در حال بارگذاری ...

برگزیدگان جشنواره تئاتر کودک و نوجوان اردکان معرفی شدند

بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان با معرفی برگزیدگان به ایستگاه پایانی رسید.

به گزارش ایران‌تئاتر، آیین پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان-اردکان، امروز (یکشنبه ۶ اسفند) با حضور محمود سالاری (معاون امور هنری وزیر فرهنگ)، کاظم نظری (مدیرکل هنرهای نمایشی)، علی‌اکبر عزیزی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد)، حسین سبزواری (فرماندار اردکان)، حجت‌الاسلام سیداسماعیل شاکراردکانی (امام جمعه اردکان)، احسان عابدی (مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد)، رضا ابهت (مدیرکل بهزیستی استان یزد) و امیر مشهدی‌عباس (دبیر این رویداد)، در سالن دانشکده فنی و حرفه‌ای شهید بهشتی اردکان برگزار شد.

سیدجواد هاشمی، بازیگر تئاتر و سینما و تلویزیون، مجری این آیین بود.

تاکید بر زیست همدلانه و همراهی با یکدیگر

محمود سالاری، معاون امور هنری وزیر فرهنگ، نخستین سخنران این مراسم، با نقل داستانی کوتاه بر اهمیت زندگی همدلانه تأکید کرد و گفت: «همه ما باید همدلانه در این جامعه زیست کنیم و در عرصه‌های مهم کنار یکدیگر باشیم.»

او تاکید کرد: «من خود را موظف می‌دانم از مسئولان استانی یزد خصوصا استاندار یزد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد یزد، معاون سیاسی امنیتی استان یزد و فرماندار اردکان تشکر کنم. همچنین از مدیرکل هنرهای نمایشی، دبیر جشنواره و ستاد اجرایی جشنواره تشکر می‌کنم.»

سالاری در پایان گفت: «امیدوارم این جشنواره در استان یزد بماند و ما بتوانیم جشنواره تئاتر کودک و نوجوان را با شکوه دوچندان در دور بعدی ببینیم.»

                              

استقبال مردم اردکان و تقدیر از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

علی اکبر عزیزی (معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد) دیگر سخنرانی بود که به نمایندگی از مهران فاطمی، استاندار یزد روی صحنه رفت و گفت: «این جشنواره یکی از جشنواره‌های فاخر در سطح بین‌الملل است و ممنونیم از اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری این رویداد.»

او ادامه داد: «همان‌طور که می‌دانید، ۱۲۰۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و مردم فهیم اردکان از نمایش‌های راه‌یافته به این رویداد استقبال کردند و در کنار هنرمندان تئاتر بودند.»

امانتی که نزد یزدی‌ها بماند 

در ادامه این آیین، امیر مشهدی‌عباس، دبیر جشنواره کودک و نوجوان طی سخنانی گفت: «امروز که در نقطه پایانی بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان ایستاده‌ایم، خوشحالم که در شهری که به دیار لبخند مشهور است، لبخندی بر لبان خردسالان، کودکان و نوجوانانی می‌بینم؛ لبخندی که به‌واسطه هنرنمایی دوستانم در عرصه نمایش کودک و نوجوان بر لب این عزیزان نقش بسته است. خشنودی امسال برای من از آنجا مضاعف است که ثمرات پر برکت هنر نمایش را در بخش دیگری از سرزمین پر مهر ایران می‌بینم.»

او ادامه داد: «با یاری خداوند متعال، همدلی مسئولان و همراهی همیشگی هنرمندان، جشنواره تئاتر کودک و نوجوان امروز در کهن شهر اردکان، شهر قنات و قنوت به پایان می‌رسد تا این رویداد بین‌المللی را در استان یزد که شهره به شهر امانات است به امانت بگذاریم و چشم به همت مردم دارالعمل ایران بزرگ بسپاریم تا این رویداد را برای سال‌های آتی راهبری کنند.»

این هنرمند افزود: «بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با ۵۷ اثر نمایشی، ۱۷ نمایشنامه و بیش از ۱۷۰ اجرا در ۱۰ سالن نمایشی و با حضور ۴۵۰ هنرمند داخلی و خارجی از ۷ کشور جهان در شهر اردکان برگزار شد تا برگی دیگر از تاریخ جشنواره رقم بخورد.»

او تاکید کرد: «در این دوره از جشنواره علاوه بر اجرای نمایش، بسترسازی برای رقابت گروه‌های نمایشی سراسر کشور و ایجاد لحظاتی شاد، مفرح و پرنشاط برای مردم شهر اردکان و میبد بر ۲ نکته تاکید داشتیم تا افق‌های این رویداد نمایشی را برای آینده بهتر فراهم کند. اول آنکه با توجه به تغییر مکان برگزاری این رویداد نمایشی نیاز به بخش آموزش و پرورش برای هنرمندان و کودکان و نوجوانان را ضروری دانستیم و ۹ کارگاه آموزشی را با استادان داخلی و خارجی به همراه ۲ سخنرانی مدیران جشنواره‌ها و سازمان‌های تئاتری در جهت انتقال تجربه برگزار کردیم که قطعا ثمرات آن را در آینده نزدیک خواهیم دید.»

مشهدی‌عباس ادامه داد: «دومین نکته، استانداردسازی شرایط برای ظهور و بروز برای تمامی ظرفیت عرصه تئاتر کودک و نوجوان اعم از تئاتر خردسال، کودک، نوجوان خیابانی، نمایش‌های ایرانی و تئاتر فراگیر با حضور هشت گروه نمایشی توان‌یاب بود که به خوبی نشان می‌دهد شرایط استانداردی را فراهم کرده‌ایم تا الگویی شود برای آینده این جشنواره بین‌المللی. البته از نمایش‌های سیار در مناطق محروم هم غافل نشده‌ایم و در 20 نقطه از مناطق محروم استان یزد اجراهای پر استقبالی به انجام رسید.»

امید به شکل‌گیری بازار تئاتر 

                               

دبیر جشنواره افزود: «سال گذشته از مهیا بودن ظرفیت تئاتر کودک و نوجوان و ارائه آثار اندیشه‌ورز هنرمندان شریف ایران با شکل‌گیری بازار تئاتر سخن گفته بودم که با توجه به تغییر مسیر جشنواره مهیا نشد و امیدوارم به‌زودی با همراهی هنرمندان و همت دبیر بعدی در دوره آتی رقم بخورد.»

این نویسنده و کارگردان با تقدیر از همراهی مدیران استانی یزد، تاکید کرد: «جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در هر استانی که برگزار شده است، به یمن قلب‌های پاک کودکان مثمر ثمر بوده و امیدوارم که به همت مدیران استان یزد در جهت حل مشکلات زیرساختی تلاش شود تا سال آینده با شکوه بیشتری به استقبال جشنواره بیست‌ونهم برویم.»

امیر مشهدی‌عباس در پایان گفت: «با قلبی آکنده از غم برای کودکان تحت ستم جهان به‌ویژه کودکان مظلوم غزه و با آرزوی بهترین‌ها برای کودکان ایران سرافراز از شما هنرمندان می‌خواهم تا انرژی این رویداد را با خودتان به شهرها و کشورتان به سوغات ببرید و اندیشه مهرورزی و شادی را با کودکان و نوجوانان شهرهای خودتان بر پا کنید.»

رضا ابهت، مدیر کل بهزیستی استان یزد نیز در بخش دیگری از این برنامه ضمن قدردانی از معاون امور هنری وزیر فرهنگ و مدیرکل هنرهای نمایشی از حضور چند هزار توان‌یاب در سازمان بهزیستی یزد و فعالیت آن‌ها در در زمینه نمایش گفت.

تقدیر از پیشکسوتان عرصه هنر و آموزش کودک و نوجوان

در بخشی دیگر از آیین پایانی جشنواره کودک و نوجوان اردکان، مرتضی طاهری و سوسن مقصود‌لو، به پاس سال‌ها تلاش برای فرهنگ، هنر و آموزش به کودکان و نوجوانان کشور، تقدیر شدند.  

همچنین احمد ندافی، مدیر انجمن هنرهای نمایشی استان یزد و مدیر اجرایی جشنواره تئاتر کودک و نوجوان در یزد نیز در این بخش مورد تقدیر قرار گرفت.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد هم در سخنانی گفت: «این جشنواره با مشارکت بیش‌از ۱۰۰ هنرمند استان برگزار شده است و با برگزاری این جشنواره، ۶ زندانی جرائم غیر عمد آزاد شده‌اند.»

                               
برگزیدگان بخش نمایشنامه نویسی

نمایشنامه «بی خود و بی جهت» نوشته مجید بور بور
نمایشنامه «گزارش یک تغییر» نوشته احسان جانمی
نمایشنامه «وای خدا جون برف میاد» نوشته سمیرا سلیمانی
نمایشنامه «فیل و شکارچی» نوشته حسین ملکی

برگزیدگان بخش خیابانی و نمایش ایرانی

هیئت داوران مسابقه تئاتر خیابانی و نمایش ایرانی متشکل از سیدفاتح بادپروا، سروش جمشیدی و مهدی حاجیان، پس از ارزیابی آثار حاضر در این بخش آرای خود را به شرح زیر اعلام کرد:

نقالی: لوح تقدیر این بخش و جایزه نقدی به فاطمه نوذری برای مجلس نقل «مبارزه رستم و برزو» از بندر کنگان رسید.

درسا نکویی برای مجلس نقل «عروسی بانو گشسب» از مشهد، برگزیده این بخش شد و تندیس و جایزه نقدی دریافت کرد.

نمایش‌های ایرانی: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد حسن ابویی برای کارگردانی خیمه شب بازی «موتور سواری مبارک» از مهریز اهدا شد.

همچنین تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی نعمتی مقدم و آرش صادقیان حقیقی برای کارگردانی نمایش «مبارک و جعبه تنهایی» از تهران رسید.

هیئت داوران مسابقه تئاتر خیابانی جشنواره به جهت همراهی ارزشمند استاد پیشکسوت و نقال برجسته کشور، مرشد مهدی چایانی از همدان با اهدای لوح تقدیر و هدیه نقدی از او تقدیر کرد. 

تئاتر خیابانی:

گریم: لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهسا خدایی برای چهره‌پردازی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان رسید.

طراح لباس: تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حدیثه نصیری و مهسا خدایی برای طراحی لباس و واکسسوار نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان اهدا شد.

موسیقی: لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد نادری برای آهنگسازی نمایش «پیرژه» از اصفهان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به متین خرمائیان برای آهنگسازی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان تقدیم شد.

طراحی فضای نمایشی: لوح تقدیر و جایزه نقدی به سعید الله‌یاری برای طراحی فضای نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فرامرز غلامیان برای طراحی فضای نمایش «امروز درختی خواهم شد» از آبادان رسید.

بازیگری بانوان: هیئت داوران با اهدای لوح و جایزه نقدی از سیده مائده هوشیار برای بازی در نمایش «روزی روزگاری در سرزمین زباله‌ها» از رودسر و همچنین نازگل باقری برای بازی در نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به زهرا هارونی برای بازی در نمایش «پیرژه» از اصفهان رسید.

بازیگری آقایان: هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از سید سعید شاه‌چراغ برای بازی در نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان، جواد نظری برای بازی در نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصقهان و محمدرضا پورعلی برای بازی در نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه تقدیر کرد.

هیئت داوران در این بخش برگزیده‌ای نداشت.

کارگردانی: با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از دلارام بیگی برای کارگردانی نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه و حسام خلیل‌نژاد برای کارگردانی نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان تقدیر شد.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سعید الله‌یاری برای کارگردانی نمایش «ترنج و غول درخت آرزوها» از اصفهان اهدا شد.

طرح و ایده: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به محمد جعفری لفوت برای طرح و ایده نمایش «مبارک و سفر جادویی» از آستانه اشرفیه تعلق گرفت.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسام خلیل‌نژاد برای طرح و ایده نمایش «اسفندیار هم آری» از دامغان اهدا شد.

                               

برگزیدگان بخش کودک

هیئت داوران این مسابقه متشکل از مریم سعادت، بهرام شاه‌محمدلو، امید نیاز، سیروس همتی و حسین پیغمبری، پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش، آراء خود را به شرح زیر اعلام کرد.

طراحی بروشور: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به الهه جابرزاده برای طراحی بروشور نمایش «خانه من کجاست» از اصفهان رسید.

طراحی نور: لوح تقدیر و جایزه نقدی به حسین افضلی برای طراحی نور نمایش «هیولا که ترس نداره» از اردکان اهدا شد. 

طراحی گریم و ماسک: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی بدون اولویت به حسین تبریزی برای نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران و لیلا اسبقی برای نمایش «جادوگر شهر اُز» از تهران اهدا شد.

موسیقی: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «هیولا که ترس نداره» از اردکان به مهرشاد محمدنیاکان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «خانه من کجاست» از اصفهان به پویا فرهنگ پژو رسید.

طراحی لباس: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی برای طراحی لباس نمایش «شاهزاده شامپیا» از تهران به پریا علی‌محمدی تقدیم شد. لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی برای طراحی لباس نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران به ریحانه مطهری رسید.  

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای طراحی لباس نمایش «جادوگر شهر از» از تهران به مهدی مزدارانی رسید.

طراحی صحنه: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی بدون اولویت به طراحان صحنه نمایش‌های «دنیای صدرنگ» داوودی پیری از تهران و علیرضا حسین‌پور برای نمایش «شاهزاده شامپی» از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسین مزینانی برای طراحی صحنه نمایش «آکادمی پرندگان» از تهران رسید.

بازیگری: 

هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر از بازیگران کودک و نوجوان، عرشیا جعفرزاده برای نمایش «آکادمی پرندگان» از تهران و همچنین نرگس محمد رضایی برای نمایش «هتل» از اردکان، تقدیر کرد.  

بازیگری زن: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی بدون اولویت به مریم رحمان قلهکی، پریسا مشکانی و ندا حاج‌بابایی برای بازی در نمایش «شاهزاده شامپیا» از تهران رسید.

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای بازی در نمایش «دنیای صد رنگ» از تهران به بهناز مهدیخواه تعلق گرفت.

بازیگری مرد: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به صورت مشترک به علیرضا ناصحی برای بازی در نمایش «هیولا که ترس نداره» از اردکان، حمیدرضا حسینعلی برای بازی در نمایش‌های «آکادمی پرندگان» و «دنیای صدرنگ» از تهران، مهدی زارع برای بازی در نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران و مسعود محرابی برای بازی در نمایش «آکادمی پرندگان» از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای بازی در نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران  به میلاد رمضانی ورجاوند تعلق گرفت.

کارگردانی: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از کارگردانان 4 نمایش ذیل بدون اولویت تقدیر کرد:

حمیدرضا حسینعلی برای کارگردانی نمایش «دنیای صد رنگ» از تهران
احسان مجیدی برای کارگردانی نمایش «شاهزاده شامپیا» از تهران
آرش شریف‌زاده برای کارگردانی نمایش «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران
مهدی قلعه برای کارگردانی نمایش «جادوگر شهر از» از تهران

در این بخش هیچ نمایشی،حائز رتبه برگزیده در کارگردانی نشد.

نمایشنامه‌نویسی: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به حمیدرضا حسینعلی برای نمایشنامه «دنیای صد رنگ» از تهران رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به بهرام جلالی‌پور برای نمایشنامه «خروسی که می‌خواست شب را ببیند» از تهران اهدا شد.

برگزیدگان بخش نوجوان

هیئت داوران این مسابقه متشکل از شهره سلطانی، آزاده انصاری، قطب‌الدین صادقی، حسن دولت‌آبادی و رضا فیاضی، پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آرای خود را بدین شرح اعلام کرد:

طراحی نور: لوح تقدیر و جایزه نقدی به احسان سالاری و وحید مرادی برای طراحی نور نمایش «علاءالدین» از یزد رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هاشم الله‌یارزاده‌فرد برای طراحی نور نمایش «آن شب مهتاب» از شیراز اهدا شد.

طراحی گریم و ماسک: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به مریم اقبالی و علی پاکدست برای طراحی گریم و ماسک نمایش «جنگ و صلح» از تهران تعلق گرفت.

جایزه ویژه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سمیه ارقبایی برای طراحی گریم و ماسک نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد اهدا شد.

موسیقی: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به مبین قهرمانی از مشهد رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «آن شب مهتاب» به پژمان عبدی و محمدجواد کرامتی از شیراز اهدا شد.

طراحی لباس: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی برای طراحی لباس نمایش «علاالدین» از یزد به مریم نارگونی تقدیم شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای طراحی لباس نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به محبوبه سلطانی از مشهد رسید.

طراحی صحنه: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به امیر بهبودنیا برای طراحی صحنه نمایش «آن شب مهتاب» از یزد اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی شریفی برای طراحی صحنه نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد رسید.

عروسک‌گردانی: جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور جداگانه به ابوالفضل بیدل و امیر حسین مالکی، دو عروسک‌گردان نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد اهدا شد.

بازیگری:

بازیگری زن: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی، به مریم هاشمی برای بازی در نمایش «علاءلدین» از یزد اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای بازی در نمایش «شکلات فرنگی»از تهران به سارینا رزاق رسید.

بازیگری مرد: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به صورت مشترک به امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «عقاب» از تهران و علی نوروزیان برای بازی در نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به طور جداگانه به علیرضا حائری‌زاده و صاحب حائری‌زاده برای بازی در نمایش «علاءالدین» از یزد رسید.

کارگردانی: هیئت داوران با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از الهه کیان‌فرد برای کارگردانی نمایش «علاءالدین» تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به محمد جهانپا برای کارگردانی نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد اهدا شد.

نمایشنامه‌نویسی: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به کاظم پورمهدی برای نگارش نمایشنامه «شکلات فرنگی» از تهران رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهدی سیم‌ریز برای نگارش نمایشنامه «رویای اسبی به نام شبرنگ» از مشهد تعلق گرفت.

دیپلم افتخار و جایره نقدی نمایش برگزیده مسابقه نوجوان به گروه نمایش «رویای اسبی به نام شبرنگ» به کارگردانی محمد جهانپا از مشهد اهدا شد.

برگزیدگان بخش خردسال

هیئت داوران این مسابقه، شامل سوسن مقصودلو، مجید قناد و امیر سلطان‌احمدی، پس از مشاهده و ارزیابی آثار حاضر در این بخش آراء خود را به شرح زیر اعلام کردند:

موسیقی: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «سفر به ماه» به آرین ناصری‌مهر از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای موسیقی نمایش «موش دم بریده» به رضا عباسی رسید.

طراحی پوستر و بروشور: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش به فاطمه جلیلی‌معز برای طراحی پوستر و بروشور نمایش «موش دم بریده»از همدان اهدا شد.

صداپیشگی: لوح تقدیر و جایزه نقدی این بخش را زهرا مریدی و زهره قاسمی برای صداپیشگی در نمایش «فلفل نبین چه ریزه» از تهران دریافت کردند. 

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا مقامی‌زاده برای صداپیشگی در نمایش «تاریکی» از تهران رسید.

طراحی و ساخت عروسک: لوح تقدیر، جایزه نقدی این بخش را فاطمه جلیلی‌معز برای طراحی و ساخت عروسک نمایش «موش دم بریده» از همدان دریافت کرد. 

تندیس جشنواره، دپیلم افتخار و جایزه نقدی این بخش، به صبا قدیمی برای طراحی و ساخت عروسک نمایش «تاریکی»از تهران رسید.

عروسک‌گردانی: جایزه این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مینا مقامی‌زاده برای عروسک‌گردانی در نمایش «تاریکی» از تهران اهدا شد. 

طراحی لباس: هیئت داوران در این بخش انتخابی نداشت.

طراحی صحنه: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به غزاله عبادی و صبا قدیمی برای طراحی صحنه نمایش «تاریکی»از تهران اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به فاطمه جلیلی‌معز برای نمایش «موش دم بریده» از همدان رسید.

بازیگری: 

هیئت داوران در این بخش با اهداء لوح تقدیر و جایزه نقدی از آراد ترابی برای بازی در نمایش «موش دم بریده» از همدان و یزدان انتظاری برای بازی در نمایش «داستان گم‌شدن هویج آقا و سیب زرده و کلوچه خانم» از مشهد، تقدیر کرد. 

بازیگری زن: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی این بخش به وجیهه مرغزاری شیروان برای بازی در نمایش «بچه‌های حبه» از مشهداهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی برای بازی در نمایش «عطر قشنگ دوستی» به سیده منصوره قیمی از رشت رسید.

بازیگری مرد: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی به حامد ترابی برای بازی در نمایش «موش دم بریده» از همدان رسید.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به آرین ناصری‌مهر برای بازی در نمایش «سفر به ماه» از تهران تقدیم شد.

کارگردانی: هیئت داوران با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از حامد ترابی برای کارگردانی نمایش «موش دم بریده» از همدان تقدیر کرد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی این بخش به غزاله عبادی برای کارگردانی نمایش «تاریکی» از تهران رسید.

نمایشنامه‌نویسی: لوح تقدیر به علاوه جایزه نقدی این بخش به حامد ترابی برای نگارش نمایشنامه «موش دم بریده» از همدان، آرین ناصری‌مهر برای نگارش نمایشنامه «سفر به ماه» از تهران اهدا شد.

نمایش برگزیده: دیپلم افتخار و جایزه نقدی به گروه نمایش «موش دم بریده» از همدان به کارگردانی حامد ترابی رسید.

برگزیدگان بخش فراگیر:

اهدای جوایز در این بخش بر اساس عوامل هر نمایش به شرح زیر اهدا شد:

برگزیدگان نمایش «دختر، دوچرخه، دور زدن» از استان آذربایجان شرقی؛ کامران فریدی (پوستر و بروشور)، آیناز سعیدی (بازیگری زن همراه)، امیر شهبازنژند (تقدیر بازیگر مرد اختلالات شنوایی)، فربد محمدی (دیپلم افتخار، تندیس جشنواره به همراه جایزه نقدی)، الهیار محمدی (کارگردانی)، علی موذنی (نمایشنامه‌نویسی).

نمایش «دختری که بخت درخانه‌اش را زد» از استان یزد؛ محمد زارع‌بیدکی و محمد یزدانیان (موسیقی)، راضیه دهقان (طراح لباس)، نیلوفر زارعین (بازیگر زن جسمی حرکتی).

 




مطالب مرتبط

ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم
ارزیابی مدیرکل هنرهای نمایشی از شرایط تئاتر در سال 1402 

هرچه در توان داشتیم، انجام دادیم ولی با شرایط مطلوب فاصله داریم

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با بیان این نکته که هرچه در توان داشتیم برای تئاتر در سال 1402 انجام دادیم ولی با شرایط ایده‌آل فاصله داریم، گفت برای پیشبرد اهداف عرصه هنر و فرهنگ، نهادهای دیگر هم باید به کمک وزارت ارشاد بیایند.

|

با همراهی مسئولان استانی و مدیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 

نمایش‌های جشنواره اردکان برای عموم مردم رایگان شد
با همراهی مسئولان استانی و مدیران جشنواره تئاتر کودک و نوجوان 

نمایش‌های جشنواره اردکان برای عموم مردم رایگان شد

مخاطبان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، می‌توانند از امروز (سوم اسفند)، به صورت رایگان به تماشای نمایش‌های این جشنواره بنشینند.

|

با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند
با حکم دبیر بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان

داوران مسابقه نوجوان جشنواره 28 اردکان معرفی شدند

قطب‌الدین صادقی، رضا فیاضی، حسن دولت‌آبادی، شهره سلطانی و آزاده انصاری، نمایش‌های بخش مسابقه نوجوان بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک نوجوان اردکان را داوری خواهند کرد.

|

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

تئاتر؛ نمایش تمامیت زندگی در صحنه است
پیام مدیرکل هنرهای نمایشی به جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان

تئاتر؛ نمایش تمامیت زندگی در صحنه است

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی، طی پیامی به بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان نوشت: اهمیت و اعجاز عرصه تئاتر کودک و نوجوان، رسالت خطیری به دنبال می‌آورد و آن، اینکه تولید و ارائه‌ آثار نمایشی برای طیفِ مخاطب کودکان و نوجوان، دقتی خاص‌تر و ظریف‌تر ...

|

خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود
خبر خوشِ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در جشنواره تئاتر فجر

پرداخت سرانه یک میلیاردی انجمن‌های نمایشی استان‌ها، آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با حضور در تالار وحدت که یکی از سالن‌های میزبان جشنواره تئاتر فجر 42 است،خبر داد ۵۰ درصد از سرانه یک میلیارد تومانی انجمن‌‌های هنرهای نمایشی استان‌ها، هفته آینده پرداخت خواهد شد.

|

مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج
مدیرکل هنرهای نمایشی خبر داد

نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌‌و‌ساز در مجاورت تماشاخانه سنگلج

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر اهمیت حفظ تماشاخانه تاریخی سنگلج، از نظارت دفتر طرح‌های عمرانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بر روند ساخت‌و‌ساز ساختمان مجاور این سالن خبر داد.

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران