در حال بارگذاری ...

«آنتیگونه» اول بهمن به صحنه می‌آید

نمایش «آنتیگونه» به کارگردانی محمدرضا آگاه از فردا (اول بهمن) در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایران تئاتر، نمایش «آنتیگونه» اثر جاودان سوفوکلس با کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان، کاری از گروه تئاتر «امروز» است که از فردا (یکشنبه اول بهمن1402) ساعت ۱۸ در عمارت نوفل‌لوشاتو روی صحنه می‌رود.

«آنتیگونه» دومین تجربه همکاری مشترک سجاد افشاریان و محمدرضا آگاه در عرصه تئاتر است.

پدرام ‌زمانی، پارسا ‌صحرایی، سجاد ‌میر و آرمیتا قبادی بازیگران این نمایش هستند.

در بخشی از «آنتیگونه» آمده است: «وقتی قانونی شکسته بشه... دروازه‌های یونان هم شکسته می‌شه... اگه پدرت هم امروز اینجا بود... این اجازه رو بهت نمی‌داد.»

آرزو ‌سالکی (دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز)، علیرضا ‌محبی ‌زاده (دستیار دوم کارگردان)، مهرو ‌صالحی (منشی صحنه)، فرشاد ‌نصیری (طراح نور)، محسن ‌رامه (طراح صحنه و طراح ماسک)، کیارش ‌شاهانی (آهنگساز)، پارسا شاطریان (ویولن)، پدرام ‌زمانی (مدیر تولید)، پارسا ‌صحرایی (دستیار تولید)، سجاد متحملیان (مدیر صحنه)، پدرام ‌شهرآبادی (گرافیک)، محسن ‌رامه (ساخت ماسک و آکسسوار)، سجاد میر (طراحی با هوش مصنوعی)، نرگس زارعی (طراح گریم)، پدرام ‌زمانی، امیرحسین ‌منصوری (طراحی و تدوین آنونس)، اردلان ‌آشناگر (عکاس)، علی ‌کیهانی (روابط عمومی و مشاور رسانه‌ای) دیگر عواملی هستند که در این پروژه حضور دارند.

طراحان این نمایش در بخش‌های مختلف، از هوش مصنوعی کمک گرفته‌‌‌اند. «آنتیگونه» نخستین تئاتر ایرانی است که با همکاری هوش مصنوعی روی صحنه می‌رود و علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

«آنتیگونه» دوباره به صحنه می‌آید

«آنتیگونه» دوباره به صحنه می‌آید

نمایش «آنتیگونه» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا آگاه و تهیه‌کنندگی سجاد افشاریان برای مدت محدودی به صحنه عمارت‌ نوفل‌لوشاتو بازمی‌گردد.

|

گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند
گفت‌و‌گو با کارگردان راه‌یافته به بخش دانشجویی جشنواره تئاتر فجر

محمدرضا آگاه: هنرمندانِ تئاتر دانشگاهی، پیشرو و نوآور هستند

محمدرضا آگاه که با نمایش «آنتیگونه» در بخش دانشجویی جشنواره فجر امسال حضور دارد، تاکید کرد هنرمندان تئاتر دانشگاهی، باید پیشرو و نوآور باشند.

|

کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند

تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ رنج می‌برد
کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند

تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ رنج می‌برد

مهدی زندیه و آیدین تمبرچی، کارگردانان نمایش «فراموشی» درحالی‌که این اثر را پرداخت متفاوتی از اشکال نسیان و فراموشی به لحاظ اجتماعی، روان‌شناختی و روابط بین فردی در زندگی می‌دانند؛ رقابتی شدن و حذف اندیشه‌ را به‌عنوان بخشی از مشکلات تئاتر معرفی کردند.

|

نظرات کاربران