در حال بارگذاری ...

اعضای شورای راهبردی تئاتر معرفی شدند

اعضای شورای راهبردی تئاتر از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی معرفی شدند.

به گزارش ایران تئاتر شهرام کرمی به منظور بهره‌مندی و مشورت با اهالی تئاتر در خصوص فعالیتِ کلان وبرنامه‌ریزی در حوزه‌ی هنرهای نمایشی،  اعضای شورای راهبردی تئاتر را معرفی کرد.  
دکتر محمدرضا خاکی،دکتر علی منتظری، دکتر مسعود دلخواه، دکتر منصور براهیمی، دکتر شهرام گیل‌آبادی، مجید گیاهچی و شهرام کرمی اعضای شورای راهبردی تئاتر را تشکیل می‌دهند.
ریاست این شورا بر عهده‌ی شهرام کرمی است و مجید گیاهچی نیز دبیر آن خواهد بود.
مدیرکل هنرهای نمایشی از میان جامعه هنرمندان تئاتر با معیار تخصص، تسلط بر امور و تجربه از این  اساتید دانشگاه که سوابق مدیریتی و هنری آن‌ها نیز مشخص است برای حضور در شورای راهبردی تئاتر دعوت به عمل آورده است.
مختصری از سوابق اعضای این شوراء عبارت است از:
 محمدرضا خاکی:  
محمدرضا خاکی، مدرک کارشناسی ارشد هنر و تئاتر را در سال 1367 از دانشگاه ونسن پاریس و مدرک دکترای نمایش- تئاتر را در سال 1371 از دانشگاه سوربن نوول فرانسه دریافت کرد.  
این مدرس دانشگاه، مولف، مترجم و کارگردان تئاتر تاکنون با ترجمه آثار متعددی از نمایشنامه‌نویسان معاصر اروپایی موجب آشنایی علاقه‌مندان بسیاری با این متون شده است.   
علی منتظری:  
علی منتظری که در حال حاضر ریاست گروه نمایش و ادبیات نمایشی فرهنگستان هنر را بر عهده دارد از سال 65 تا 72 در مرکز هنرهای نمایشی حضور داشت و اهالی تئاتر همچنان با او در ارتباط هستند.  
منتظری که عضو پیوسته فرهنگستان هنر است، ریاست جهاد دانشگاهی، ریاست مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضویت در هیئت موسس خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، عضویت در هیئت موسس خبرگزاری قرآنی (ایکنا) و... را در کارنامه دارد.
مسعود دلخواه:  
مسعود دلخواه، کارگردان، نویسنده، مدرس و بازیگر دارای فوق لیسانس و دکترای تئاتر از دانشگاه کانزاس آمریکا است. او تحصیل در مقطع فوق لیسانس و دکترا را در سال 1997 (1376) در آمریکا به پایان رساند و 14 سال در این کشور به تدریس بازیگری پرداخت.  
دلخواه در حال حاضر عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس است و تازه‌ترین فعالیت‌هایش در مقام کارگردان اجرای «شاه لیر» و پیش از این آثار بسیاری از جمله «مفیستو» و «بیگانه» بوده است.  
منصور براهیمی:  
منصور براهیمی، مدرس، مولف، مترجم و دارای مدرک کارشناسی نمایش با گرایش ادبیات نمایشی و نمایشنامه‌نویسی از دانشکده‌ هنرهای دراماتیک در سال 1359علاوه بر کار در مقطع ابتدایی در زمینه تئاتر کودک و تدریس در دانشکده سینما تئاتر، از سال 1362نیز عضو و موسس گروه سینما تئاترِ آیین است.
شهرام گیل‌آبادی:  
شهرام گیل‌آبادی مدیرعامل فعلی خانه تئاتر، مدرس و کارگردان تئاتر از جمله مدیران فرهنگی نام آشنا و دارای مدرک لیسانس و فوق لیسانس کارگردانی از دانشگاه هنر و دکترای پژوهش هنر از دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.
گیل‌آبادی پیش از این در مناصبی چون مدیر شبکه‌های رادیویی تهران و جوان، معاون ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، عضو هیئت مدیره سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و...حضور داشته است.
 مجید گیاهچی:  
مجید گیاهچی دبیر فعلی شورای مشورتی هنرهای نمایشی و دانشجوی دکترای هنر، تهیه‌کننده تئاتر و تلویزیون، نویسنده، کارگردان و مدرس است. او سابقه‌ مدیریت امور نمایش سازمان فرهنگی فرهنگی هنری شهرداری تهران را در کارنامه دارد و طراح و دبیر چندین جشنواره از جمله «کودک و تئاتر» بوده است.

دکتر محمدرضا خاکی،دکتر علی منتظری، دکتر مسعود دلخواه، دکتر منصور براهیمی، دکتر شهرام گیل‌آبادی، مجید گیاهچی و شهرام کرمی اعضای شورای راهبردی تئاتر را تشکیل می‌دهند.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

با اعلام ستاد خبری جشنواره بین‏‌المللی تئاتر فجر

چکیده‏ مقالات برگزیده سمینار بین‏‌المللی معرفی شدند
با اعلام ستاد خبری جشنواره بین‏‌المللی تئاتر فجر

چکیده‏ مقالات برگزیده سمینار بین‏‌المللی معرفی شدند

هیئت داوران سمینار چهل‌‎ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متشکل از محمدباقر قهرمانی، اصغر فهیمی‌‏فر و منصور براهیمی 18 چکیده مقاله برگزیده این بخش را معرفی کرد.

|

در گفت‌وگو با پژوهشگر، مترجم و مدرس تئاتر مطرح شد

منصور براهیمی: پژوهش نیاز اجتناب‌ناپذیر هر فعالیت هنری است
در گفت‌وگو با پژوهشگر، مترجم و مدرس تئاتر مطرح شد

منصور براهیمی: پژوهش نیاز اجتناب‌ناپذیر هر فعالیت هنری است

منصور براهیمی، پژوهشگر، مترجم و مدرس تئاتر با بیان این‌که پژوهش نیاز اجتناب‌ناپذیر هر فعالیت هنری است، گفت برای امر پژوهش و فعالیت تئاتر نیازمند سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.  

|

نظرات کاربران