که با هنرمندی بزرگانی چون عزت‌الله انتظامی، جعفر والی، علی نصیریان دیده است، گفت: «اکنون حتم دارم که هنرمندان جوان نیز می‌توانند اجراهای خوب و پرشوری را به صحنه ببرند و از استقبال تماشاگران بهره‌مند شوند.»

در پایان این آیین، پس از روشن کردن شمع شب‌چراغ «اپرت نیرنگ اورنگ»، تماشاگران برای تماشای نمایش به داخل سالن رفتند.

این اثر، با هنرمندی بهاره رهنما، محمدرضا آزادفرد، افق ایرجی، محمد پورا، ارمغان پوررجب، فیروز حیدرزاده، افشین زعیم و سامان کرمی اجرا می‌شود. 

سایر بازیگران و گروه حرکت این نمایش، کیمیا دین‌پژوه، عطاالله رادپور، حسین گوهریاب، الناز تهامی، مبینا تفرشی، امیرحسین جعفرپور و محمد ناصری هستند.

این نمایش درباره فردی فریبکار به نام اورنگ است که از کل‌کل دو ارباب استفاده و بین آن‌ها اختلاف ایجاد می‌کند و ...

نمایشنامه «اپرت نیرنگ اورنگ»، در کتاب «تقلید نامه»، به کوشش داوود فتحعلی‌بیگی و توسط نشر قطره چاپ‌شده است.

حسین کاظم رودباری (طراح نور)، سهیلا جوادی (طراح گریم)، نسیم ملکی (طراح لباس)، علی جباری (موسیقی)، بهار صلواتی (نوازنده تنبک) و یکتا اعتمادی (مربی آواز)، ندا میرزایی، نسرین علوی، پوریا برومند، فاطمه سعیدی و سهیلا جوادی (مجریان گریم)، رسول نجفی و محمد پورا (ساخت دکور)، اختر تاجیک، رها آزاد و کیمیا دین‌پژوه (عکاس)، مژگان حسینی (دستیار و برنامه‌ریز) و زهرا رشنین، آرش نوری و مهدیه صیفی (گروه کارگردانی) از دیگر همکاران این پروژه نمایشی هستند.

این اجرا هرروز به‌غیراز شنبه‌ها، ساعت 19:30 روی صحنه می‌رود. علاقه‌مندان می‌توانند از سایت‌های تیوال و گیشه تئاتر بلیت تهیه کنند.




مطالب مرتبط

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی
نگاهی به نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»

تصنیف‌خوانی مجالس زنانه در قالب نمایش ایرانی

سیدعلی تدین‌صدوقی: نمایش «مجلس بلبشو جور کردن»، همان‌طور که از نامش به ذهن متبادر می‌شود، خود در ورطه بلبشویی به لحاظ متن و اجرا به‌نوعی سردرگمی و تکرار افتاده است. به دیگر سخن نمی‌توان ...

|

چراغ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل»، در سنگلج روشن خواهد شد

چراغ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل»، در سنگلج روشن خواهد شد

مراسم شب‌چراغ نمایش «پچ‌پچه‌های پستوی عمارت حاج احمد وکیل»، به کارگردانی علی بابایی، با حضور عزت‌الله رمضانی‌فر و داوود فتحعلی‌بیگی، روز چهارشنبه ۶ دی در تماشاخانه سنگلج برگزار می‌شود.

|

نظرات کاربران