در حال بارگذاری ...

پیام شهردار تهران به چهارمین جشنواره تئاتر شهر

محمد باقر قالیباف شهردار تهران، به چهارمین جشنواره تئاتر شهر پیام داد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، محمد باقر قالیباف به این جشنواره که از 26 شهریورماه، به دبیری شهرام کرمی آغاز شده و تا دوم مهرماه نیز ادامه دارد، پیام داد.

متن این پیام به شرح زیر است:

«امروزه در اکثر کشورهای جهان از ظرفیت، امکانات و جذابیت هنر، به‌خصوص هنر نمایش که به‌شکلی زنده و رو در رو با مخاطب خود ارتباط برقرار می‌کند، به‌خاطر ویژگی‌های خاص آن در مسیر حل مسائل و مشکلات روز استفاده می‌شود. در کشور ما نیز به‌خاطر شرایط خاص اقلیمی، توسعه شهرها، زندگی ماشینی و مسئله‌ی کمبود انرژی، مشکلات زیادی بروز کرده است که برای حل آن‌ها به یاری و مدد هنرمندان نیاز است، تا بتوان از ظرفیت بی‌پایان هنر برای توسعه و پیشرفت جامعه استفاده کرد.

خداوند هنرآفرین را شکرگزارم که در فصلی دیگر تلاش و کوشش جوانان هنرمند این مرز و بوم به ثمر نشست و اکنون شاهد برگزاری «چهارمین جشنواره‌ی تئاتر شهر» هستیم.  هنر والا و ارزشمند تئاتر، در شرایطی که جامعه ما بیش از هر زمان به معنویت، اخلاق و حقوق انسانی و شهروندی نیاز دارد، می‌تواند در ساختن یک آرمان شهر ایرانی و اسلامی راه‌گشا باشد. به‌خصوص زمانی‌که این هنر اصیل با انرژی، تلاش، خلوص نیت و خلاقیت جوانان هنرمند همراه باشد. مقام معظم رهبری که در حوزه فرهنگ و هنر با تالمات همیشگی چراغ راه این عرصه هستند با تاکید بر نقش جوانان در عرصه فرهنگ و هنر،  گسترش کار فرهنگی در بین جوانان‌ مومن و انقلابی را در جهت پیشرفت و ایستادگی در مقابل دشمنان ملت و پیشرفت کشور یک امر مهم و جدی دانسته و اهمیت به این موضوع را برای کارگزاران فرهنگی و هنری یک تکلیف می‌دانند. خرسند و شاکریم که این تکلیف در «چهارمین جشنواره تئاتر شهر» با حضور جوانان هنرمند به بار می‌نشیند.

امید است با همت و تلاش شما جوانان غیور و هنرمند، و به برکت نظام والای جمهوری اسلامی ایران روز به روز شاهد خلق آثاری ارزشمندتر، خلاقانه‌تر و با تأثیرگذاری بیشتر باشیم. ما نیز با تمام توان و متناسب با امکانات و ظرفیت‌های خود، برای هرگونه حمایت و پشتیبانی جامعه تئاتر کشور آماده‌ایم و از هیچ کمکی در این مسیر دریغ نخواهیم کرد. به امید روزهای بهتر همراه با شور و نشاط معنوی برای مردم شایسته‌ی کشور اسلامی‌مان ایرانِ عزیز.»




مطالب مرتبط

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران