گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند
گفت‌وگو با نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر»

کلاژهایی که در ذهن مخاطب، داستان روایت می‌کند

نگین ضیایی، کارگردان نمایش «سه خواهر» که در تالار مولوی روی صحنه خواهد رفت، می‌گوید این نمایشنامه و اجرا بر اساس ایده کلاژ و نقاشی شکل‌ گرفته و تکنیکی مؤثر در نمایش ...

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران مطرح کرد

هادی بهرامی‌احسان: در روزهای جشنواره تئاتر فجر، ظرفیت ویژه‌ای برای دانشگاهیان در نظر گرفته‌ایم
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران مطرح کرد

هادی بهرامی‌احسان: در روزهای جشنواره تئاتر فجر، ظرفیت ویژه‌ای برای دانشگاهیان در نظر گرفته‌ایم

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران از در نظر گرفتن ظرفیت ویژه دانشگاهیان در تالار مولوی در روزهای برگزاری جشنواره تئاتر فجر خبر داد و گفت اجرای تئاترهای خیابانی ...

در دیدار مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و مدیر تالار مولوی مطرح شد

تالار مولوی، خانه همه دانشجویان تئاتری است
در دیدار مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و مدیر تالار مولوی مطرح شد

تالار مولوی، خانه همه دانشجویان تئاتری است

اسرافیل فرج‌اللهی مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی کشور و امیرحسین حریری مدیر تئاتر مولوی در دیداری چند ساعته از تالار مولوی بر حمایت و همراهی هنرمندان خصوصا ...

گفت‌وگوی ایران تئاتر با علی شعبانی اسرمی کارگردان نمایش «اژدهاک»

ملاک تشخیص ذائقه مخاطب به درک متقابل کارگردان وابسته است
گفت‌وگوی ایران تئاتر با علی شعبانی اسرمی کارگردان نمایش «اژدهاک»

ملاک تشخیص ذائقه مخاطب به درک متقابل کارگردان وابسته است

ایران تئاتر: تولید آثاری که بر متون و داده‌های کهن و بومی تاکید دارد می‌تواند شرایطی را فراهم کند تا مخاطب با علاقه زیاد آنها را به تماشا بنشیند. حال ضرورت این کارکرد ...

گفت‌وگوی ایران تئاتر با رضا رشادت طراح و کارگردان نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید»

ریل‌های آهنی گواهی می‌دهند آنچنان مقصر نبوده‌ام
گفت‌وگوی ایران تئاتر با رضا رشادت طراح و کارگردان نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید»

ریل‌های آهنی گواهی می‌دهند آنچنان مقصر نبوده‌ام

ایران تئاتر: آگاهی داشتن از شرایط موجود جامعه سبب می‌شود که جوامع بشری بیشتر از قبل به سوی سعادت‌مندی و بهروزی پیش بروند اما در مقابل عدم آگاهی سبب ساز اتفاق‌هایی ...

نگاهی به نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت

رابطه انسان با سلوک ریل‌های قطار یک ارتباط دوطرفه مشهود و مشکوک است
نگاهی به نمایش «از خط زرد فاصله بگیرید» به کارگردانی رضا رشادت

رابطه انسان با سلوک ریل‌های قطار یک ارتباط دوطرفه مشهود و مشکوک است

ایران تئاتر، کیارش وفایی: روابط و اتفاق‌هایی که پیرامون جهان انسان‌ها شکل می‌گیرد از جمله مواردی است که قابلیت دارد تا همه چیز را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

گفت‌وگوی ایران تئاتر با مریم زرینی کارگردان نمایش «ترس و لرز»

کالبد شکافی حواسی که از درون خود را به کام حبس می‌کشد
گفت‌وگوی ایران تئاتر با مریم زرینی کارگردان نمایش «ترس و لرز»

کالبد شکافی حواسی که از درون خود را به کام حبس می‌کشد

ایران تئاتر: گاهی واگویه‌های درونی انسان می‌تواند سبب شود تا برای لحظاتی جهان شکل حرکتش برای لحظاتی متفاوت باشد. کارکردی که در جایی معنای رهایی و در جایی دیگر نوعی ...

نگاهی به نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی

کارت تردد هر انسان در جهان کنونی بنابر ضرورت بودنش مُهر می‌خورد
نگاهی به نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز» به کارگردانی امیربهاور اکبرپور دهکردی

کارت تردد هر انسان در جهان کنونی بنابر ضرورت بودنش مُهر می‌خورد

ایران تئاتر، کیارش وفایی: ضرورت آنکه انسان‌ها در دنیای واقعی باید دقایقی را در فضایی متمایز بگذارنند آن است که تجدید نیرو کرده تا بتوانند با توانی مضاعف برای دوباره ...

نگاهی به نمایش «ترس و لرز» به کارگردانی مریم زرینی

شرح تمهیدات استراتژیک انسان معاصر در عصر آشفتگی
نگاهی به نمایش «ترس و لرز» به کارگردانی مریم زرینی

شرح تمهیدات استراتژیک انسان معاصر در عصر آشفتگی

ایران تئاتر، کیارش وفایی: جهان با کارکردهای درونی و بیرونی انسان‌ها حالت و ظاهر خود را آراسته می‌کند. ظاهری که در آن رفتارها نقش بسیاری پُر رنگی در بروز اتفاق‌ها و ...

گفت‌وگوی ایران تئاتر با امیربهاور اکبرپور دهکردی کارگردان نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز»

عنصر تخیل پلی میان داده‌های واقعیت و لازمه‌های محال است
گفت‌وگوی ایران تئاتر با امیربهاور اکبرپور دهکردی کارگردان نمایش «آنشرلی با موهای خیلی قرمز»

عنصر تخیل پلی میان داده‌های واقعیت و لازمه‌های محال است

ایران تئاتر: سفر به رویا و تخیل برای آدمی گاهی به مثابه نوش دارویی است که او را برای لحظاتی از واقعیت‌های محض جدا کرده و اطمینان خاطری مسجل را برایش به ارمغان ...