گفتوگو با نویسنده و کارگردان «دور» وحید نفر: تئاتر باید آینهای برای تماشاگر باشد وحید نفر، نویسنده و کارگردان نمایش «دور» با بیان اینکه تئاتر باید آینهای برای تماشاگر باشد، گفت اینکه تماشاگر با رضایت و با یک فضای ذهنی متفاوت از زمانی که وارد ...
حسین تفنگدار، کارگردان «ورا نام تهمینه سهراب کرد» مطرح کرد در تاریخ ایران بهاندازه کافی به مردان پرداخته شده است حسین تفنگدار، کارگردان و نویسنده نمایش «ورا نام تهمینه سهراب کرد» میگوید همه ما موظف هستیم به زنان بپردازیم؛ در طول تاریخ ایران بهاندازه کافی به مردان پرداخته ...
گفتوگو با ماهیار چرمچی، نویسنده و کارگردان «گناه مشترک»؛ بازسازی چند تابلوی نقاشی روی صحنه ماهیار چرمچی، نویسنده، طراح و کارگردان، نمایش «گناه مشترک» را اثری زنانه و پرسشگر معرفی کرد که در برخی از صحنههای آن به بازسازی چندین تابلوی مهم تاریخ نقاشی ...
گفتوگو با طراح و کارگردان «به دنبال دروغگو» رامین دولتآبادی: انتقاد به زبان کمدی، راه رفتن روی لبه تیغ است رامین دولتآبادی، طراح و کارگردان نمایش «به دنبال دروغگو» استفاده از ژانر کمدی را برای بیان حرفها و بیان انتقادات، راه رفتن روی لبه تیغ میداند.
با هدف حمایت از آثار نمایشی خلاق دانشجویان «هفته تئاتر دانشگاهی»، دی ۱۴۰۲ برگزار میشود امیرحسین حریری، مدیر کانون تئاتر دانشگاهی اداره کل هنرهای نمایشی اعلام کرد هفته تئاتر درون دانشگاهی در دانشکدههای تخصصی تئاتر تهران در دی ۱۴۰۲ برگزار میشود.
با حضور علی نصیریان و داریوش مودبیان نشست انتقال تجربه در اردبیل برگزار شد علی نصیریان و داریوش مودبیان که برای حضور در همایش تجلیل از ۳۰ نامدار فرهنگی، هنری، سینمایی، قرآنی و رسانهای، میهمان هنرمندان و مردم فرهنگدوست استان اردبیل ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان «راهنمای جامع هیولا شدن» مهدی محبعلی: هراس مخاطب، تغذیهکننده نمایش ماست مهدی (سهاب) محبعلی، نویسنده و کارگردان تئاتر، ترس مخاطب را خوراک و تغذیهکننده «راهنمای جامع هیولا شدن» دانست و گفت حوادث واقعی، تاثیرات منفی زیادی روی جامعه ...
گفتوگو با کارگردان نمایش «هاروی» وحید صالحی: از کمدی کاستیم تا به معنا بپردازیم وحید صالحینظامآبادی، با بیان اینکه «هاروی» نمایشدهنده روزمرگیهای ماست، از کم کردن بار کمدی متن برای پرداخت بیشتر به اندیشه متن و معنا و مفهوم نمایش گفت.
کارگردانان نمایش «فراموشی» مطرح کردند تئاتر از رقابتی شدن و حذف اندیشه رنج میبرد مهدی زندیه و آیدین تمبرچی، کارگردانان نمایش «فراموشی» درحالیکه این اثر را پرداخت متفاوتی از اشکال نسیان و فراموشی به لحاظ اجتماعی، روانشناختی و روابط بین فردی ...
گفتوگو با نویسنده و کارگردان «سالومه» بابک پرهام: حداکثر فروش تئاتر هم درآمدی برای هنرمندان ندارد بابک پرهام، نمایشنامهنویس و کارگردان تئاتر با بیان اینکه مبلغ بلیتهای تئاتر و هزینههای تولید این هنر نیاز به سیاستهای حمایتی مانند سیاست تشویق مالیاتی دارد، ...
گفتوگو با داوود کیانیان «نمایش خلاق»؛ نمایشی فرآیندمحور با مخاطبانی که بازیگرانش هستند داوود کیانیان، نویسنده، پژوهشگر و پیشکسوت تئاتر ضمن اشاره به تفاوت ساختار، اجرا و همچنین رده سنی مخاطبان در نمایش خلاق با تئاتر خلاق، نمایشهای تولیدشده در این ...
گفتوگو با کارگردان کرمانی که با هنرمندان توانیاب نمایش کار میکند محسن میرزایی: تئاتر معلولین برای جامعه آگاهیبخش است محسن میرزایی هنرمندی که تجربه کار با معلولین را دارد بر این باور است که تئاتر معلولین برای جامعه آگاهیبخش است و در این مسیر، هم مخاطبان در جریان زندگی این افراد ...
گفتوگو با طیبه کریمی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات» در کشور ادبپروری چون ایران، اجرای تئاتر فیزیکال سخت است طیبه کریمیدولتآبادی، بازیگر پانتومیم «جامپ کات»، با اشاره به پیشینه شعر و ادب در کشورمان و اخت بودن تماشاگران با نمایشهای دیالوگمحور، اجرای آثار فیزیکال را ...
با حضور 480 گروه نمایشی «جشنوارههای تئاتر استانی»، با حضور 5719 هنرمند، رکورد زد بر اساس آمار منتشر شده، ۴۸۰ گروه نمایشی و ۵۷۱۹ هنرمند، در ۳۲ جشنواره تئاتر استانی و منطقهای که از ۶ آبان تا ۳ آذر ۱۴۰۲ برگزار شد، حضور داشتند. این عددها، نشانگر شکسته شدن ...
برگزیدگان جشنواره ملی چندرسانهای میراث فرهنگی معرفی شدند نمایشهای ایرانی؛ جلوهای از مردمی شدن جشنواره میراث فرهنگی علی دارابی، قائممقام وزیر و معاون میراث فرهنگی، حضور بخش نمایش در جشنواره ملی چندرسانهای را جلوهای از مردمی شدن این رویداد هنری معرفی کرد.
گفتوگو با داور واقعهخوانی جشنواره میراث فرهنگی بهزاد فراهانی: نمایش ایرانی، میراث ناملموس این سرزمین است بهزاد فراهانی، نویسنده، بازیگر، کارگردان تئاتر و داور بخش واقعهخوانی دومین جشنواره میراث فرهنگی با تاکید بر لزوم برنامهریزی مدون و ساماندهیشده برای ادامه ...