در حال بارگذاری ...
گزارش ایران تئاتر از حضور هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی

صدایش همچنان ساده و عمیق در گوشم است

ایران تئاتر:واکنش به شهادت مظلومانه محسن حججی، درگذشت ناصر فرهودی پیشکسوت عرصه موسیقی، اجرای آثار جدید در عرصه تئاتر، اکران یک فیلم توقیفی پس از هشت سال و... از جمله مباحث موردتوجه شبکه‌های اجتماعی هنرمندان عرصه تئاتر است که در چند روز اخیر به آنها بیشتر توجه شده است.

به گزارش ایران تئاتر، بخش فعالیت هنرمندان در شبکه‌های اجتماعی که با توجه به اهمیت شبکه‌های مجازی برای هنرمندان و مردم فعال‌شده، راهی است برای ارتباط مستمر و دوطرفه با مخاطبان ایران تئاتر. این بخش همواره سعی دارد تا فعالیت هنرمندان تئاتر  را در اینستاگرام زیر ذره‌بین قرار دهد و از میان تمامی پست‌هایی که در طول هفته منتشر می‌شوند، برجسته‌ترین آن‌ها را در اختیار مخاطبان قرار دهد. در ادامه به پست‌های برگزیده چند روز گذشته که به هنرمندانی همچون حسین پاکدل، گلاب آدینه، صابر ابر، بهرام رادان، باران کوثری، هومن سیدی و... اختصاص دارد، پرداخته‌ایم.


حسین پاکدل؛ اثرى مدرن، با بیان کاملاً نمایشى و قابل‌درک

حسین پاکدل بازیگر و کارگردان تئاتر در جدیدترین پست اینستاگرام خود عکسی را به همراه گروه نمایش «شرق دور، شرق نزدیک» پس از تماشای این اثر منتشر کرد و نوشت: «در جمع هنرمندان خالق نمایش بدیعِ «شرق دور، شرق نزدیک» اثر حمیدرضا نعیمى... حمید جان، الحق مایه غرور و افتخارى. ستایش می‌کنم هوشمندی‌ات را در بیان عمق رنج‌های شکننده و تحقیرکننده زمانه، بى ادا و ادعا، شفاف و روشن، دردمندانه و اثرگذار و تا این پایه زیبا. تو نشان دادى در دل تراژدى زیست می‌کنی، و با استادى تمام بلدى با خلق درامى جذاب و نفس‌گیر دیگران را در دل‌مشغولی‌هایت شریک کنى. می‌توانی بامهارت گروهى زبده را با زبان و ذهنیتت همراه کرده و اثرى مدرن، با بیان کاملاً نمایشى و قابل‌درک و دریافت بر صحنه خلق کنى. به دوستى و بهره‌وری از اندیشه‌هایت افتخار می‌کنم و بر خود می‌بالم، دست تک‌تک اعضاى گروه هنرمند، همراه، همدرد و پرتلاشت، بهناز نازى، حامد بهداد، کتانه افشارى نژاد، کامبیز امینى، محسن گودرزى، بهار نوحیان، مرجان فریقى و بقیه اعضاى گروه سربلندت را با فروتنى تمام می‌بوسم...»

 

صابر ابر؛ سرت بلند و نامت تا ابد جاودان

صابر ابر بازیگر خوش آتیه عرصه تئاتر که این روزها در حال بازی در دو نمایش «سی» و «زبان تمشک‌های وحشی» است در واکنش به خبر شهادت رزمنده و جهادگر جوان  شهید محسن حججی نوشت: «جایت خالی است در خانه آقا محسن... اما سرت بلند است و نامت تا ابد جاودان. آقا شمایید.»


بهرام رادان؛ زالی که دوباره متولد شد

بهرام رادان بازیگر مطرح سینمای ایران که این روزها با بازی در کنسرت نمایش «سی» اولین تجربه تئاتری خود را پشت سر می‌گذارد، درباره اولین روز اجرایش در این اثر نوشت: «دیشب همین موقع زال متولد شد، زال سپیدموی، پرورش‌یافته سیمرغ، ممنونم از تمام بچه‌ها از سهراب و سحر تا همایون و مهدی و صابر، بانی پال و حسین و دلارام، تمام بچه‌های پشت‌صحنه و نوازندگان عزیز برای انرژی‌های مثبت و تلاششان برای خلق شکوهمندترین صحنه، سپاسگزارم. و بسیار آموختم از اصغر جان دشتی و حمید نعمت‌الله عزیزم و تشکر فراوان از بیش از چهار هزار نفر تماشاگر همراه شب اول، به امید اجراهای درجه‌یک شب‌های آینده و به امید اجرا در بیستون و تخت جمشید و گوشه ایران...و هر جا که باید نام ایران و تمدن بزرگ آن را فریاد زد، آمین.»


گلاب آدینه؛ مجموعه‌ای خوش‌ذوق با بازی های خوب و روان

گلاب آدینه بازیگر پیشکسوت عرصه سینما و تئاتر که این روزها در حال تمرین نمایش «شیرهای خان بابا سلطنه» است، تماشای یک نمایش را به مخاطبان توصیه کرد و دراین‌باره نوشت: «پیشنهاد می‌کنم به دیدن نمایش «شب دشنه‌های بلند» بروید و از دیدن بازی‌های خوب، طراحی صحنه و لباس عالی و خلاصه مجموعه‌ای خوش‌ذوق لذت ببرید. فرصت کمى باقی است. سالن تئاتر مستقل ساعت ١٩»


باران کوثری؛ چگونه تو را عیادت کنم؟

باران کوثری بازیگر نمایش «گفت‌وگوی برجای‌ماندگان» پستی تأمل‌انگیز پیرامون عیادت بیماران نوشت و حدیثی از مکارم الاخلاق و نهج الفصاحه دراین‌باره منتشر کرد: «رسول اکرم صلی‌الله علیه و آله هرگاه یکى از اصحاب خود را سه روز نمی‌دیدند از حال او جویا می‌شدند، آنگاه اگر در سفر بود، دعایش می‌کردند و اگر در شهر بود به دیدارش و اگر مریض بود، به عیادتش می‌رفتند. مکارم الاخلاق ص ۱٩

مسلمان بر مسلمان پنج حق دارد وقتى ببیندش به او سلام کند و وقتى بخواندش بپذیرد و وقتى بیمار شد عیادتش کند و وقتى بمیرد جنازه‌اش را تشییع کند و هر چه براى خویش بخواهد براى او بخواهد. نهج الفصاحة ص ۶٣۴، ح٢٢٧٢

خداى تعالی در روز قیامت می‌فرماید: اى پسر آدم! من بیمار شدم اما عیادتم نکردى؟ عرض می‌کند: پروردگارا چگونه تو را عیادت کنم حال آن‏که تو پروردگار جهانیانى؟ می‌فرماید: مگر ندانستى که فلان بنده‌ام بیمار شد و عیادتش نکردى، مگر نمی‌دانستی که اگر به عیادتش روى، مرا نزد او می‌یابی؟ نهج الفصاحه ص ٣۱۱، ح٧٧۵

پانوشت: از بیماران عیادت کنیم.»


هومن سیدی؛ چیزهایی هست که نمی‌دانی!

هومن سیدی کارگردان نمایش «روایت ناتمام یک‌فصل معلق» و بازیگر آثاری همچون «مشروطه بانو» و «همسایه آقا» درباره اظهارنظرهای گاه و بی گاه آدم‌ها که به‌عنوان یکی از بحران‌های مهم فرهنگ جامعه محسوب می‌شود، نوشت: «دو چیز خیلی سروصدا می‌کند؛ یکی خُرد پول و دیگری خُرده معلومات... ای نور به قبرت ببارد آلبرت اینشتین...کاش یکی یادمان بدهد تو همه‌چیز نظر نداشته باشیم...

سیدی با تو هستما، حواست را جمع کن در مورد چیزهایی که نمی‌دانی نظر نده.
سیدی: اگر بتوانم، قول نمی‌دهم، شاید، تا ببینیم چه می شود...»


مهدی پاکدل؛ تولد دو رفیق درجه‌یک در یک روز

مهدی پاکدل که این روزها در حال بازی در کنسرت تئاتر «سی» است، عکسی را به مناسبت تولد امیررضا دلاوری و ایمان افشاریان منتشر کرد و نوشت: «چقدر خوبه آدم دوتا رفیق درجه‌یک داشته باشه که هر دوشانم تو یک روز به دنیا اومده باشند. ایمان و امیر عزیز سایه‌تان مستدام. تولدتان مبارک. عکس در سال ٩٢ برداشته‌شده و مربوط به پشت‌صحنه فیلم «فردا» است.»


بهاره رهنما؛ اکران یک  فیلم پس از هشت سال

بهاره رهنما بازیگر و کارگردان نمایش‌های «دورهمی زنان شکسپیر»، «با من بستنی می‌خوری؟» و «دیگری» به انگیزه حمایت از فیلم «زادبوم» که پس از هشت سال در سینماها اکران شده است، نوشت: «از فیلم زادبوم حمایت کنیم؛ فیلمی که هشت سال دچار بی‌مهری و نادیده‌گیری بود... اثری اجتماعی از ابوالحسن داوودی با بازی بهرام رادان، رؤیا تیموریان، پگاه آهنگرانی، مسعود رایگان و استاد عزت‌الله انتظامی»


شبنم مقدمی؛ خاطره بازی، خاطره گرافی یا...

شبنم مقدمی بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر عکس خاطره‌انگیزی از سریال «باجناق ها» منتشر کرد و نوشت: «پاییز ١٣٨٣، استودیو گلستان، تهران، پشت‌صحنه سریال «باجناق ها»، به کارگردانی فرهاد آییش.

از راست ایستاده: پرهام مشیری، رامین ناصر نصیر، فلامک جنیدی، سروش صحت، مائده طهماسبی

نشسته، من، زنده‌یاد منوچهر نوذری و مریم سعادت. این را می‌گویند خاطره بازی، خاطره گرافی یا هر اسم دیگری که دارد...»

 

رضا یزدانی؛ هر بار خوش‌روتر، صبورتر و دوست‌داشتنی‌تر

رضا یزدانی خواننده نمایش‌های «در روزهای آخر اسفند»، «کمی بالاتر» و...، به بهانه درگذشت ناصر فرهودی صدابردار و صداگذار پیشکسوت موسیقی کشور، در صفحه‌اش نوشت: «16 سال پیش (١٣٨٠) اولین بار بود که دیدمت... براى ضبط آلبوم «پرنده بى پرنده» به استودیو پاپ رفته بودیم... از آن روز به بعد بارها براى ضبط به استودیو آمدیم... هر بار خوش‌روتر، صبورتر و دوست‌داشتنی‌تر بود... آلبوم «خاطرات مبهم» را هم بعد از ده سال دوباره در استودیو پاپ ضبط کردیم...که این بار میلاد بیشتر کارها را انجام می‌داد و تو نظارت می‌کردی...باور رفتنت سخته... بدرود مرد بزرگ...روحت شاد...»


هوتن شکیبا؛ یادِ آن روزها به خیر

هوتن شکیبا بازیگر سینما و تئاتر و تلویزیون، عکسی را به همراه هم‌کلاسی های دانشگاه اش منتشر کرد و نوشت: «در جمع بچه‌های قدیم دانشگاه سوره‌ی تهران یاد گذشته‌ها به خیر...»


محسن کیایی؛ گمشده‌ای در هیاهوی شهر

محسن کیایی بازیگر نمایش «پپرونی برای دیکتاتور» به مناسبت سالگرد درگذشت حسین پناهی نوشت: «امروز سالگرد درگذشت حسین پناهی است که همه اعتقاد دارند گمشده‌ای است در هیاهوی شهر. ولی من فکر می‌کنم پیداشده‌ای است در هیاهوی شهر... به‌راستی از معدود انسان‌های پیداشده روزگار بود که همچنان صدایش ساده و عمیق در گوشم است.»


امیرمهدی ژوله؛ یه کمدی درجه‌یک با رضا عطاران

امیرمهدی ژوله نویسنده سریال‌های طنز و بازیگر نمایش «رویای یک‌شب نیمه تابستان» عکسی را در کنار رضا عطاران فیلم «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی منتشر کرد و نوشت: «هی می‌گفتید چرا ریش گذاشتی چرا کلاه سرته؟ فیلم سینمایی «هزارپا» به کارگردانی ابوالحسن داوودی... یک کمدی درجه‌یک با رضا عطاران و جواد عزتی و یک عالمه دیگه و یه کوچولو من. گریم درجه‌یک کار، طراحی ایمان امیدواری است و اجرای محمد کلاهدوز»

 

 

 

 




مطالب مرتبط

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

داوران جشنواره «افرا» معرفی شدند

همزمان با آغاز اجراهای گروه‌های منتخب، گلاب آدینه، مریم کاظمی و هانا کامکار به‌عنوان داوران چهارمین دوره جشنواره «افرا» معرفی شدند.

|

نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست
نقدی بر نمایش «فردریک» نوشته اریک امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی

بازی رو به پیش عشق و سیاست

رضا آشفته: نمایش «فردریک» نوشته امانوئل اشمیت و کار حمیدرضا نعیمی که آذر و دی در سالن اصلی تئاتر شهر میزبان مخاطبان است، درباره تئاتر و به شیوه پسامدرن است که در آن زندگی یک بازیگر قرن نوزدهم فرانسه ...

|

نظرات کاربران