در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از حضور هنرمندان در شبکه های اجتماعی

شکسپیر فراتر از هر نوع توصیفی 

 تولد هنرمندان تئاتر و سینما، موفقیت بازیگران تئاتر در چهاردهمین جشن بازیگر، اهمیت دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری و... از جمله مباحث مورد توجه شبکه های اجتماعی هنرمندان در هفته اخیر است.

به گزارش ایران تئاتر، بخش فعالیت هنرمندان در شبکه های اجتماعی که با توجه به اهمیت شبکه‌های مجازی برای هنرمندان و مردم فعال شده، راهی است برای ارتباط مستمر و دوطرفه با مخاطبان ایران تئاتر. این بخش همواره سعی دارد تا فعالیت هنرمندان تئاتر  را در اینستاگرام و تلگرام زیر ذره بین قرار دهد و از میان تمامی پست هایی که در طول هفته منتشر می شوند، بر جسته ترین آنها را در اختیار مخاطبان قرار دهد. در ادامه به پست های برگزیده یک هفته اخیر که به هنرمندانی همچون حسین پاکدل، هانیه توسلی، هومن سیدی، نوید محمد زاده، پانته‌آ پناهی ها نیز اختصاص دارد، خواهیم پرداخت. 

 

حسین پاکدل؛ شکسپیر فراتر از هر نوع توصیفی 


حسین پاکدل نویسنده و کارگردان نمایش های «حضرت والا» و «رقص زمین» از ارادت همیشگی خود نسبت به شکسپیر سخن گفت و با انتشار متنی طولانی نوشت: «اتلاق حتی یک صفت از صفاتی چون، نویسنده، شاعر، کارگردان، بازیگر، متفکر، سخنور و... به یک نفر می‌تواند برای فردِ موصوف شأن و منزلتی والا به همراه بیاورد. اما هستند کسانی همچون شکسپیر که این‌گونه توصیف کردن‌ها برایشان کم است. این شکل افراد فراتر از هر توصیف هستند. خودشان در طول زمان تبدیل به معیار سنجش و محل وصف می‌شوند. شکسپیر حتی فراتر از آن شخصیت حقیقی که زمانی حدود پانصدسال پیش در جغرافیای انگلستان بود رفته و به مرور تبدیل به معلم کل بشریت شده است. به عنوان شبه پیامبری زمینی درآمده که پیام تمام پیامبران را در قالب هنر به گوش جان تمام ابناء عالم از هر رنگ و نژاد و باور رسانده است. او برگزیده خداوند است برای جاودانه شدن و معنا دادن به زندگی انسان. افتخاری بس غرور آفرین بود برای من که توفیق نصیبم شد پنج حکایت این حکیم تا همیشه را با برگردان زنده یاد علی اصغر حکمت نجوا کنم تا از این طریق نیز این حکایاتِ مشهور و عبرت‌آموز، زمینه تکثیر یافته به گوش مخاطب تشنه بنشیند و یادگاری بماند برای آینده. از ما چیزی نمی‌ماند جز همین ذرات که در ادامه هم به وزن هستی می‌افزاییم.»

 


هنگامه قاضیانی؛ از سال‌های دور با مردم و برای مردم

 

هنگامه قاضیانی بازیگر نمایش‌های «کالیگولا» و «در انتظار گودو» با انتشار تصویری از شبنم مقدمی رفیق و دوست دیرینه‌اش، در وصف او نوشت: «دانش آموخته راه تلاش و همت و شرافت و شجاعت و آگاهی؛ «شبنم مقدمی» نازنین سال‌هاست بی‌پشتیبان و بی‌حمایتی، فقط و فقط روی پاهای پرتوانت ایستادی و برای فرهنگ و هنر و خرد و ادبیات این سرزمین عاشقانه خلق کردی. از سال‌های دور با مردم و برای مردم بودی و هستی. احترام تو ای نازنین واجب است. دوستت دارم ای شیرزن، ای معنای بیداری و آگاهی، ای معنای پاکی محض. مبادا آزرده شود خاطرت در این روزها که نگران مردم و سرزمینت هستی.»

 

پانته‌آ پناهی‌ها؛ این دست پر از عشق را همیشه ستایش مى‌کنم


پانته‌آ پناهی‌ها بازیگر نمایش‌های «کالیگولا» و «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» که هفته گذشته جایزه برترین بازیگر زن را  به همراه مهشاد مخبری و ریحانه سلامت از چهاردهمین جشن بازیگر خانه تئاتر از دستان ثریا قاسمی دریافت کرد، پس از این موفقیت در اینستاگرام خود نوشت: «این دست پر از عشق را همیشه ستایش مى‌کنم. خدا همه با محبت‌ها را حفظ کند. خانوم جان خانوم قاسمى عزیز همیشه برام بزرگ بودین و هستین... ممنونم از کارگردان نازنین کیومرث مرادى که امروز با گل آمد سر کلاسم، تا حالا کارگردانى باهام این کار را نکرده بود. صابر ابر جان که باز امروز آمد کارنامه و شور و حالى به ما داد! خانوم اسکندرفر عزیزم که همیشه عین کوه پشتم بوده و مفتخرم به آشنایی‌اش، شیرین قوامى که همیشه من و بى نظمی‌ام را به سادگى از سر گذرانده، از خانه محترم تئاتر، عوامل برگزارکننده و داوران که یا مشقت و سختى این جشن و هر ساله برگزار مى کنند واز تمام دوستام و همکارام که با پیغام‌ها، تلفن ها، وویس ها، پست‌هاشون محبتشونو به من رسوندن تشکر می‌کنم. خدا هیچ محبتى را ندید نمى‌گیرد، بهتون چند باره برگرده. ممنونم که هستین.»

 

هومن سیدی؛ بعضی وقت‌ها فقط نگاه می‌کنم...

 

هومن سیدی کارگردان و بازیگر نمایش «روایت ناتمام یک فصل معلق» که این روزها درگیر ساخت تازه ترین اثر سینمایی خود با عنوان «مغزهای کوچک جنگ زده» است، با انتشار تصویری از خود در پشت صحنه این فیلم نوشت: «بعضی وقت‌ها به جای جر و بحث کردن فقط به طرف نگاه می‌کنم و تعجب می‌کنم که این حجم وسیع بی‌عقلی و نفهمی چطور توی کله‌ای به این کوچکی جا شده# آل پاچینو» 

 

هانیه توسلی؛ از «شام آخر» تا «نامه‌هاى عاشقانه»


هانیه توسلی بازیگر نمایش «نامه‌های عاشقانه از خاورمیانه» که دومین تجربه همکاری‌اش را با پانته‌آ‌پناهی‌ها بعد از فیلم «شام آخر» (که پناهی‌ها منشی صحنه فیلم بود) پشت سر می‌گذاشت، موفقیت این بازیگر را در جشن بازیگر خانه تئاتر تبریک گفت: «پانى جانم تبریک. مهربان‌ترین و خوش قلب‌ترین و دوست داشتنى‌ترین. چه خوب که تو را شناختم در این سال‌ها! از «شام آخر» تا «نامه‌هاى عاشقانه»! چه خوب که بازی‌هاى درخشانت در ذهنم حک شده! جان فشانى می‌کنى به روى صحنه دختر! مبارکت باشه قشنگ جانم.»

 

علی سرابی؛ شانزده سال قبل با کفتر به توان دو 

 

علی سرابی بازیگر نمایش «مرد بالشی» با انتشار تصویری درباره تجربه های نخستین سال‌های بازیگری خود بر صحنه تئاتر نوشت: «یاد ایام؛ شانزده سال قبل «کفتر به توان دو» نوشته مهرداد رایانىو کارگردانی نیما دهقان. هومن لایق یادت خوش.» 

 

نوید محمد زاده؛ تبریک به افتخار سینمای ایران

نوید محمدزاده بازیگر جوان سینما و تئاتر که اخیرا بازی در نمایش «خدای کشتار» را به پایان رسانده، در اینستاگرام خود تولد اصغر فرهادی را تبریک گفت: «به بهانه تولد اصغر فرهادى، افتخار ایران و ایرانى در کنار کاوه سجادى حسینى دستیار اول کارگردان و برنامه ریز فیلم «فروشنده» و عمو فرید سجادى حسینى بازیگر شگفت انگیز این فیلم که افتخار همکارى در «مغزهاى کوچک زنگ زده» نصیبم شده...» 

 

صابر ابر؛از آنهایی که انتخاب ندارند بترسید!

 

 صابر ابر بازیگر نمایش های  «کالیگولا»و «ریچارد سوم» کهاین روزها فیلم  «ویلایی ها » را در حال اکران دارد، با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات ریاست جمهوری پستی را در این زمینه منتشر کرد:

«از آنهایی که انتخاب ندارند بترسید حتی اگر مهم ترین آدم زندگی شما باشند! آنهایی که درخانه با شما زندگی می کنند و جمله هایی شبیه به این می زنند:
برای من فرقی نمی کند!
برای من مهم نیست!
هر چی خودت دوست داری!
هر چی خودت می خواهی!
هر کاری دلت می خواهد بکن!
من مخالفم! (اما دلیلی ندارم)
تصور کنید: یک نفر در زندگی شما وجود دارد، که در لحظه از دست رفتنِ شما، هیچ انتخابی ندارد... حذف شان کنید! باور کنید گر ترک نکنید، پشیمان می شوید!.»

 

مجید صالحی؛تولدت مبارک سوپر استار بى‌حاشیه و مهربان 

 


سید مجید صالحی بازیگر عرصه کمدی، که سال 94 در نمایش «چه می کنه این عادل فردوسی پور» حسین حیدری پور به ایفای نقش پرداخت، با انتشار پیامی تولد رضا عطاران را تبریک گفت: «تولدت مبارک رضا جان، استاد، رفیق، دادا، تولدت مبارک مرد دوست داشتنى و محبوب. تولدت مبارک انسان بى‌بخل و حسادت. تولدت مبارک سوپر استار بى‌حاشیه و مهربان. برقرار و پاینده باشى. محبت‌ها و حمایت‌هاى شما و همسر بزرگوارت را در این بیست سال دوستى و رفاقت‌مان فراموش نمی‌کنم...»

 

الهام کردا؛شنیدن از2 خرداد در تئاتر مستقل تهران  

الهام کردا بازیگر نمایش های «هم هوایی» و «سه جلسه تراپی» که این روزها در حال تمرین نمایش «شنیدن» به کارگردانی امیر رضا کوهستانی است، از اجرای این نمایش در 2 خردادماه خبر داد: «شنیدن، از آینده‌ای حرف می‌زند که در گذشته خراب شده و مسئول این خرابی چیزی نبوده جز ترس نسبت به هم، نسبت به حرف‌هایمان و شنیده‌هایمان مسئول باشیم...از ٢خرداد در تئاتر مستقل تهران «شنیدن» را اجرا می‌رویم. از سایت تیوال می‌توانید بلیت تهیه کنید. خوشحال می‌شویم که ببینیم‌تان.» 

 

رویا میر علمی؛ بیا بی خبر به خواب هفت سالگی بر گردیم

رویا میر علمی بازیگر نمایش «مضحکه شبیه قتل»  عکسی از دوران کودکی خود را به همراه متن کوتاهی از سید علی صالحی منتشر کرد: «بیا بی خبر به خواب هفت سالگی بر گردیم غصه‌هایمان گوشه گنجه بی کلید، مشق‌هایمان نوشته تقویم تمام مدارس در بادو عید یعنی همیشه همین فردا...»

 




مطالب مرتبط

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

«من نوید نیستم!» به اجرا بازگشت

نمایش محیطی «من نوید نیستم!» به کارگردانی سیدعلی خوشرو برای دور دوم اجرا در کافه‌تریای قشقایی تئاتر شهر پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرد.

|

توضیحات اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره «نمایش آن سوی آینه»:

از اجرای نمایشی تازه به کارگردانی علی سرابی استقبال می‌کنیم
توضیحات اداره‌کل هنرهای نمایشی درباره «نمایش آن سوی آینه»:

از اجرای نمایشی تازه به کارگردانی علی سرابی استقبال می‌کنیم

بنا بر اعلام اداره‌کل هنرهای نمایشی، علی سرابی، بازیگر و کارگردان خوش‌ذوق و کاربلد کشورمان، هیچ‌گونه مشکل و مانعی برای به صحنه بردن اثری تازه روی صحنه ندارد و بلکه مدیریت تئاتر کشور، مشتاق حضور هرچه بیشتر این هنرمند در عرصه هنرهای نمایشی است.

|

کارگردان و بازیگر جوان نمایش «من نوید نیستم!»:

علی خوشرو: خود بودن، چالش اصلی این روزهای ماست
کارگردان و بازیگر جوان نمایش «من نوید نیستم!»:

علی خوشرو: خود بودن، چالش اصلی این روزهای ماست

سیدعلی خوشرو، کارگردان و بازیگر 20 ساله نمایش «من نوید نیستم!» که این روزها در کافه‌تریای چهارسو تئاتر شهر اجرا می‌شود، می‌گوید یکی از چالش‌های اصلی در زندگی هر آدمی، دور شدن از اصل خود است که می‌تواند بسیار آسیب‌زا باشد.

|

رضا عطاران تماشاگر یک نمایش شد

رضا عطاران تماشاگر یک نمایش شد

رضا عطاران بازیگر مطرح سینما و تلوزیون شب گذشته به تماشای نمایش «تهران، پاریس، تهران» به کارگردانی سعید دشتی در تماشاخانه ملک نشست.

|

نظرات کاربران