در حال بارگذاری ...
در تماشاخانه ایرانشهر اتفاق می افتد

امیر دژاکام به علی نصیریان ادای دین می کند

امیر دژاکام این روزها در حال تمرین نمایش "نیلوفر و نفت" است که با الهام از نمایشنامه "بلبل سرگشته" علی نصیریان، برای اجرا در تماشاخانه ایرانشهر آماده می شود.

به گزارش ایران تئاتر امیر دژاکام که بهار امسال "صعود مقاومت پذیر آرتورو اویی" را در تالار حافظ به روی صحنه داشت، این روزها در حال تمرین نمایش "نیلوفر و نفت" است که مرداد ماه در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می رود.

"نیلوفر و نفت" با الهام از نمایشنامه "بلبل سرگشته" علی نصیریان نوشته شده و تنها اسامی موجود در نمایشنامه اصلی باقی مانده؛ در حالی که قصه، روابط و معنا در "نیلوفر و نفت" نسبت به "بلبل سرگشته" نوعی دیگر است و نمایشنامه ادای دینی است به علی نصیریان و نمایشنامه اش.

شیوه اجرایی این نمایش، مانند نمایش "یک دامن ماه و ستاره" دژاکام، بر اساس هارمونی رسانه ها که برای واژه مولتی مدیا استفاده می شود است و داستان آن، داستانی واقعی است.

امیر دژاکام پیش از این کارگردانی نمایش هایی چون پرنده های شط، لیلی و مجنون، خواب دریا، با دهانی پر از سیب و سه گانه میتراس را بر عهده داشته.

"نیلوفر و نفت" که کاری از گروه تئاتر ماهان است، از 1 مرداد تا 1 شهریور در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد رفت.

 




مطالب مرتبط

با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد
با حضور علی نصیریان و دیگر هنرمندان پیشکسوت

جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج برگزار شد

در جشن پایان دوره مکتب‌خانه سنگلج که با حضور علی نصیریان و جمعی دیگر از هنرمندان پیشکسوت برگزار شد، خریداری ساختمان کناری تماشاخانه سنگلج، بازسازی ساختمان سابق اداره تئاتر و تصویب تشکیل بنیاد تئاتر ملی ایران مورد تاکید مجدد قرار گرفت.

|

گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی
گفت‌وگو با احسان ملکی، کارگردان «ما هم مردمی بودیم»

اجرایی سوررئال از متنی رئالیستی در فضایی هندسی

احسان ملکی، کارگردان نمایش «ماهم مردمی بودیم» که پس از جشنواره تئاتر فجر در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه رفته است، می‌گوید دکور ما در فضایی هندسی شکل گرفته است و با توجه به اینکه طراح صحنه، دکور را هندسی دیده بود، من نیز به عنوان کارگردان در کنار متن رئالیستی و حتی ...

|

نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد
نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه علی نصیریان

هنرمندی که هیچ کاری جز بازیگری نکرد

علی نصیریان، بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون در آیین نکوداشت و رونمایی از کتاب زندگینامه‌اش که به میزبانی پردیس سینمایی ملت برگزار شد با بیان اینکه هیچ کار دیگری در عمرش به جز بازیگری انجام نداده‌ است، گفت تمام کارهایی که انجام دادم، دوست داشتم و جزو آرزوهایم بود و ...

|

نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن
نگاهی به نمایش «یکی نبود، یکی بود» نوشته رها جهانشاهی و کار علی کوزه‌گر

همچون رقصی فاقد بدن

علیرضا نراقی: با تحولات تئاتر معاصر مفهوم میزانسن به‌مثابه امری بنیادین در هنر نمایش، دچار دگرگونی ماهوی شد. این بدان معنا نیست که میزانسن جایگاه و اهمیت خود را در ظهور یک اجرا از دست داد، بلکه تئاتر ...

|

گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست
گفت‌وگو با کارگردان و بازیگران نمایش کمدی «از نظر سیاسی بی‌ضرر»

رابطه بینامتنی با جنوب در نمایشی غیربندری/اجرا حمال متن نیست

در عرصه تئاتر، ‎ابراهیم پشت‌کوهی نامی شناخته‌شده و کنجکاوی‌برانگیز است؛ کارگردانی از دیار جنوب که علاوه بر هواداران نمایش‌های بومی و جنوبی، موفق شده با خلق سبک خاص خود در تئاتر خیل گسترده‌ای از تماشاگران پایتخت‌نشین را به نمایش‌های خود علاقه‌مند کند. او پس از ...

|

نظرات کاربران