در حال بارگذاری ...
باشگاه هواداران هنر افتتاح شد

استعدادهای هنری در شهرستان ها جدی گرفته می شوند

مراسم افتتاح باشگاه هواداران هنر ایران شب گذشته در خانه همایش برگزار شد.

 

به گزارش ایران تئاتر در آغاز این مراسم که اجرای آن را احسان کرمی بر عهده داشت، با پخش تصاویری، یاد عباس کیارستمی کارگردان مطرح کشورمان که اخیرا این دنیا را ترک کرد، گرامی داشته شد.

 

بهروز غریب پور کارگردان تئاتر و مشاور باشگاه در حوزه تئاتر گفت:‌ سنندج شهر من است. شهری که امکانات هنری زیادی نداشت اما هنرمندان بسیاری از آن رشد کردند. من در میان شرایطی که امکانات هنری وجود نداشت، کارم را آغاز کردم. نقدی از یکی از نمایش هایم در مجله فردوسی منتشر و همان مطالب باعث دیده شدنم شد. از آن پس شرایط کار در تهران برایم آسان تر شد اما من ترجیح می دادم که در سنندج بمانم و کار کنم تا اینکه بعدها برای تحصیل و کار به تهران رفتم. همین موضوع که باید در شهرستان ها رشد و کشف استعدادهای هنری، را جدی تر گرفت، باعث شد که من حضور در باشگاه هواداران هنر را به عنوان مشاور بپذیرم.

 

بنابراین گزارش دیگر مشاوران باشگاه هواداران هنر که مریم جلالیان کارگردان تئاتر، مدیرعامل آن است، خسرو سینایی در حوزه سینما، فریدون شهبازیان در حوزه موسیقی، لیلی گلستان تجسمی و ادبیات خارجی و شمس لنگرودی در حوزه شعر و ادبیات هستند.

هم چنین در این مراسم از خسرو سینایی تقدیر شد. در ادامه، رخشان بنی‌اعتماد، خسرو سینایی و فرشته طائرپور از کیانوش عیاری تقدیر کردند.

 

شهاب حسینی هم توسط مهتاب کرامتی، لیلی گلستان و بابک حمیدیان مورد تقدیر قرار گرفت.

 

فریدون شهبازیان، منوچهر شاهسواری و بهرام دبیری نیز از سیدرضا میرکریمی تقدیر کردند. در ادامه حسین پاکدل، شمس لنگرودی، بیژن کامکار و پانته‌ها پناهی‌ها از فرهاد اصلانی تقدیر کردند.

 

در این مراسم از نیوشا توکلیان هنرمند عکاس جوان تقدیر شد و در پایان نیز با حضور مشاوران باشگاه هواداران هنر از داریوش مهرجویی تقدیر شد.

 

در پایان مراسم افتتاحیه باشگاه هواداران هنر خسرو سینایی خطاب به مدیرعامل باشگاه هواداران هنر گفت: خوشحال شدم که امشب در جمع هنرمندانی که تقدیر شدند، یک عکاس نیز بود اما خاطرمان باشد که سینما به اندازه کافی هنر جذابی هست و بهتر است به هنرهای دیگر توجه ویژه داشته باشیم.

 

در میان ماموریت های باشگاه هواداران هنر برگزاری نمایشگاه در شهرهای مختلف، برگزاری تورهای عکاسی، رونمایی از آثار تازه ادبی، برگزاری تورهای گردشگری در ابنیه تاریخی و مدرن در تهران و شهرستان ها، ساخت مستند در حوزه معماری، فعالیت در زمینه فیلم کودک، اکران فیلم های سینمایی و نمایش دادن فیلم ها در مناطق محروم و فاقد سینما، برگزاری نمایشنامه خوانی در شهرستان ها، شناسایی گروه های مستعد تئاتر در شهرستان ها و زمینه سازی برای اجرای آنها، برگزاری کنسرت، رونمایی از آلبوم با حضور صاحب اثر، شناسایی گروه های فعال و مستعد در زمینه موسیقی شهرستان، نکوداشت هنرمندانه مناسبت های دینی ، ملی و جهانی و... در ماموریت های باشگاه هواداران هنر به چشم می خورد.

 

 




مطالب مرتبط

نظرات کاربران