در حال بارگذاری ...

تلفیقی از سیندرلا و سفیدبرفی در تالار هنر

«گیسوانی برای پرواز» چهارمین نمایش روشنک کریمی است که تا ۱۵ اسفندماه هر شب در تالار هنر روی صحنه می‌رود.

روشنک کریمی کارگردان نمایش «گیسوانی برای پرواز» در گفت‌وگو با خبرنگار سایت ایران تئاتر گفت: نمایش «گیسوانی برای پرواز» ترکیبی از دو قصه انگلیسی «سیندرلا» و «سفیدبرفی و هفت کوتوله» است که هر یک از این قصه‌ها برای مخاطب از جذابیت خاصی برخوردار است و خط داستانی مشترک این دو قصه زمینه‌ای را فراهم کرد تا با تلفیق آن دو، متن این نمایشنامه توسط مجتبی مهدی نوشته شود.

او افزود: در این نمایش پیامی وجود دارد که برای من از جذابیت خاصی برخوردار است  و به خاطر این پیام بود که تصمیم گرفتم آن را برای اجرا انتخاب کنم. در این نمایش با دختر پادشاهی روبرو هستیم که  از امکانات بسیار خوبی برخوردار است و می‌تواند تا آخر عمرش زندگی در آرامشی داشته باشد، اما او آزادی و رهایی را انتخاب می‌کند و ترجیح می‌دهد به جای زندگی در سکون قصر، آزادی و هیجان بیرون از فضای قصر را انتخاب کند.

به گفته این کارگردان؛ «گیسوانی برای پرواز» از الگوی داستان‌های پریان پیروی می‌کند و در این نمایش قصه گو شاهد شخصیت‌هایی چون شاه، ملکه، دختر جنگل و پسر پرواز هستیم  که با بهره گیری از امکانات مدرن از جمله انیمیشن روی صحنه رفته است.
 
او درباره طراحی صحنه نمایش «گیسوانی برای پرواز» گفت: طراحی صحنه این نمایش بر عهده مجتبی مهدی و ولی‌الله شاکر بوده است و طراحی لباس نیز را خودم انجام داده‌ام. در طراحی لباس و صحنه ترجیح من این بود که به نوع معماری و پوشش اروپای شرقی که تلطیف یافته معماری و پوشش اروپای غربی است توجه کنم و فضای طراحی صحنه و پوشش را به سمت فانتزی برده‌ام.

کارگردان نمایش «گیسوانی برای پرواز» گفت: این نمایش سه صحنه دارد، باغ، نمای داخلی قصر و جنگل و با توجه به این که در تالار هنر هر شب با فاصله زمانی نیم‌ساعت دو نمایش روی صحنه می‌رود، باید طراحی صحنه به گونه‌ای باشد که بتوانیم به سرعت دکورها را عوض کنیم و در طول اجرا نیز با بهره گیری از انیمیشن و یک پرده، صحنه‌ها عوض می‌شوند.

او درباره اجراهای احتمالی این نمایش در سایر شهرها گفت: بی شک فیلم این نمایش را برای شرکت در جشنواره تئاتر کودک ارسال خواهیم کرد و در صورت پذیرفته شدن حتماً اجراهایی در جشنواره خواهد  داشت. تعداد بازیگران این نمایش زیاد است و همین امر هزینه‌ها را بالا خواهد برد اما اگر شرایطی برای اجرای نمایش در سایر شهرها فراهم شود، گروه ما نمایشی دارد که با تعداد بازیگران کم‌تر بتوانیم آن را روی صحنه ببریم.

کریمی درباره گروه کانون هنری پاکان گفت: این کانون از سال ۱۳۶۰ راه اندازی شده و یک گروه ثابت خانوادگی است و در ادامه دوستان هم‌دانشگاهی‌مان نیز به جمع این گروه پیوستند و حدود ۱۶ سال است که بیش‌تر اعضای فعلی این گروه با هم همکاری می‌کنند.  این گروه از سال ۱۳۷۸ در مجموعه شهید چمران به مدت هفت سال مداوم و هر روز در چندین نوبت صبح و عصر نمایش روی صحنه برده است.

در «گیسوانی برای پرواز» مینووش رحیمیان، فهیمه باروتچی، مژگان مولایی، سیمین براتی، فرانک حسینی، طناز جلوسی، محمد صادق ملک، پرویز حاجی زاده،، محمد عبدی، بابک مولانا و فرزاد سلیمانی بازی می‌کنند.

این نمایش تا ۱۵ اسفندماه هر شب ساعت ۱۹ در تالار هنر اجرا می‌شود.

 




مطالب مرتبط

آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند
آمار فروش نمایش سالن‌های دولتی اعلام شد؛

تئاترهای کودک بیش از 100 میلیون تومان فروختند

آمار فروش نمایش‌های‌ مجموعه تئاتر شهر، تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 7 اردیبهشت‌ ۱۴۰3 اعلام شد. طبق آمار منتشر شده از اداره کل هنرهای نمایشی، در تالار هنر، نمایش‌های «انگشتر اسرارآمیز»، «آکادمی پرندگان» و نمایشنامه‌خوانی «پینوکیو» بیش از 100 میلیون تومان ...

|

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

«پینوکیو» در تالار هنر نمایشنامه‌خوانی می‌شود

اولین برنامه نمایشنامه‌خوانی تالار هنر در راستای معرفی آثار برتر جهان در قالب نمایشنامه‌خوانی، به نمایشنامه «پینوکیو» با کارگردانی داوود زارع اختصاص پیدا کرده است که در روزهای ابتدایی اردیبهشت 1403 به صحنه خواهد رفت.

|

پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران
پهنه رودکی ظرفیت‌ خوبی برای میزبانی رویدادهای مختلف مذهبی و هنری دارد

دیدار مدیرعامل بنیاد رودکی با شهردار منطقه 11 تهران

مدیرعامل بنیاد رودکی و شهردار منطقه 11 تهران در جلسه‌ای پیرامون تعاملات فرهنگی هنری بویژه بهره‌مندی مردم از خدمات فرهنگی و اجتماعی در پهنه رودکی با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

|

آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت
آمار فروش تالار هنر و سنگلج اعلام شد

«هوش پشه‌ای» با صدای هوتن شکیبا بیش از 100 میلیون فروخت

آمار فروش و تماشاگران نمایش‌ تالار هنر و تماشاخانه سنگلج تا پایان روز جمعه 17 فروردین‌ ١۴٠٣ اعلام شد. طبق این گزارش نمایش «هوش پشه‌ای» به کارگردانی سامان کرمی و بازی هوتن شکیبا با 24 اجرا به فروشی 130 میلیون تومانی دست پیدا کرد.

|

نظرات کاربران