در حال بارگذاری ...
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان :

در بحث ساخت پلاتو پیشرفت خوبی داشتیم

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان از پیشرفت پروژه ساخت پلاتو در چند شهر این استان خبر داد.

حسین مسگرانی به ایران تئاتر گفت‌: طی تفاهم نامه ای که با مرکز هنرهای نمایشی داشتیم، قرار بر این بود که ما در استان ساخت چند پلاتو را انجام بدهیم و مرکز هنرهای نمایشی نیز تجهیز پلاتوها را بر عهده بگیرد.

 

وی افزود:‌ اعتبار ساخت پلاتو در ایرانشهر در بودجه عمرانی سال 94 دیده شد و تا دو ماه آینده پلاتو در ایرانشهر ساخته می شود. هم چنین هزینه ساخت پلاتو در زاهدان، زابل، سراوان در بودجه عمرانی 95 لحاظ شده و به محض تخصیص اعتبارات عمرانی شروع به کار خواهیم کرد.

 

مسگرانی به محل ساخت این پلاتو اشاره کرد و گفت: در زاهدان آمفی تئاترشهر را تجهیز خواهیم کرد و در کنارش پلاتو ساخته خواهد شد. در سراوان و زابل نیز در مجتمع فرهنگی هرنی این شهرها پلاتو ساخته می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر استانی گفت: بیش از سی متن از شهرهای مختلف استان رسیده و هیات نظارت و کمیته انتخاب در حال خواندن متن ها هستند و نیمه مرداد ماه آثار راه یافته به جشنواره اعلام می شوند تا به تمرین برای اجرا در جشنواره بپردازند.

 

مسگرانی هم چنین حوزه آموزش را جزو برنامه های کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان دانست و تصریح کرد: بحث آموزش را به شکل جدی پی خواهیم گرفت. انجمن هنرهای نمایشی استات طرحی را در این باره ارائه داده است که طبق آن اساتیدی از تهران و استان های همجوار کارگاه های آموزشی بازیگری و کارگردانی برگزار خواهند کرد.

 

وی خاطر نشان کرد: در اردیبهشت تئاتر ایران کارگاه طراحی صحنه برگزار کردیم و در ادامه همین روند کارگاه های دیگی همچون  بازیگری و کارگردانی را خواهیم داشت. در برگزاری این کارگاه ها علاوه بر حضور اساتید از استان های دیگر، از ظرفیت های استان نیز استفاده خواهیم کرد. 




مطالب مرتبط

گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود
گفت و گو با کارگردان حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

صادق سهرابی: توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای ضایع‌کننده حق هنرمندان بود

صادق سهرابی، کارگردان نمایش صحنه‌ای «مچ مدگ ابدمان» توقف جشنواره تئاتر منطقه‌ای را باعث ضایع شدن حق بسیاری از هنرمندان دانست و گفت این رویداد هنری برای شهرها و مناطق کم‌برخودار جای امید و محلی برای یک اتفاق خوب است.

|

کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است
کارگردان نمایش خیابانی حاضر در جشنواره تئاتر منطقه‌ای خاوران

ارسلان محبی: کوچک‌ترین کار جشنواره، معرفی تئاتر خیابانی به مردم است

ارسلان محبی، کارگردان نمایش خیابانی «چرمت شاه» براین باور است که جشنواره‌ها حداقل کاری که می‌کنند فراهم کردن بستر شناخت مردم از این گونه نمایشی است.

|

نظرات کاربران