این نمایش نوشته امین آبان است و به داستان یک ناخدا می پردازد که برای یافتن گنج به مکانی به نام"گم سوار" پای می گذارد، اما پس از یافتن گنج با...

این نمایش نوشته امین آبان است و به داستان یک ناخدا می پردازد که برای یافتن گنج به مکانی به نام&quotگم سوار&quot پای می گذارد، اما پس از یافتن گنج با...

این نمایش نوشته امین آبان است و به داستان یک ناخدا می پردازد که برای یافتن گنج به مکانی به نام"گم سوار" پای می گذارد، اما پس از یافتن گنج با...

انجمن عکاسان خانه تئاتر ایران تشکیل می‌شود

انجمن عکاسان خانه تئاتر ایران تشکیل می‌شود

هیأت مؤسس انجمن عکاسان تئاتر ایران با هدف عضوگیری و ساماندهی شرایط عکاسی حرفه ای تئاتر و ارتقای این شاخه از عکاسی اقدام به تشکیل این انجمن کرده و به زودی نیز شرایط ...

نمایش زیبا علاوه بر داشتن مضامین تربیتی و آموزشی به صورت غیرمستقیم کودکان را با افسانه های کهن ملی یا جهانی آشنا می کند و قدرت تخیل آن ها را پرورش می دهد.

نمایش زیبا علاوه بر داشتن مضامین تربیتی و آموزشی به صورت غیرمستقیم کودکان را با افسانه های کهن ملی یا جهانی آشنا می کند و قدرت تخیل آن ها را پرورش می دهد.

نمایش زیبا علاوه بر داشتن مضامین تربیتی و آموزشی به صورت غیرمستقیم کودکان را با افسانه های کهن ملی یا جهانی آشنا می کند و قدرت تخیل آن ها را پرورش می دهد.

این نمایش یکی از مجموعه داستان های کتاب"خروس ها و ساعت ها" نوشته مرحوم حسین پناهی است که مریم بخشی آن را به صورت نمایش صحنه ای آماده اجرا کرده و در جدول برنامه اجرایی جشنواره تئاتر"فرزندان مهر" قرار گرفته است.

این نمایش یکی از مجموعه داستان های کتاب&quotخروس ها و ساعت ها&quot نوشته مرحوم حسین پناهی است که مریم بخشی آن را به صورت نمایش صحنه ای آماده اجرا کرده و در جدول برنامه اجرایی جشنواره تئاتر&quotفرزندان مهر&quot قرار گرفته است.

این نمایش یکی از مجموعه داستان های کتاب"خروس ها و ساعت ها" نوشته مرحوم حسین پناهی است که مریم بخشی آن را به صورت نمایش صحنه ای آماده اجرا کرده و در جدول برنامه ...

علیرضا شماسی که نمایشنامه نویسی را از هشت سالگی آغاز کرده، با ظرافت تجربیات جسته گریخته دنیای نوجوانی را در نمایشنامه هایش به کار گرفته و در عین حال مفاهیم بزرگ را به زبانی ساده و کودکانه تجسم بخشیده است.

علیرضا شماسی که نمایشنامه نویسی را از هشت سالگی آغاز کرده، با ظرافت تجربیات جسته گریخته دنیای نوجوانی را در نمایشنامه هایش به کار گرفته و در عین حال مفاهیم بزرگ را به زبانی ساده و کودکانه تجسم بخشیده است.

علیرضا شماسی که نمایشنامه نویسی را از هشت سالگی آغاز کرده، با ظرافت تجربیات جسته گریخته دنیای نوجوانی را در نمایشنامه هایش به کار گرفته و در عین حال مفاهیم بزرگ را به ...

وی افزود:«شکل اجرایی کار به گونه است که هر بخش قابلیت جا به جایی دارد و می توان جای آن را در اجرا عوض کرد؛ چرا که این بخش ها تنها از نظر مفهومی با یکدیگر در ارتباطند.»

وی افزود:«شکل اجرایی کار به گونه است که هر بخش قابلیت جا به جایی دارد و می توان جای آن را در اجرا عوض کرد؛ چرا که این بخش ها تنها از نظر مفهومی با یکدیگر در ارتباطند.»

وی افزود:«شکل اجرایی کار به گونه است که هر بخش قابلیت جا به جایی دارد و می توان جای آن را در اجرا عوض کرد؛ چرا که این بخش ها تنها از نظر مفهومی با یکدیگر در ارتباطند.»

زنجان‌پور با اشاره به آغاز تمرینات دایی وانیا در پلاتو تئاترشهر به سایت ایران تئاتر گفت:«قرار است این نمایش را اواخر آبان ماه روی صحنه ببرم. طی صحبت های اولیه محل اجرای"دایی وانیا" چهارسو است، اما حال که وارد تمرین شده ام، می بینم که به سالن بزرگتری احتیاج داریم.»

زنجان‌پور با اشاره به آغاز تمرینات دایی وانیا در پلاتو تئاترشهر به سایت ایران تئاتر گفت:«قرار است این نمایش را اواخر آبان ماه روی صحنه ببرم. طی صحبت های اولیه محل اجرای&quotدایی وانیا&quot چهارسو است، اما حال که وارد تمرین شده ام، می بینم که به سالن بزرگتری احتیاج داریم.»

زنجان‌پور با اشاره به آغاز تمرینات دایی وانیا در پلاتو تئاترشهر به سایت ایران تئاتر گفت:«قرار است این نمایش را اواخر آبان ماه روی صحنه ببرم. طی صحبت های اولیه محل ...

اعلام آمار تماشاگران مجموعه تئاترشهر

اعلام آمار تماشاگران مجموعه تئاترشهر

نمایش"پینوکیو"(نسیم احمدپور و علی اصغر دشتی) که اجرای خود را از ۲۹ خرداد ماه در تالار قشقایی آغاز کرده، تاکنون با مجموع ۲۷ اجرا ۲۸۰۸ تماشاگر داشته است.

در این نشست هادی مرزبان به عنوان کارگردان به همراه سایر عوامل نمایش"لبخند با شکوه آقای گیل" به سؤالات خبرنگاران درباره این نمایش پاسخ خواهند داد.

در این نشست هادی مرزبان به عنوان کارگردان به همراه سایر عوامل نمایش&quotلبخند با شکوه آقای گیل&quot به سؤالات خبرنگاران درباره این نمایش پاسخ خواهند داد.

در این نشست هادی مرزبان به عنوان کارگردان به همراه سایر عوامل نمایش"لبخند با شکوه آقای گیل" به سؤالات خبرنگاران درباره این نمایش پاسخ خواهند داد.

دوست ندارم تحلیل نمایشم را به طور کامل بازگو کنم. اثری که روی صحنه در حال اجراست، براساس تحلیل کارگردان است و وقتی من تحلیل خود را بگویم، دیگر جایی برای فکر و تخیل تماشاگر نمی گذارم

دوست ندارم تحلیل نمایشم را به طور کامل بازگو کنم. اثری که روی صحنه در حال اجراست، براساس تحلیل کارگردان است و وقتی من تحلیل خود را بگویم، دیگر جایی برای فکر و تخیل تماشاگر نمی گذارم

دوست ندارم تحلیل نمایشم را به طور کامل بازگو کنم. اثری که روی صحنه در حال اجراست، براساس تحلیل کارگردان است و وقتی من تحلیل خود را بگویم، دیگر جایی برای فکر و تخیل ...

در فصول مختلف این کتاب با تاریخچه انتقال صوتی از عصر طلایی تئاتر یونان و روم تا تجربیات امروزین آشنا خواهید شد. اندام های گفتار و نحوه عملکرد و نقش آن ها را در تولید صدا خواهید شناخت و از طریق تمرین ها عملاً آن ها را در ارتباط با متن خواهید آزمود.

در فصول مختلف این کتاب با تاریخچه انتقال صوتی از عصر طلایی تئاتر یونان و روم تا تجربیات امروزین آشنا خواهید شد. اندام های گفتار و نحوه عملکرد و نقش آن ها را در تولید صدا خواهید شناخت و از طریق تمرین ها عملاً آن ها را در ارتباط با متن خواهید آزمود.

در فصول مختلف این کتاب با تاریخچه انتقال صوتی از عصر طلایی تئاتر یونان و روم تا تجربیات امروزین آشنا خواهید شد. اندام های گفتار و نحوه عملکرد و نقش آن ها را در تولید ...

نمایش در برخی از فصول تا اندازه بسیار زیادی به گروتسک نزدیک می شود، اما این قرابت حتی اگر شکل بگیرد، باز هم استمرار نمی یابد. وحشت، تهوع، اشمئزاز و بغض و خنده احساساتی هستند که در جریان اجرای نمایش تماشاگر را تحریک می کنند.

نمایش در برخی از فصول تا اندازه بسیار زیادی به گروتسک نزدیک می شود، اما این قرابت حتی اگر شکل بگیرد، باز هم استمرار نمی یابد. وحشت، تهوع، اشمئزاز و بغض و خنده احساساتی هستند که در جریان اجرای نمایش تماشاگر را تحریک می کنند.

نمایش در برخی از فصول تا اندازه بسیار زیادی به گروتسک نزدیک می شود، اما این قرابت حتی اگر شکل بگیرد، باز هم استمرار نمی یابد. وحشت، تهوع، اشمئزاز و بغض و خنده احساساتی ...

تئاتر یزد به دلیل بی توجهی مسئولان فرهنگی استان در آستانه نابودی است. بهتر است که این مسئولان فرهنگی به جای وعده دادن، اندکی عمل کنند. فرهنگ سازی به پشتیبانی مسئولان نیاز دارد و اگر اوضاع یزد به همین شکل پیش رود، تئاتر استان از صحنه محو خواهد شد.

تئاتر یزد به دلیل بی توجهی مسئولان فرهنگی استان در آستانه نابودی است. بهتر است که این مسئولان فرهنگی به جای وعده دادن، اندکی عمل کنند. فرهنگ سازی به پشتیبانی مسئولان نیاز دارد و اگر اوضاع یزد به همین شکل پیش رود، تئاتر استان از صحنه محو خواهد شد.

تئاتر یزد به دلیل بی توجهی مسئولان فرهنگی استان در آستانه نابودی است. بهتر است که این مسئولان فرهنگی به جای وعده دادن، اندکی عمل کنند. فرهنگ سازی به پشتیبانی مسئولان ...

نمایش"روندیها" نوشته خودم است و مربوط به مطرب های 80 سال قبل و مشکلاتی است که در این راه متحمل شده اند. نگارش این نمایش که برای نخستین بار اجرا می شود، در حال حاضر رو به اتمام است و فقط بخش پایانی آن باقی مانده که پس از تکمیل به جشنواره ارائه می شود.

نمایش&quotروندیها&quot نوشته خودم است و مربوط به مطرب های 80 سال قبل و مشکلاتی است که در این راه متحمل شده اند. نگارش این نمایش که برای نخستین بار اجرا می شود، در حال حاضر رو به اتمام است و فقط بخش پایانی آن باقی مانده که پس از تکمیل به جشنواره ارائه می شود.

نمایش"روندیها" نوشته خودم است و مربوط به مطرب های ۸۰ سال قبل و مشکلاتی است که در این راه متحمل شده اند. نگارش این نمایش که برای نخستین بار اجرا می شود، در حال حاضر ...

این نمایشنامه به تنهایی آدم ها می پردازد؛ بدون آن که به مرزهای مشخص جغرافیایی توجه داشته باشد. تنهایی آدم ها شبیه یکدیگر است. به نوعی آن ها را "هم سرنوشت" می کند. فرقی ندارد که در کجای کره خاکی قرار گرفته باشند. هر آدمی خلوتی دارد که هیچ کس به آن راه ندارد.

این نمایشنامه به تنهایی آدم ها می پردازد؛ بدون آن که به مرزهای مشخص جغرافیایی توجه داشته باشد. تنهایی آدم ها شبیه یکدیگر است. به نوعی آن ها را &quotهم سرنوشت&quot می کند. فرقی ندارد که در کجای کره خاکی قرار گرفته باشند. هر آدمی خلوتی دارد که هیچ کس به آن راه ندارد.

این نمایشنامه به تنهایی آدم ها می پردازد؛ بدون آن که به مرزهای مشخص جغرافیایی توجه داشته باشد. تنهایی آدم ها شبیه یکدیگر است. به نوعی آن ها را "هم سرنوشت" می کند. ...

رادی نمایشنامه نویسی صاحب سبک است که آثارش ارزش هایی دراماتیک، زبانی حایز اهمیت و فضایی ویژه دارد. سبک رادی آمیزه ای از رئالیسم(واقع گرایی) و ناتورالیسم(طبیعت گرایی) است. او از زندگی می نویسد و واقعیت های ظاهری محیط پیرامون خویش و شرایط درون خود را بیان می کند

رادی نمایشنامه نویسی صاحب سبک است که آثارش ارزش هایی دراماتیک، زبانی حایز اهمیت و فضایی ویژه دارد. سبک رادی آمیزه ای از رئالیسم(واقع گرایی) و ناتورالیسم(طبیعت گرایی) است. او از زندگی می نویسد و واقعیت های ظاهری محیط پیرامون خویش و شرایط درون خود را بیان می کند

رادی نمایشنامه نویسی صاحب سبک است که آثارش ارزش هایی دراماتیک، زبانی حایز اهمیت و فضایی ویژه دارد. سبک رادی آمیزه ای از رئالیسم(واقع گرایی) و ناتورالیسم(طبیعت گرایی) ...

دومین جلسه نمایشنامه خوانی متون کمدی از پنجمین دوره نمایشنامه خوانی موضوعی فرهنگسرای نیاوران شنبه و یکشنبه 30 و 31 تیر ماه جاری در باغ فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

دومین جلسه نمایشنامه خوانی متون کمدی از پنجمین دوره نمایشنامه خوانی موضوعی فرهنگسرای نیاوران شنبه و یکشنبه 30 و 31 تیر ماه جاری در باغ فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

دومین جلسه نمایشنامه خوانی متون کمدی از پنجمین دوره نمایشنامه خوانی موضوعی فرهنگسرای نیاوران شنبه و یکشنبه ۳۰ و ۳۱ تیر ماه جاری در باغ فرهنگسرای نیاوران برپا می شود.

به نظرم نوشتن از زبان شیء و حفظ شخصیت آن ها بسیار سخت تر از نوشتن درباره انسان است و فانتزی ایجاد می کند که برایم جذاب است. به طور کلی نفوذ در اشیاء ساکن را دوست دارم.

به نظرم نوشتن از زبان شیء و حفظ شخصیت آن ها بسیار سخت تر از نوشتن درباره انسان است و فانتزی ایجاد می کند که برایم جذاب است. به طور کلی نفوذ در اشیاء ساکن را دوست دارم.

به نظرم نوشتن از زبان شیء و حفظ شخصیت آن ها بسیار سخت تر از نوشتن درباره انسان است و فانتزی ایجاد می کند که برایم جذاب است. به طور کلی نفوذ در اشیاء ساکن را دوست دارم.

متن این نمایش توسط میلاد اکبر نژاد نوشته شده و آمنه زحمتکش و محسناوی پور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.مشاور کارگردان این نمایش رضا امیرخانی است.

متن این نمایش توسط میلاد اکبر نژاد نوشته شده و آمنه زحمتکش و محسناوی پور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.مشاور کارگردان این نمایش رضا امیرخانی است.

متن این نمایش توسط میلاد اکبر نژاد نوشته شده و آمنه زحمتکش و محسناوی پور در آن به ایفای نقش پرداخته اند.مشاور کارگردان این نمایش رضا امیرخانی است.

با توجه به ویژگی های مشترکی که در آخرین آثار بکت وجود دارد ـ یعنی فِقدان طرح منسجمی که داستانی را بازگو نماید و همچنین حضور شخصیت هایی که هویت آن ها به درستی آشکار نیست ـ می توان به این نتیجه رسید که عناصر اصلی و مهم کار او در این آثار، استفاده از بیان نور و صدا است.

با توجه به ویژگی های مشترکی که در آخرین آثار بکت وجود دارد ـ یعنی فِقدان طرح منسجمی که داستانی را بازگو نماید و همچنین حضور شخصیت هایی که هویت آن ها به درستی آشکار نیست ـ می توان به این نتیجه رسید که عناصر اصلی و مهم کار او در این آثار، استفاده از بیان نور و صدا است.

با توجه به ویژگی های مشترکی که در آخرین آثار بکت وجود دارد ـ یعنی فِقدان طرح منسجمی که داستانی را بازگو نماید و همچنین حضور شخصیت هایی که هویت آن ها به درستی آشکار ...

برگزاری بزرگداشت روز جهانی تئاتر در بوکان

برگزاری بزرگداشت روز جهانی تئاتر در بوکان

بزرگداشت روز جهانی تئاتر با گردهمایی هنرمندان بوکان همراه شد. مراسم از ساعت ۱۸ تا ۲۰ ادامه داشت. برنامه منظم و متنوعی اجرا شد و علاوه بر آن یک سری کارهای چاپی برای اطلاع ...

این نمایش عروسکی که به شیوه "سیاه رومیزی" طراحی و اجرا شده، پیش از این در یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک به اجرا در آمد و یکی از آثار برگزیده جشنواره معرفی شد.

این نمایش عروسکی که به شیوه &quotسیاه رومیزی&quot طراحی و اجرا شده، پیش از این در یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک به اجرا در آمد و یکی از آثار برگزیده جشنواره معرفی شد.

این نمایش عروسکی که به شیوه "سیاه رومیزی" طراحی و اجرا شده، پیش از این در یازدهمین جشنواره بین المللی تئاتر عروسکی تهران ـ مبارک به اجرا در آمد و یکی از آثار ...

نمایشنامه"میتراس" یک تریلوژی است که در هر بخش از آن سه بازیگر ایفای نقش دارند. این نمایشنامه حدود دو سال قبل توسط امیریان نوشته شده و من تصمیم گرفتم آن را اجرا کنم.

نمایشنامه&quotمیتراس&quot یک تریلوژی است که در هر بخش از آن سه بازیگر ایفای نقش دارند. این نمایشنامه حدود دو سال قبل توسط امیریان نوشته شده و من تصمیم گرفتم آن را اجرا کنم.

نمایشنامه"میتراس" یک تریلوژی است که در هر بخش از آن سه بازیگر ایفای نقش دارند. این نمایشنامه حدود دو سال قبل توسط امیریان نوشته شده و من تصمیم گرفتم آن را اجرا ...

نخستین اجرای اپرای عروسکی"مکبث" شب گذشته با حضور دکتر ایمانی(معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین پارسایی(رئیس مرکز هنرهای نمایشی)، عزت الله انتظامی، لوریس چکناواریان و جمعی از نمایندگان رسانه های جمعی در تالار فردوسی به صحنه رفت.

نخستین اجرای اپرای عروسکی&quotمکبث&quot شب گذشته با حضور دکتر ایمانی(معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین پارسایی(رئیس مرکز هنرهای نمایشی)، عزت الله انتظامی، لوریس چکناواریان و جمعی از نمایندگان رسانه های جمعی در تالار فردوسی به صحنه رفت.

نخستین اجرای اپرای عروسکی"مکبث" شب گذشته با حضور دکتر ایمانی(معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حسین پارسایی(رئیس مرکز هنرهای نمایشی)، عزت الله انتظامی، لوریس ...

نمایش"روز خدا" در ژانر ملودرام است و سعی کرده ام رگه هایی از کمدی و تراژدی را در کنار یکدیگر قرار دهم و در حقیقت برای جذب مخاطبان عام با محتوای اجتماعی آماده اجرا شده که به صورت رئالیستی اجرا می شود.

نمایش&quotروز خدا&quot در ژانر ملودرام است و سعی کرده ام رگه هایی از کمدی و تراژدی را در کنار یکدیگر قرار دهم و در حقیقت برای جذب مخاطبان عام با محتوای اجتماعی آماده اجرا شده که به صورت رئالیستی اجرا می شود.

نمایش"روز خدا" در ژانر ملودرام است و سعی کرده ام رگه هایی از کمدی و تراژدی را در کنار یکدیگر قرار دهم و در حقیقت برای جذب مخاطبان عام با محتوای اجتماعی آماده اجرا ...

نمایشنامه"ماهی بزرگ تنها" براساس داستانی با همین عنوان اثر شهین دخت بهزادی است که من آن را به صورت نمایشنامه آماده کرده ام. این نمایش، داستانی لطیف و عرفانی دارد و در مورد یک ماهی است که در عمق دریا احساس تنهایی می کند و مدام به دنبال آب می گردد.

نمایشنامه&quotماهی بزرگ تنها&quot براساس داستانی با همین عنوان اثر شهین دخت بهزادی است که من آن را به صورت نمایشنامه آماده کرده ام. این نمایش، داستانی لطیف و عرفانی دارد و در مورد یک ماهی است که در عمق دریا احساس تنهایی می کند و مدام به دنبال آب می گردد.

نمایشنامه"ماهی بزرگ تنها" براساس داستانی با همین عنوان اثر شهین دخت بهزادی است که من آن را به صورت نمایشنامه آماده کرده ام. این نمایش، داستانی لطیف و عرفانی دارد ...