در حال بارگذاری ...
همزمان با استقبال مخاطبان از پیش‌فروش بلیت

شروع پُرتماشاگر تئاتر در سال جدید

با بررسی اجمالی سایت‌های فروش بلیت می‌توان به وضوح مشاهد کرد در ماه نخست سال و با توجه به خرید روزانه و گیشه‌های سالن و بازه ۱۵ روزه در کنار تنوع موضوعی و فرمی شاهد استقبال ویژه و قابل توجه از نمایش‌های روی صحنه خواهیم بود.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از روزنامه وطن امروز، سالن‌های تئاتر از روز چهارشنبه 15 فروردین چراغ‌شان روشن می‌شود. امسال به دلیل همزمانی نوروز و ماه مبارک رمضان، برخلاف سالیان گذشته که نمایش‌ها از روزهای نخست سال روی صحنه می‌رفتند، با تاخیر 2 هفته‌ای میزبان مخاطبان خواهند شد.

بررسی سامانه‌های فروش بلیت نشان می‌دهد بلیت بسیاری از نمایش‌هایی که هنوز اجرای خود را آغاز نکرده‌اند تا پایان فروردین به صورت کامل فروش رفته است. البته که در این بین برخی نمایش‌ها نیز هستند که تعداد محدودی از ظرفیت‌شان باقی مانده است اما با بررسی اجمالی می‌توان به وضوح مشاهد کرد در ماه نخست سال و با توجه به خرید روزانه و گیشه‌های سالن و بازه 15 روزه در کنار تنوع موضوعی و فرمی شاهد استقبال ویژه و قابل توجه از نمایش‌های روی صحنه خواهیم بود.

نخستین نمایشی که با توجه به آغاز تبلیغات، همچنین اجرای ویژه در ایام تعطیلات نوروز در خارج از کشور پیش‌فروش خود را برای مخاطبان آغاز کرد، نمایش «چه کسی جوجه‌تیغی را کشت؟» به کارگردانی بهرام افشاری با بازی تینو صالحی و بهرام افشاری بود؛ نمایشی که قرار است از روز چهارشنبه 15 فروردین در سالن شماره یک پردیس تئاتر شهرزاد با ظرفیت 260 صندلی روی صحنه برود. این نمایش با توجه به وضعیت پیش‌فروش و 2 اجرا بودن تا 20 فروردین‌ماه به صورت کامل تکمیل ظرفیت شده است و با توجه به تعداد محدود باقی‌مانده بلیت تا پایان ماه و نوبت‌های اجرا می‌توان پیش‌بینی کرد این نمایش حداقل در فروردین میزبان 8 هزار مخاطب خواهد شد که در نوع خود بسیار کم‌نظیر است.

نمایش دیگری که پیش از آغاز تا پایان ماه بلیت‌های خود را پیش‌فروش کرده است، نمایش «امشب به صرف بورش و خون» به کارگردانی صابر ابر در باغ کتاب است. این نمایش با بازی فاطمه نقوی و صابر ابر با نمایشنامه‌ای از مهدی یزدانی‌خرم است که روایتی از بازخوانی و بازگویی از دختری است که به دلایل نامعلوم دست به خودکشی‌ زده که از سوی همسرش برای مخاطبان انجام می‌شود.

این نمایش از 22 فروردین کار خود را آغاز می‌کند اما با توجه به پیش‌فروش بلیت‌ها تا روز جمعه 21 اردیبهشت به صورت کامل پر شده است. «امشب به صرف بورش و خون» در سالنی با ظرفیت 144 صندلی و بازه فروردین‌ماه میزبان حدود 1800 مخاطب خواهد شد.

نمایش «توهم برنگشتی» به کارگردانی مهیار علیزاده با بازی شمس ‌لنگرودی، امیرحسین ‌فتحی، فرزین ‌محدث، یلدا ‌عباسی، ساغر ‌رجبی، مریم ‌مشهور، آرش الیگودرزی و وصال ‌علوی در تماشاخانه ملک با ظرفیت 170 صندلی و تکمیل ظرفیت، 5 روز نخست میزبان 850 مخاطب خواهد شد، نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود ‌موسوی با بازی سیدجواد ‌یحیوی، حسین شفیعی، مسعود ‌بهارلو، محمدهادی ‌عطایی، الهه ‌پورجمشید، محسن ‌زرآبادی‌‌پور، حسین ‌میرزاییان، حامد ‌لطفی و علیرضا ‌ذوالفقاری در سالن نوفلو شاتو با ظرفیت 170 مخاطب و پر شدن 5 اجرا در مجموع میزبان بیش از 850 مخاطب می‌شود.

نمایش «روزمرگی» به کارگردانی مشترک امیر سپهر تقی‌لو و شیماه خاسب در سالن دکتر ناظرزاده کرمانی ایرانشهر با بازی مهران ‌نائل، جوانه ‌دلشاد و فرزین ‌محدث با ظرفیت 212 صندلی و تکمیل ظرفیت 3 روز اول اجرا و پذیرای 636 مخاطب، «توافق نامه» به کارگردانی کورش سلیمانی با بازی بهنام ‌تشکر، کورش ‌سلیمانی و رامین ‌ناصرنصیر در سالن ملک با ظرفیت 190 مخاطب و پر شدن 3 روز نخست میزبان 570 مخاطب، «آن برد» به کارگردانی مشترک مهدی زندیه و آیدین تمبرچی با بازی مهدی زندیه و نیکو بستانی در سالن قشقایی مجموعه تئاترشهر با پیش‌فروش 3 روز و تکمیل ظرفیت 2 روز نخست و زمان 10 روزه تا آغاز اجرا‌ها میزبان 200 مخاطب، «پس از» به کارگردانی مرتضی کوهی در سالن قشقایی تکمیل ظرفیت 2 روز نخست از 3 روز پیش‌فروش همانند نمایش «آن برد» باتوجه به مدت زمانی 10 روزه تا آغاز نمایش از جمله نمایش‌هایی هستند که در نخستین ماه سال جدید با استقبال مخاطبان پیش از شروع اجراها مواجه شدند. صدالبته که نمایش‌هایی چون «هیدن»، «شایعات»، «کمی کمتر بدزدید»، «توقف اتانازی»، «مردگان بی‌کفن و دفن»، «عطر آدم»، «بیژن و منیژه»، «رستاخیز عشق»، «بن‌بست»، «سنتز»، «خواب پادشاه»، «هیتلر در آلبوم خانوادگی»، «سه‌خواهر»، «مجلس توبه نامه اسماعیل بزاز»، «رومئو و ژولیت و چند کارکتر دیگر»، «دشمن خدا»، «خواب مرد مرده»، «رقص فراموشی»، «کورلی» و «اسب قاتلین»، «طلوع خونین»، «ژانکلودون دم بودن»، «برای لیلی»، «طرب‌نامه طهرونی‌ها»، «بچه ارباب مجلس بلبشو جور کردن» نیز از جمله نمایش‌هایی است که در این ماه و در سالن‌های مختلف چون مجموعه تئاترشهر، پردیس شهرزاد، تماشاخانه ملک، ایرانشهر، نوفل‌لوشاتو، ملک، سیمرغ و دا میزبان مخاطبان خواهند بود و می‌توان به جرأت اذعان کرد امسال تئاتر برخلاف چند سال گذشته شروع بسیار پرمخاطبی خواهد داشت.




مطالب مرتبط

حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است
حسن رونده پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین» مطرح کرد

حضور آثار باکیفیت استانی در تهران تأثیرگذار است

حسن رونده، مدیر هماهنگی امور استان‌های اداره کل هنرهای نمایشی پس از تماشای نمایش «اسب قاتلین»، سیاست‌های وزیر و معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل هنرهای نمایشی را مبنی بر حمایت ویژه از تئاتر استان‌ها اعلام کرد و بر این باور است که حضور آثار نمایشی ...

|

مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند
مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو:

15هزار مخاطب‌ به تماشای «فین جین» نشستند

داوود نامور، مدیر عمارت نوفل‌لوشاتو گفت نمایش «فین جین» به کارگردانی محمود موسوی تاکنون میزبان بیش از ۱۵ هزار مخاطب بوده است و این عمارت از اجرای نمایش‌هایی با متون ایرانی استقبال می‌کند.

|

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

تازه‌ترین موضع‌گیری کاظم نظری درباره تجاوز به حریم تماشاخانه سنگلج

مدیرکل هنرهای نمایشی اعلام کرد دو وزارت‌خانه فرهنگ و ارشاد اسلامی و میراث فرهنگی، در جریان تخریب ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج قرار گرفته‌اند و این موضوع حساس، به دقت و سرعت در حال پیگیری است.

|

نظرات کاربران