در حال بارگذاری ...

برگزیدگان جشنواره تئاتر شهر معرفی شدند

آیین اختتامیه چهارمین دوره جشنواره تئا‌تر شهر شامگاه دوشنبه ششم مهرماه در آمفی تئا‌تر فرهنگسرای اندیشه برگزار شد و این جشنواره بیش از ۹۰ برگزیده بخش‌های مختلف خود را شناخت.

به گزارش سایت ایران تئا‌تر، اسامی بیش از ۹۰ برگزیده بخش‌های هشت‌گانه چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر، در آیین اختتامیه این جشنواره در فرهنگسرای اندیشه معرفی شدند.

در بخش مسابقه عکاسان تئا‌تر با مضمون شهرنشینی: لوح تقدیر به مسعود میر‌میری، مریم ملک‌مختار، سمانه جویا و حسین اسماعیلی رسید. جایزه سوم شامل جایزه نقدی و دیپلم افتخار به ساینا قادری، جایزه دوم شامل جایزه نقدی و دیپلم افتخار به پری‌ناز آل‌آقا و جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ساناز دریایی اهدا شد.

در بخش مسابقه عکس تئا‌تر صحنه‌ای، لوح تقدیر به فاطمه خواجه‌نوری، آئین سبزی‌وند و مریم دیهول رسید. جایزه سوم شامل جایزه نقدی و دیپلم افتخار به پرنا بهارعلی، جایزه دوم شامل جایزه نقدی و دیپلم افتخار به مونا تهرانی و جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ساینا قادری تقدیم شد.

در بخش مسابقه عکاسی تئا‌تر خیابانی، لوح تقدیر به یاسر مروت، سیاوش حمیدی، غزل صداقت، فاطمه مهری اهدا شد.جایزه سوم شامل جایزه نقدی و دیپلم افتخار به زهره صفی‌نور، جایزه دوم شامل جایزه نقدی و دیپلم افتخار کیمیا نیک و جایزه اول شامل تندیس جشنواره و دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حسین اسماعیلی رسید.

در بخش جایزه بخش پژوهش در عکاسی تئا‌تر هم جایزه نقدی و دیپلم افتخار به پگاه قدیری رسید.

آرای هیات داوران مسابقه تئا‌تر کودک و نوجوان چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر هم به شرح زیر اعلام شد:

جایزه موسیقی برگزیده شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رامین کهن برای نمایش «گیسوانی برای پرواز» اهدا شد و همچنین لوح تقدیر و جایزه نقدی به گروه موسیقی سالار خلیل‌نسب و فرناز ساحری رسید.

جایزه طراحی لباس شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فاطمه زعفرانی برای نمایش «دنیای وارونه رویا» رسید و برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ریحانه مطهری و آرش شریف‌زاده برای طراحی لباس نمایش «یک دقیقه» جوایز خود را دریافت کردند.

جایزه طراحی صحنه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مریم تیموری برای نمایش «جادوی مروارید سیاه» رسید و برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیر مشهدی‌عباس برای طراحی صحنه نمایش «خیمه قمر خانم» اهدا شد.

در بخش صداپیشه و عروسک‌گردانی، ضمن تقدیر از زهرا ناظری جایزه عروسک‌گردانی و صداپیشگی شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ساناز عبدالرزاق در نمایش «بابای من یه قهرمانه» و زهرا عظیمی‌نیا در نمایش «جادوی مروارید سیاه» اهدا شد.

جایزه بازیگری زن شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مینووش رحیمیان برای بازی در نمایش «گیسوانی برای پرواز» و المیرا پارسا برای بازی در نمایش «مجید، هی فرچه‌ها» و فهیمه باروتچی برای بازی در نمایش «گیسوانی برای پرواز» اهدا شد و هدیه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به ندا نوری برای بازی در نمایش «یک دقیقه» و «گربه خیر ندیده موش‌های دم بریده» رسید.

در بخش بازیگری مرد، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرزین محدث برای بازی در نمایش «گیسوانی برای پرواز» و علیرضا رحیم‌زاده برای بازی در نمایش «شهر بی‌گدا» اهدا شد و برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی، امیرحسین انصافی برای بازی در نمایش «خیمه قمر خانم» معرفی شد.

در بخش نمایشنامه‌نویسی، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به جعفر مهیاری برای نمایشنامه «یک دقیقه» رسید و برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرمشهدی عباس برای نمایشنامه «خیمه قمر خانم» اهدا شد.

جایزه کارگردانی این بخش هم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به رضا بیات برای کاگردانی نمایش «بابای من یه قهرمانه» رسید. همچنین برگزیده این بخش بهناز مهدی‌خواه بود که برای برای کارگردانی نمایش «خیمه قمر خانم» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

آرای هیات داوران بخش تئا‌تر باران چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر هم اعلام شد.در بخش موسیقی، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد عرب و حمید ابراهیمی برای نمایش «بلور» رسید و علی‌سینا رضانیا برای نمایش «پروانگی، آواره‌گی، ویرانگی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را برد.

در بخش طراحی صحنه و لباس، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ناصر عاشوری طراح صحنه نمایش «مجلس شاه فتاح» و علیرضا مهران طراح صحنه نمایش «تابندگان» اهدا شد. شهرام سلطانی در نمایش «بلور» هم برگزیده این بخش بود که تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

هدیه تقدیر ویژه هیات داوران برای بخش بازیگری هم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگران نوجوان محمدرضا معقولی و امیرحسین فلاح آزادروش برای نمایش «کمی دور‌تر» اهدا شد.

برای جایزه بازیگری زن هم باران ستوده در نمایش «کمی دور‌تر» لوح تقدیر و جایزه نقدی دریافت کرد و به برگزیده این بخش لاله نورالدین موسی در نمایش «پروانگی، آواره‌گی ویرانگی» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی اهداد شد.

در بازیگری مرد، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به بیژن محرمی در نمایش «مجلس شاه فتاح» اهدا شد.همچنین هدیه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به شهرام سلطانی در نمایش «بلور» رسید.

در بخش‌های نمایشنامه‌نویسی و کارگردانی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به شهرام سلطانی برای نمایشنامه «بلور» اهدا شد. جایزه برگزیده بخش کارگردانی شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی هم به احسان بیات‌فر در نمایش «پروانگی، آواره‌گی، ویرانگی» رسید.

هیات داوران جایزه ویژه خود را شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی را به بورژین عبدالرزاقی، علی جدیدی و بهنام سلطانی بازیگران نمایش «پروانگی، آواره‌گی، ویرانگی» اهدا کرد.

در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی و نمایشنامه‌خوانی، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهیل قناعتی برای نمایشنامه «رقص ماهی» و لیدا شیرمرد برای نمایشنامه «ورودی یاس، پلاک دو» اهدا شد.برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی هم احسان شادمانی برای نمایشنامه «علاالدین و پراید پرنده» بود.

برای کارگردانی این بخش هم جایزه نقدی به احسان شادمانی برای نمایشنامه‌خوانی «علاالدین و پراید پرنده» رسید.

برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به سهیل قناعتی برای نمایشنامه‌خوانی «رقص ماهی» بود.

برای جایزه بهترین نقش‌خوان زن، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به‌‌ رها خدایاری در نمایشنامه‌خوانی «من آنجا نیستم» و ملیحه کیادربندسری برای نمایشنامه‌خوانی «تهران ۱۳۹۰ خورشیدی» و «دلبند وقایع اتفاقیه مفقودالپدر» اهدا شد. جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به لیلا دوکوهکی برای نمایشنامه‌خوانی «علاالدین و پراید پرنده» رسید.

در بخش نقش‌خوان مرد، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به محمد ساربان برای نمایشنامه‌خوانی تقاطع و مهران مرادی برای نمایشنامه‌خوانی مغز سرخ رسید و برگزیده این بخش احسان شادمانی برای نمایشنامه علاالدین و پراید پرنده تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی دریافت کرد.

جایزه ویژه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سهیل قناعتی برای نمایشنامه‌خوانی «رقص ماهی» اهدا شد.

آرا هیات داوران بخش مسابقه تئا‌تر خیابانی چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر هم اعلام شد.احمد صمیمی برای موسیقی نمایش «در کوزه اگر آب نیست» برگزیده بخش موسیقی، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد. برای طراحی صحنه و لباس، جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به حیدر رضایی برای طراحی صحنه و لباس نمایش «محاکمه در خیابان» رسید و جایزه متن و ایده، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی اردستانی برای نمایش «کنکور شهروندی» رسید. برگزیده این بخش علی عمرانی برای نمایش «فرشته ماهی‌ها در خاک» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

برای کارگردانی این بخش، جایزه شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به علی عمرانی برای نمایش «فرشته ماهی‌ها در خاک» اهدا شد و جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به الهه شه‌پرست برای نمایش «کودک درون» رسید.

در بازیگری زن، جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به سحر نوری در نمایش «محاکمه در خیابان» رسید و برگزیده این بخش، نرگس خاک کار برای نمایش «کسی لبخند نمی‌زند» تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را دریافت کرد.

در بازیگری مرد هم جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به ابراهیم رضایی برای نمایش «قبل، حین، بعد» و محمدهادی عطایی برای نمایش «غائله شبیه‌خوانی» و نمایش «کنکور شهروندی» رسید. جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به امیرحسین شفیعی برای بازی در نمایش «ساعت نُه» رسید.

تقدیر ویژه این بخش، شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مسعود مهرابی برای بازی موثر در تئا‌تر خیابانی وعلی جباری برای توجه به نمایش سنتی و آیینی اهدا شد.

اما آخرین بخش مراسم اختتامیه اهدای جوایز تئا‌تر صحنه‌ای چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر بود.

برای بخش موسیقی، علی‌سینا رضانیا در نمایش «پشت سرت رو نگاه کن» فرژام فلکی در نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» کاندید بودند که جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به فرژام ملکی رسید و جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به علی‌سینا رضانیا اهدا شد.

در طراحی لباس، محمد قاسمی برای طراحی لباس نمایش «خطوط خاطر»، مهسا پارسایی برای طراحی لباس نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» و الهام یوسفی برای طراحی لباس نمایش «سنگ فرش‌های خیابان ولیعصر» نامزد شدند که جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به الهام یوسفی برای طراحی لباس نمایش «سنگ فرش‌های خیابان ولیعصر» و جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مهسا پارسایی برای طراحی لباس نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» رسید.

برای بهترین طراحی صحنه؛ احسان فلاحیان برای طراحی صحنه نمایش «آوایی در زندگی دوردست»، وحید لاری برای طراحی صحنه نمایش «وداع سبز»، وحید دژمی برای طراحی صحنه نمایش «همان همیشگی»، محمد قاسمی برای طراحی صحنه نمایش «خطوط خاطر»، هما پریسان و علیرضا شمس برای طراحی صحنه نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» و مسلم خراسانی و هانی حسینی برای طراحی صحنه نمایش «سنگ فرش‌های خیابان ولیعصر» با هم رقابت می‌کردند که در ‌‌نهایت جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به مسلم خراسانی و هانی حسینی برای طراحی صحنه نمایش «سنگ فرش‌های خیابان ولیعصر» رسید و جایزه بهترین طراحی صحنه شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به هما پریسان و علیرضا شمس برای طراحی صحنه نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» اهدا شد.

در بخش بازیگری، برای تقدیر ویژه جشنواره تئا‌تر شهر، لوح تقدیر و جایزه نقدی به بازیگر خردسال آرمان مرادی در نمایش «بچه تابستان» اهدا شد.

در بخش بازیگری مرد، احسان فلاحیان برای بازی در نمایش «آوایی در دوردست»، فرامرز قلیچ‌خانی برای بازی در نمایش «کمدی با شیوه فاصله گذاری»، محسن صادقی برای بازی در نمایش «همان همیشگی»، محمد قاسمی برای بازی در نمایش «خطوط خاطر»، احمد صمیمی برای بازی در نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟»، آرمین بشرویه برای بازی در نمایش «سنگ فرش‌های خیابان ولیعصر» و سروش جمشیدی برای بازی در نمایش «انگور» با هم رقابت کردند.

در ‌‌نهایت جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به طور مشترک به فرامرز قلیچ خانی و احسان فلاحیان و سروش جمشیدی رسید و بخش بهترین بازیگر مرد جشنواره، برگزیده‌ای نداشت!

در بهش بازیگری زن، سوده فارانی برای بازی در نمایش «گودبرداری»، آبان حسین آبادی برای بازی در نمایش «همان همیشگی»، مژگان غلامی برای بازی در نمایش «فولاد هرگز زنگ نمی‌زند»، نداشامی نوری برای بازی در نمایش «مردی که می‌خواست مرد بماند»، مهری سادات آل آقا برای بازی در نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» و مهدخت مولایی برای بازی در نمایش «سنگ‌فرش‌های خیابان ولیعصر» کاندید بودند که لوح تقدیر و جایزه نقدی به مهری سادات آل آقا، آبان حسین آبادی و سوده فارانی رسید و تندیس بهترین بازیگر زن جشنواره به مهدخت مولایی برای بازی در نمایش «سنگ‌فرش‌های خیابان ولیعصر» تقدیم شد.

 در بخش نمایشنامه‌نویسی، احسان فلاحیان برای نمایشنامه «آوایی در زندگی دوردست»، رضا خاتمی برای نمایشنامه «گودبرداری»، پویا پیرحسنلو برای نمایشنامه «سنگ‌فرش خیابان ولیعصر»، فرهاد نقدعلی برای نمایشنامه «گسل» و سیدمحمدمساوات برای نمایشنامه «انگور» نامزد شدند. جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به پویاپیرحسنلو برای نمایشنامه «سنگ‌فرش خیابان ولیعصر» سیدمحمد مساوات برای نمایشنامه «انگور» اهدا شد. جایزه برگزیده این بخش شامل تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به رضا خاتمی برای نمایشنامه «گودبرداری» اهدا شد.

برای کارگردانی هما شیرازی برای نمایش «گودبرداری»، وحید دژمی برای نمایش «همان همیشگی»، پری بارانی برای نمایش «خطوط خاطر»، هما پریسان برای نمایش «با من حرف نمی‌زنی چرا؟»، عبدالرضا شیبانی برای نمایش «انگور» و پویا پیرحسنلو و مسلم خراسانی برای کارگردانی نمایش «سنگ‌فرش خیابان ولیعصر» رقابت کردند که در ‌‌نهایت جایزه این بخش شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به هما شیرازی، هما پریسان و زوج پویا پیرحسنلو و مسلم خراسانی رسید. بهترین کارگردان جشنواره هم وحید دژمی برای نمایش «همان همیشگی» بود که تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی را به خانه برد.

برای انتخاب نمایش برگزیده چهارمین جشنواره تئا‌تر شهر نیز از میان نمایش‌های «سنگ‌فرش خیابان ولیعصر»، «با من حرف نمی‌زنی چرا؟» و «آوایی در زندگی دوردست»؛ جایزه نمایش جشنواره شامل تندیس جشنواره، به گروه نمایش «ه‌مان همیشگی» به کارگردانی وحید دژمی رسید.




مطالب مرتبط

شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند
شب‌چراغ نمایش «سلطان عمرا بمیرد» با حضور شهرام کرمی

تقدیر از هنرمندانی که نمایش ایرانی روی صحنه می‌آورند

شهرام کرمی، در مراسم شب‌چراغ «سلطان عمرا بمیرد» در تماشاخانه سنگلج، از اجرای نمایش‌های اصیل ایرانی در این سالن قدیمی، توسط هنرمندان استانی، قدردانی کرد.

|

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

نظرات کاربران