در حال بارگذاری ...
با حضور ناشر، نویسندگان و اعضای صنف

از هفت کتاب جدید مدرسان تئاتر رونمایی شد

صنف مدرسان تئاتر با همکاری نشر طراحان تین و مجموعه فرهنگی صحنه آبی از دو مجموعه نمایشنامه (۳ و ۴) و پنج کتاب اعضای انجمن صنفی مدرسان تئاتر رونمایی کرد.

به گزارش ایران‌تئاتر، در آیین رونمایی کتاب‌های صنف مدرسان تئاتر که با حضور مدرسان و دانشجویان و علاقه‌مندان برگزار شد، دو جلد مجموعه نمایشنامه با گردآوری و ویرایش بهزاد خاکی‌نژاد و به قلم سیدمحمدجواد کبودرآهنگی، رسول حق‌شناس، حمیدرضا رکنی، ندا قربانیان، رضا مرادی‌نژاد، خسرو ثقفیان، بابک نوری، مهدی نوری و پیمان یاقوتی، همچنین مجله پژوهشی کتاب تئاتر به قلم سید جواد روشن، عسل عصری‌ملکی، آیدا تفرشی، سارا جویا، علیرضا داوری، ساسان شکوریان و امیرمحمد شوالی‌رضایی از سوی ناشر به نویسندگان تقدیم شد.

همچنین از کتاب‌های «کرتاسه» و چاپ دوم «هنرهای نمایشی» به قلم حسن پورگل‌محمدی، «مردی با لبخند کج» به قلم سعید نیکورزم و چاپ دوم «مونودرام» به قلم بهزاد خاکی‌نژاد رونمایی شد.

در پایان این مراسم، پوپک فرزانه‌پور، ناشر طراحان تین برای انتشار مجموعه نمایشنامه پنجم صنف مدرسان تئاتر اعلام آمادگی کرد تا پس از فراخوان اسفند ۱۴۰۲، زمینه تهیه این کتاب نیز در بهار آتی فراهم شود.

طراحان تین از سال ۱۳۹۸ همکاری خود را با گروه مدرسان تئاتر در نشر کتاب‌های تئاتری آغاز کرد و این همکاری را با انتشار آثار مدرسان تئاتر همچنان ادامه دارد.

تاکنون چهار کتاب مجموعه نمایشنامه صنف مدرسان تئاتر، یک کتاب مجموعه مقاله مدرسان تئاتر و بیش از ۱۰ کتاب تئاتری مدرسان هنرهای نمایشی توسط طراحان تین به بازار نشر آمده که از طریق سایت ناشر و کتابفروشی پارت قابل دسترسی است.
عکس‌‌ها: مهرنوش رضایی




مطالب مرتبط

در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها
در نشست خبری جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع) مطرح شد

صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها

اتابک نادری، در نشست خبری بخش هنرهای نمایشی جشنواره فرهنگی هنری امام رضا (ع)، تاکید کرد این رویداد با خروج از کلیشه‌ها، می‌تواند در راه صادر کردن تئاتر دینی و ایرانی به دیگر کشورها گام بردارد.

|

گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد
گفت‌وگو با محمدجواد کبودرآهنگی

سیاه‌بازی به بازیگرانی کاربلد برای خلق فضای کمدی نیاز دارد

محمدجواد کبودرآهنگی، نویسنده و کارگردان نمایش «سلطان عمرا بمیرد» می‌گوید سیاه‌بازی کار دشواری است که بیش از کارگردانی به بازیگرانی کاربلد نیاز دارد تا بتوانند فضای کمدی را خلاقانه به نمایش بگذارند.

|

تماشاخانه سنگلج، میراث ملی ایرانیان است

تماشاخانه سنگلج، میراث ملی ایرانیان است

محمدحسین ناصربخت: در هجدهم مهر 1344، هم‌زمان با برگزاری نخستین جشنواره نمایش‌های ایرانی، تماشاخانه‌ای در محلِه قدیمی سنگلج تهران و ضلع جنوب غربی پارک شهر افتتاح شد که امروز با نام تماشاخانه ...

|

نظرات کاربران