در حال بارگذاری ...
مهدی قاسم‌زاده از نمایش رادیویی «بی از بی را» می‌گوید

دو راهی انتخاب پس از طوفان‌الاقصی در جشنواره تئاتر فجر

مهدی قاسم‌زاده، نویسنده و کارگردان نمایش رادیویی «بی از بی را»، می‌گوید موضوع اصلی این اثر که داستانش پس از عملیات طوفان‌الاقصی رخ می‌دهد، انتخاب دشوار شخصیت‌ها در شرایط سخت و بحرانی غزه است.

به گزارش ایران تئاتر، بخش رادیوتئاتر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر با حضور 11 اثر از سراسر کشور ، از 27 تا 30 دی، به مدت 4 روز برگزار خواهد شد.

مهدی قاسم‌زاده از مازندران، به عنوان نویسنده و کارگردان نمایش «بی از بی را»، یکی از شرکت کنندگان در این بخش است. 

او با اشاره به اینکه داستان این نمایش رادیویی، در فضای امروز غزه و بعد از عملیات طوفان‌الاقصی اتفاق می‌افتد، گفت: ««برآیند و به تعبیری پیام نمایش این است که زندگی در سخت‌ترین شرایط جریان دارد و همه ما به عنوان یک انسان باید از زندگی‌مان حتی در شرایط دشوار بهره ببریم. کاراکترهای نمایش در فضایی بحرانی، مقابل هم می‌ایستند و بر سر دو راهی انتخاب قرار می‌گیرند.»

این هنرمند درباره شیوه اجرایی کار خود توضیح داد: «سعی کردم در این گونه نمایشی، از المان‌های تئاتر و عناصر و ابزارهای نمایش صحنه‌ای بیشتر وام بگیرم؛ به‌گونه‌ای که مخاطب تئاتری حتی اگر تماشاگر اجرای ما نباشد، می‌تواند همان حظ هنری را از اثر ببرد.»

قاسم‌زاده با اشاره به بهره‌گیری از ظرفیت هنرمندان فعال در رادیو و تجربه همراهی چند هنرمند تازه‌کار در این اثر افزود: «مدت زمان نمایش 45 دقیقه است و پنج‌شنبه 28 دی ساعت 17 در سالن سایه تئاتر شهر در قالب بخش رادیوتئاتر جشنواره چهل ودوم فجر اجرا می‌شود.»

چهل‌‌و‌دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به ریاست کاظم نظری و دبیری مهدی حامدسقایان، از 27 دی تا 12 بهمن 1402 در تهران برگزار خواهد شد.




مطالب مرتبط

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش فراگیر جشنواره تئاتر فجر

«خودپرواز» و طرح موضوع عدم مناسب‌­سازی خودپرداز بانکی برای نابینایان

کارگردان نمایش «خودپرواز» قشر توان‌خواه جامعه را که شامل نابینایان نیز می‌­شود، دارای مشکلات فراوانی دانست و معتقد است این مشکلات باعث می­‌شود تا برخی از این عزیزان به جای مشارکت در فعالیت‌­های اجتماعی، به انزوا کشیده شوند. او موضوع عدم مناسب­‌سازی بانکی و خودپرداز ...

|

کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 
کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر جشنواره گفت

کیانوش احمدی: امیدوارم نگاه عادلانه جشنواره در انتخاب و داوری آثار ادامه‌دار باشد 

کیانوش احمدی، کارگردان حاضر در بخش تازه‌های تئاتر بر رویکرد عادلانه چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر در انتخاب آثار و داوری آن‌ها تاکید کرد. 

|

دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی
دهمین جلسه نقد آثار بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر برگزار شد

فریادی از سیاهی، فضای اکسپرسیون و شرافت محتوایی

جلسه دهم نقد آثار صحنه‌ای چهل‌و‌دومین جشنواره تئاتر فجر، یازدهم بهمن با حضور منتقدان، هنرمندان و علاقه‌مندان برگزار شد و مطابق روال این نشست‌ها، سه نمایش مورد تحلیل قرار گرفتند.

|

گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند
گفت‌وگو با اتابک نادری، عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر 42

آثار در فرم و محتوا بسیار متنوع هستند

عضو هیئت داوران بخش صحنه‌ای چهل و دومین جشنواره تئاتر فجر، نمایش‌های این بخش از جشنواره را بسیار متنوع عنوان کرد و گفت نمی‌توان در یک جمله ارزیابی کلی برای بخش صحنه‌ای و مجموعه آثاری که در این بخش حضور دارند، ارائه داد.

|

گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است
گفت‌وگو با عضو هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای جشنواره 42 تئاتر فجر

پیام فروتن: تناسب، از بدیهیات طراحی صحنه است

پیام فروتن، طراح صحنه پرسابقه عرصه تئاتر و یکی از اعضای هیئت‌داوران بخش صحنه‌ای چهل‌ودومین جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه مهم‌ترین نکته در طراحی صحنه، رعایت تناسب است، می‌گوید در خیلی از کارهای این بخش، بدیهیات طراحی صحنه در نظر گرفته نشده که اولین آن تناسب است.

|

گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است
گفت‌وگو با کارگردان حاضر در بخش غیررقابتی جشنواره تئاتر فجر

ناصر علاقبندان: «نشخوار»، روایتی متفاوت از جنگ جهانی آخرین است

ناصر علاقبندان کارگردان نمایش «نشخوار» می‌گوید این نمایش نگرشی فلسفی به سبک زندگی امروز جامعه جهانی دارد و به نوعی هشدار به این شیوه زندگی می‌دهد.

|

گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند
گفت‌و‌‌‌‌گو با کارگردان راه‌یافته به جشنواره فجر 42

یوسف دادجو: «هزار و320»؛ داستان عشق به وطن را روایت می‌کند

یوسف دادجو، کارگردان نمایش «هزار و320»، که در بخش مسابقه تئاتر ایران چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفت، این اثر نمایشی را روایت عشق به وطن، شجاعت و جانفشانی ابوالفضل مجرد فراقی و همرزمانش در مقابل قشون روس دانست.

|

گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است
گفت‌وگو با کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر فجر

سوران حسینی: مشارکت مخاطب در «نقطه سر خط» پررنگ شده است

سوران حسینی، کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر فجر با اشاره به اینکه در تئاتر خیابانی، تکرارها زیاد شده است و این تکرار، مخاطب را از پذیرش تغییرات بازمی‌دارد، می‌گوید در «نقطه سر خط» تلاش کردیم با استفاده از شیوه‌های نوین، کاری تازه و درخور مخاطب ارائه دهیم.

|

کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌و‌دومین جشنواره تئاترفجر مطرح‌ کرد

«سروستان»، راوی ایستادگی و مقاومت مردم ایران است
کارگردان حاضر در بخش خیابانی چهل‌و‌دومین جشنواره تئاترفجر مطرح‌ کرد

«سروستان»، راوی ایستادگی و مقاومت مردم ایران است

روح الله آریس، کارگردان نمایش«سروستان»، این اثر هفده دقیقه‌ای را در رابطه با انفجارهای تروریستی که در ایران اتفاق افتاده است، می‌داند. او این نمایش را راوی ایستادگی و مقاومت مردم ایران معرفی می‌کند.

|

نظرات کاربران