در حال بارگذاری ...
در پایان رقابت هنرمندان هشت استان کشور

برگزیدگان جشنواره منطقه‌ای راه ابریشم (سمنان) معرفی شدند

سه نمایش خیابانی و سه نمایش صحنه‌ای از جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم به میزبانی سمنان، به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

به گزارش ایران‌تئاتر، آیین پایانی جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، به میزبانی سمنان، صبح امروز (یکشنبه هفدهم دی) در سالن تئاتر شهر مجتمع فرهنگی هنری کومش برگزار شد.

محمود سالاری (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، سیدمحمدرضا هاشمی (استاندار سمنان)، اسرافیل فرج‌اللهی (مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی)، فرشید فلاح (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان) از جمله حاضران در آیین پایانی این رویداد هنری بودند که با حضور 300 هنرمند از هشت استان کشور  در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی از سیزدهم تا هفدهم دی برگزار شد.

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای آیین پایانی این جشنواره گفت: «تئاتر، امید و جوهر زندگی است. هنر همه هنرها این است که مردم را به زندگی امیدوار کنند. این نقش و رسالت برای هنرمندان و هنرهای مختلف در این روزها که دشمنان تلاش می کنند امید را از ما بگیرند، مهم‌تر و خطیرتر است.»
محمود سالاری، با تقدیر از مدیران‌کل چهار استان‌ِ میزبان جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای ادامه داد: «در دوره کنونی که یک جریان منافق در تلاش است تا فضای خفقان و دیکتاتوری را در جامعه حاکم کند، تئاتر باید رعد و برق این فضا را بشکند و رسالت هنرمندان تئاتر در این برهه، روشن کردن چراغ امید در دل مردم است.»

در ادامه این آیین، سیدمحمدرضا هاشمی، استاندار سمنان، با بیان اینکه این استان در حوزه تئاتر و هنر کشور، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد، گفت: «در سفر آیت‌الله رییسی به سمنان، نگاهی ویژه به پروژه‌های نیمه تمام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شد و تعدادی از پروژه‌هایی که چندین سال نیمه کاره بودند، به نتیجه رسیدند.»

او افزود: «مجتمع‌های فرهنگی هنری در پنج شهر استان به نتیجه رسیده است و تکمیل پروژه تالار مرکزی سمنان نیز، ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.»
استاندار سمنان با اشاره به اینکه هنرمندان این جشنواره به احترام شهدای حادثه تروریستی کرمان، اجراهای خیابانی را یک روز به تعویق انداختند، گفت: «هنرمندان با ذوق هنری خود زمینه مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند را فراهم کنند.»

فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان و دبیر جشنواره تئاتر منطقه‌‌ای راه ابریشم، دیگر سخنران این آیین بود که در سخنانی کوتاه گفت: «در این جشنواره، 31 گروه از هشت استان کشور که بخش عظیمی از سرمایه نمایشی ایران محسوب می‌شوند، بی نظیرترین رویداد تئاتری کشور را رقم زدند.»

اعلام برگزیدگان بخش‌های مختلف جشنواره، ادامه‌بخش این آیین بود.

برگزیدگان نمایش‌های خیابانی

پوستر و بروشور:

هیئت داوران با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از  مهدی اسدی‌تبار برای نمایش «عاشقانه های زیر خاکی»، رامین رستمی برای نمایش «ماده هفت» و مرتضی آذرفر برای نمایش «درد تا مغز سر و جان، برود»، بدون اولویت و رتبه بندی تقدیر کرد.

بخش طراحی فضا:

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مالک آبسالان برای نمایش «نترس، آب‌‎ها مهربانند» اهدا شد.      

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به بهاره زاهددوست برای نمایش «عاشقانه‌های زیر خاکی» رسید.

رتبه اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آدینه رحیم‌نژاد برای نمایش «اشرف مخلوقات» تعلق گرفت.

بخش موسیقی:

هیئت داوران در این بخش بدون اولویت، با اهدای دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش «اشرف مخلوقات» به سرپرستی محمد نادری و گروه موسیقی نمایش‌های «بهمن» و «بازمانده» به سرپرستی پژمان پهلوان، از آن‌ها تقدیر کرد.

بخش بازیگری مرد:

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به علیرضا داننده‌فرد برای نمایش‌های «بهمن» و «بازنده» و مالک آبسالان برای نمایش «نترس، آبها مهربانند» اهدا شد.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  محمد رادمهر برای نمایش «زمین شماره ایکس» رسید.

رتبه اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را سید پویا امامی برای نمایش «اشرف مخلوقات» دریافت کرد.

همچنین در این بخش، هیئت داوران، لوح سپاس و جایزه نقدی خود را به مجید احمدی برای نمایش «ماده هفت» تقدیم کرد.

بخش بازیگری زن:   

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به عاطفه مختاری برای نمایش «بیف استراگانف» رسید.       

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به فروزان حسینی برای نمایش «عاشقانه‌های زیر خاکی» و  ناهید گودرزی برای نمایش «درد تا مغز سر و جان، برود» تعلق گرفت.

رتبه اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش را مرجان کرمی برای نمایش «گوش کن می‌شنوی» دریافت کرد.

لوح سپاس و جایزه نقدی به طیبه کاظمی برای نمایش «ماده هفت» تقدیم شد.  

هیئت داوران، با اهدای لوح سپاس و جایزه نقدی، از گروه بازیگران زنِ نمایش «شیرینی‌های دروغ» تقدیر کرد.

بخش طرح و ایده:

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به حسین نادری برای نمایش «عاشقانه‌های زیر خاکی»  و مهدی ایروانی برای نمایش «زمین شماره ایکس» رسید.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به  امید رجبی برای نمایش «گوش کن می‌شنوی» اهدا شد.

رتبه اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش، به اصغر خلیلی برای نمایش «اشرف مخلوقات» رسید.

بخش کارگردانی:

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی کارگردانی را علیرضا شمس برای نمایش «زمین شماره ایکس» دریافت کرد.  

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به امیر رجبی برای نمایش «گوش کن می‌شنوی» تقدیم شد.

رتبه اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مجتبی خلیلی برای نمایش «اشرف مخلوقات» رسید.

نمایش‌های راه‌یافته به جشنواره تئاتر فجر

بنا به رای هیئت داوران، نمایش‌های «اشرف مخلوقات» به کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان، «گوش کن می‌شنوی» به کارگردانی امید رجبی از تفرش (استان مرکزی) و «زمین شماره ایکس» به کارگردانی علیرضا شمس از فلاورجان (استان اصفهان) به چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر معرفی شدند.

برگزیدگان نمایش‌های صحنه‌ای

آفیش و بروشور:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح و جایزه نقدی، از امیرحسین عبادیان برای نمایش «تاوان» و مهران مجیدی برای نمایش «یک ماه و سه روز و بیست و چهار ساعت» تقدیر کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به هومن مرادی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» رسید.

طراحی نور:

هیئت داوران در این بخش با اهدای لوح و جایزه نقدی به مریم اشرف‌زاده برای نمایش «جن‌گیر» و اکبر خدارحمی برای نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها»، از آن‌ها تقدیر کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به محمد آگهی و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخونی» اهدا شد.

طراحی لباس:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح و جایزه نقدی، از آزاده محسنی و رامین علیزاده برای نمایش «راز گل ژنتیک و قصه‌های مثله شده» و محسن حیدریان برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» تقدیر کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به سمیه شریفی برای نمایش «خاطرات یک دلقک» رسید.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی را آژمان بیژنی‌نسب و نجمه زارعی برای نمایش «ایلخونی» دریافت کردند.

طراحی صحنه:

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به روحان امامی برای نمایش «خوشبختی در اودسا»، از این هنرمند تقدیر کرد.

همچنین لوح تقدیر به همراه جایزه نقدی به عبدالکریم مختاریان برای نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست محلی»، پویا حسنوند برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخونی» اهدا شد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به محمدجواد شریفی و حسن عزیزمحمدی برای نمایش «خاطرات یک دلقک» رسید.

ماسک و گریم:

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به کیمیا رجایی برای نمایش «تاوان» و الهه حسن‌پور برای «مراسم پوست‌اندازی روباه»، از این دو هنرمند تقدیر کرد.

دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به فرزانه رادفر برای نمایش «ایلخونی» رسید.

بخش موسیقی:

لوح تقدیر و جایزه نقدی به ایمان خیری برای نمایش «راز گل ژنتیک و قصه‌های مثله شده» و حسن محبی و سهیل دهقان برای نمایش «روزهای خوب یک فوتبالیست محلی» رسید.

دیپلم افتخار به همراه جایزه نقدی به گروه موسیقی نمایش «ایلخونی»، شامل علیرضا مهدوی‌فر، مصطفی منافی، سیاوش صفری و سهیل بردبار اهدا شد.

بازیگری زن:

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی، از بازیگران نوجوان، دیانا منصوری برای نمایش «غسل آخر» و  آوا مرادی برای نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها»، تقدیر کرد.

جایزه ویژه این بخش هم به ساره رضایی کوچکی، برای بازی در نمایش «ایلخون» رسید.

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی به فاطمه مرادی، بازیگر نمایش «پوست‌اندازی روباه»، حکیمه ایدر برای بازی در نمایش «عامدانه، عاشقانه، قاتلانه» و فاطمه احسانی برای نمایش «یک ماه و سه روز و بیست‌و چهار ساعت»، از این هنرمندان تقدیر کرد.

رتبه سوم این بخش، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی، به نگین حسن‌پور برای نمایش «یک ماه و سه روز و بیست‌و چهار ساعت» و سعیده امیری برای بازی در نمایش «غسل آخر» اهدا شد.

رتبه دوم، شامل شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ماریا الماسی برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا» و مریم عبدی برای بازی در نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها» رسید.

رتبه اول بازیگری زن، شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مریم دهقانی برای بازی در نمایش «تاوان» تعلق گرفت.

بازیگری مرد:

هیئت داوران از حضور بازیگران نوجوان، یزدان شاه‌کرمی برای بازی در نمایش «خوشبختی در اودسا» و پارسا فدوی برای بازی در نمایش «گالیله» تقدیر کرد.

لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به رسول چمک برای نمایش «غسل آخر»، جواد مدنی برای نمایش «گالیله»، سعید خسروی برای نمایش «کسوف» و علیرضا جم برای نمایش «ویابونیت» اهدا شد.

هیئت داوران، جایزه سوم بازیگری مرد، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به افشین میر برای بازی در نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه»، محمدحسین رجبیان برای بازی در نمایش «ایلخون» و علیرضا بازیار برای بازی در نمایش «روزهای اوج یک فوتبالیست» اهدا کرد.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به رامین علیزاده برای بازی در نمایش «راز گل ژنتیک»، مرتضی علی دادی برای بازی در نمایش «خاطرات یک دلقک» و محمدامین محمدی برای بازی در نمایش «تاوان» رسید.

جایزه اول، شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسن جویره برای نمایش «گالیله» اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی:

هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی، از رامین علیزاده برای نمایشنامه «راز گل ژنتیک و قصه‌های مثله شده» و زهرا چراغی برای نمایشنامه «رویایی برای نفت کش‌ها» تقدیر کرد.

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به داود پورحمزه برای نمایشنامه «خوشبختی در اودسا» و اصغر گروسی برای نمایشنامه «تاوان» اهدا شد.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی، به محسن ایرجی و افق ایرجی برای نمایشنامه «خاطرات یک دلقک» و آژمان بیژنی‌نسب برای نمایش «ایلخون» رسید.

هیئت داوران در این بخش، هیچ نمایشنامه‌ای را حائز رتبه اول ندانست.

بخش کارگردانی:

هیئت داوران در این بخش، با اهدای لوح و جایزه نقدی، از پویا حسنوند برای نمایش «مراسم پوست‌اندازی روباه» و زهرا چراغی برای نمایش «رویایی برای نفتکش‌ها» تقدیر کرد.

رتبه سوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش، به علیرضا بازیار برای نمایش «راز گل ژنتیک» و رضا شاه‌کرمی برای نمایش «خوشبختی در اودسا» اهدا شد.

رتبه دوم، لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمدجواد شریفی، کارگردان نمایش «خاطرات یک دلقک» و اصغر گروسی برای نمایش «تاوان» رسید. 

رتبه اول، دیپلم افتخار و جایزه نقدی کارگردانی، به آژمان بیژنی‌نسب، برای نمایش «ایلخون» تقدیم شد. 

نمایش‌های صحنه‌ای راه‌یافته به جشنواره فجر

بنا به رای هیئت داوران، نمایش‌های «ایلخون» به کارگردانی آژمان بیژنی‌نسب از فسا (استان فارس)، «خوشبختی در اودسا» به کارگردانی رضا شاه‌کرمی از خرم‌آباد (لرستان) و «خاطرات یک دلقک» به کارگردانی محمدجواد شریفی از اراک (استان مرکزی)، به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی شدند.

بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر منطقه‌ای کشور، در سه استان فارس (پارس)، خراسان رضوی (خاوران) و سمنان (راه ابریشم) به پایان رسیده و هم‌اکنون چهارمین و آخرین بخش آن، به میزبانی آذربایجان شرقی (سهند)، در حال برگزاری است.

برگزیدگان این رویداد، به چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر معرفی می‌شوند.




مطالب مرتبط

خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود
خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار وحدت که یکی از سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر 42 است،خبر داد ۵۰ درصد از سرانه یک میلیارد تومانی انجمن‌‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

|

فضای گرم و پُر شور در نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر

استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند
فضای گرم و پُر شور در نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای جشنواره فجر

استادانی که دانشجویان را تنها نگذاشتند و پیشکسوتانی که قوت قلب جوانان شدند

هنرمندان، سیاستمداران، مدیران فرهنگی و علاقه‌مندان به هنرهای نمایشی، در نخستین روز از اجراهای صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره فجر، با حضور خود در تالارها و سالن‌ها، استقبالی پر شکوه از تلاش یک‌ساله هنرمندان تئاتر سراسر کشور را رقم زدند.

|

معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زیرساخت‌های تئاتری در دست ساخت، تا سال آینده تکمیل خواهند شد
معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

زیرساخت‌های تئاتری در دست ساخت، تا سال آینده تکمیل خواهند شد

محمود سالاری، معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در حاشیه حضور در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر منطقه‌ای راه ابریشم، از تجهیز و تکمیل زیرساخت‌های نمایشی استان‌ها در سال آینده خبر داد.

|

با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد
با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی

استقبال چشمگیر از جشنواره تئاتر راه ابریشم در سمنان ادامه‌ دارد

کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرج اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی و حسن رونده مسئول هماهنگی امور استان‌ها اداره کل هنرهای نمایشی امروز (16 دی) با حضور در مجتمع فرهنگی هنری کومش سمنان در کنار تماشاگران و علاقمندان هنرهای نمایشی به تماشای آثار خیابانی و صحنه‌ای ...

|

جواد انصافی، هنرمند پیشکسوت:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای، فرصتی برای شناخت آیین‌های بومی است
جواد انصافی، هنرمند پیشکسوت:

جشنواره تئاتر منطقه‌ای، فرصتی برای شناخت آیین‌های بومی است

جواد انصافی، کارگردان و بازیگر پیشکسوت نمایش‌های سنتی، پیشنهاد می‌کند هنرمندان استانی، آثاری با موضوع آداب و آیین‌های بومی خود تولید کنند و آن‌ها را به جشنواره‌های تئاتر منطقه‌ای کشور بیاورند.

|

اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است
اسرافیل فرج‌اللهی در حاشیه اجرای پایانی نمایش «شاماران» مطرح کرد:

حال خوب سنگلج مطالبه هنرمندان است

اسرافیل فرج‌اللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران با حضور در تماشاخانه سنگلج و تماشای نمایش «شاماران» به کارگردانی ساسان شکوریان، از حمایت گروه‌های شهرستانی، گیشه تئاتر و تخریب ساختمان مجاور تماشاخانه گفت.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران