در حال بارگذاری ...

امین اشرفی: سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک یک ضرورت است

امین اشرفی، رییس پردیس تئاتر تهران با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک یک ضرورت است از برنامه‌های جدید این مجموعه خبر داد.

به گزارش ایران‌تئاتر به نقل از روابط عمومی پردیس تئاتر تهران، امین شرفی، رییس پردیس تئاتر تهران درباره عملکرد و برنامه‌های پیش‌روی این مجموعه در سال جدید سخن گفت. 

رییس پردیس تئاتر تهران با اشاره به رویکرد توجه به تئاتر کودک و نوجوان در سال جدید گفت: «پس از پایان ماه مبارک رمضان سه نمایش کودک به کارگردانی «مریم کاظمی» در این مجموعه روی صحنه می‌رود. سرمایه‌گذاری در تئاتر کودک یک ضرورت است، چراکه این هنر نمایشی فرصت رشد فردی و اجتماعی کودکان را فراهم می‌کند. حضور کودکان در کنار یکدیگر فضایی را ایجاد می‌کند که آن‌ها می‌توانند تخیلات خود را آزادانه بیان کنند و خلاقیت خود را به کار گیرند. این امر به توسعه فکری و هنری آن‌ها کمک می‌کند.» 

او  افزود: «توجه به تئاتر کودک در این مجموعه به معنای عدم حمایت از گروه‌های نمایشی بزرگسال نیست، باید اذعان کرد پردیس تئاتر تهران به واسطه در اختیار داشتن سالن اصلی 900 نفری و پنج سالن استاد محمد، رشیدی، کشاورز، مشایخی و نصیریان پذیرای تمامی گروه‌های نمایشی است. با این وجود اجراهای نمایش کودک با استقبال بیشتر مخاطبان در این مجموعه روبه‌رو بوده است.» 

اشرفی همچنین با بیان اینکه در سال 1402 تمرکز فعالیت‌های این مجموعه بر آموزش، به عنوان ابزاری برای یادگیری کودکان استوار بوده است، تاکید کرد: «برگزاری کلاس‌های آموزش بازیگری کودک با حضور «مریم کاظمی» در این مجموعه منجر به تولید سه نمایش «سفیدبرفی و هفت کوتوله»، «غول‌ها» و «چه کسی آخرین بار خندید؟» شد. اجرای این سه نمایش با حضور اغلب هنرجویان کلاس‌های بازیگری این مجموعه از هفته آخر فروردین تا هفتم اردیبهشت در دو سالن زنده‌یاد استاد مشایخی و زنده‌یاد استاد رشیدی روی صحنه می‌رود.» 

او ادامه داد: «اجرای نمایش‌های کودک در این مدت با استقبال مناسب خانواده‌ها و مدارس همراه بوده است و این انتظار می‌رود با حضور مریم کاظمی و فعالیت‌‌های ایشان، نمایش‌های مورد اشاره از این قاعده مستثنا نباشد.»

نمایش «غول‌ها» نوشته سید هوف با ترجمه حسین فدایی حسین از روز سه‌شنبه ۲۸ فروردین در ساعت ۱۷ سالن استاد رشیدی اجرای خود را آغاز خواهد کرد و نمایش «چه کسی آخرین بار خندید» نوشته نلی مک‌کاسلین با ترجمه حسین فدایی‌حسین از روز چهارشنبه ۲۹ فروردین در ساعت ۱۹ سالن استاد رشیدی روی صحنه می‌رود.

همچنین نمایش «سفیدبرفی و هفت کوتوله» نوشته و تنظیم مریم کاظمی نیز از روز پنجشنبه ۳۰ فروردین در ساعت ۱۸ سالن استاد مشایخی اجرای خود را آغاز می‌کند.

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر از فعالیت‌ها و برنامه‌های پردیس تئاتر تهران می‌توانند به وب‌سایت پردیس تئاتر تهران مراجعه کرده و برای خرید بلیت به سایت تیوال مراجعه کنند.




مطالب مرتبط

پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است
پیام رییس پردیس تئاتر تهران به مناسب روز ملی هنرهای نمایشی

تئاتر، هنر ارتباط اصیل انسانی است

امین اشرفی، مدیر خانه نمایش سازمان فرهنگی هنری شهرداری به تئاتر را هنر ارتباط انسانی مبتنی بر نیاز بشر دانست و روز جهانی تئاتر و روز ملی هنرهای نمایشی را به هنرمندان نمایشی و علاقه‌مندان این هنر تبریک گفت.

|

گفت‌وگو با بازیگر پرسابقه‌ای که خیلی زود با جوانان همراه می‌شود

یعقوب صباحی: تماشاگران به دنبال آثار مینی‌مال، موجز و گویا هستند
گفت‌وگو با بازیگر پرسابقه‌ای که خیلی زود با جوانان همراه می‌شود

یعقوب صباحی: تماشاگران به دنبال آثار مینی‌مال، موجز و گویا هستند

یعقوب صباحی، بازیگر پیشکسوت تئاتر می‌گوید تماشاگران امروزِ تئاتر نمایش‌های مینی‌مال، موجز و گویا را برای به تماشا نشستن انتخاب می‌کنند.

|

دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی پای اجراها نشست

اتابک نادری: تنوع آثار در استقبال عمومی نمایش‌ها موثر است
دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی پای اجراها نشست

اتابک نادری: تنوع آثار در استقبال عمومی نمایش‌ها موثر است

اتابک نادری، دبیر هفدهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی می‌گوید اجرای عمومی برخی نمایش‌های این دوره که در اراک، تهران، رشت و ساری شروع شده با تنوع نمایش‌ها و استقبال مخاطب چشمگیر بوده است‌.

|

نظرات کاربران