در حال بارگذاری ...

برگزیدگان جشنواره تئاتر سیستان و بلوچستان معرفی شدند

اختتامیه بیست‌و‌پنجمین جشنواره تئاتر استان سیستان و بلوچستان شامگاه 21 مهرماه در تالار زنده یاد فاضلی فرهنگسرای جوان زاهدان، با حضور معاون استاندار، اعضای شورای شهر، مدیران و مسئولان و مقامات استان برگزار شد.

به گزارش سایت ایران تئاتر، در این مراسم از چهار نفر از هنرمندان و پیشکسوتان حوزه نمایش استان به پاس سال‌ها تلاش و حضور مستمر و مفید، تجلیل شد. حمیدرضا سلیمانی، هنرمند پیشکسوت حوزه تئاتر و رییس انجمن هنرهای نمایشی استان، نصیر احمد ملازهی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ایرانشهر و محمد عودی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زهک و رسول بخش حسین، هنرمند سراوانی روی صحنه حاضر و تقدیر شدند.

هادی مرزبان، هنرمند تئاتر، تلویزیون و سینما، با بیان این‌که رشد تئاتر رابطه مستقیمی با رشد فرهنگ جامعه‌ دارد، گفت: هنر تئاتری‌های زاهدان باعث شگفتی من شده زیرا آنان استعداد بالایی دارند و سطح بازیگران و فعالان این عرصه بسیار بالا است.

او افزود: جوانان این عرصه باید مراقب باشند که در صورت ارائه برخی بازی‌های خوب به خود مغرور نشوند زیرا غرور زمینه نابودی را فراهم می‌کند.

این هنرمند عرصه تئاتر، تلویزیون و سینما تصریح کرد: این‌گونه جشنواره‌ها به عنوان عرصه برخورد و مشارکت اندیشه‌ها بهانه‌ای برای آشنا شدن هنرمندان و اشتراک‌گذاری تجربه است.

بر اساس تصمیم و رأی  هیات داوران متشکل از هادی مرزبان، جمشید جهانزاده و جمال ناصر ملازهی، در بخش بروشور، با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از مهرآلا جلالی طراح بروشورهای «کمدی ارتفاعات» و «بیوه‌های سالار جنگ» تقدیر شد.

در بخش طراحی صحنه با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از مجتبی رضایی و ویدا داودی برای نمایش‌های «کمدی ارتفاعات» و «خشکسالی و دروغ» تقدیر شد.

در بخش موسیقی با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی، بهروز خمر و بهنام محمدپناهی نوازندگان «بیوه‌های سالار جنگ» تقدیر شدند.

غلامرضا پودینه، بازیگر «کمدی ارتفاعات» و روح‌الله کیخا شهری، بازیگر «منطقه صفر» در بخش بازیگری مرد با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی برگزیده شدند و حمیدرضا سلیمانی، بازیگر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» و مهدی تقی‌زاده، بازیگر «خشکسالی و دروغ» با دریافت لوح تقدیر و جایزه نقدی به عنوان رتبه دوم بازیگری معرفی شدند. رتبه سوم بازیگری مرد را هم سید مهدی هاشمی، سیامک سالاری و یونس داودی به دست آوردند.

هیات داوران در بخش بازیگری زن، فرشته انصاری و نسرین سارانی بازیگران «بیوه‌های سالار جنگ» و «خشکسالی و دروغ» را به عنوان بهترین بازیگر معرفی کردند و با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی از این هنرمندان تقدیر شد. رتبه دوم بازیگری زن با اهدای لوح تقدیر و جایزه نقدی به شهرزاد کمیلی‌خواه و ندا قربانی، بازیگران «تارا» تعلق گرفت.

لوح تقدیر و جایزه نقدی رتبه سوم بازیگری زن به آناهیتا ریسباف بازیگر «بیوه‌های غمگین سالار جنگ» و ویدا داودی بازیگر «خشکسالی و دروغ» رسید.

هیأت داوران، صادق سهرابی، نویسنده نمایشنامه «پاییز یک بهارگاه» را به عنوان بهترین نویسنده این جشنواره معرفی و با اهدا لوح تقدیر و جایزه نقدی از او قدردانی کرد.

رتبه اول کارگردانی این جشنواره به مجتبی رضایی کارگردان «کمدی ارتفاعات»، رتبه دوم به روح‌الله کیخا شهری کارگردان «منطقه صفر» و رتبه سوم به صادق سهرابی، کارگردان «پاییز یک بهارگاه» تعلق گرفت.

همچنین «کمدی ارتفاعات» و «منطقه صفر» به عنوان آثار برگزیده به دبیرخانه جشنواره فجر معرفی شدند. نمایش «پاییز یک بهارگاه» از ایرانشهر هم مشروط به بازبینی مجدد اعلام شد.




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

نظرات کاربران