در حال بارگذاری ...
در کفت و گو با صبا؛

شهرام کرمی وظایف شورای راهبردی تئاتر را تشریح کرد

مدیرکل هنرهای نمایشی تأکید کرد به‌منظور بهره‌مندی و مشورت با اهالی تئاتر درباره فعالیتِ کلان و برنامه‌ریزی در حوزه‌ هنرهای نمایشی، شورای راهبردی تئاتر ایجادشده است.

به گزارش ایران تئاتر به نقل از صبا، شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی که به‌تازگی اعضای شورای راهبردی تئاتر را معرفی کرده است درباره انتخاب اعضای این شورا گفت: شورای راهبردی تئاتر حدود ۲ ماه است که به دبیری مجید گیاهچی فعالیت خود را آغاز کرده است ولی ما اسامی آن‌ها را در تاریخ ۲۹ دی‌ماه اعلام کردیم.
وی درباره اهداف شورای راهبردی تئاتر و مسئولیت این شورا برای رفع مشکلات و چالش‌های حوزه تئاتر توضیح داد: شورای راهبردی تئاتر به‌عنوان انعکاس‌دهنده مسائل و مشکلات تئاتر، نقش مشورتی دارد و به تصمیم گیری‌های من کمک می‌کند زیرا تصمیم گیری فردی روند درستی برای تئاتر نیست.
به گفته وی، این شورا روی مسائل و مشکلات تئاتر فکر، تحلیل و بررسی می‌کند و نتایج آن را در اختیار مدیرکل هنرهای نمایشی قرار می دهد.
مدیرکل هنرهای نمایشی افزود: یکی از مسئولیت های بنده این است که از حق و حقوق هنرمندان در راستای اهداف نظام و قوانین فرهنگی و هنری صیانت کنم و بخش دیگر وظایف من برنامه ریزی بلندمدت و کوتاه مدت برای ارزیابی شرایط فعلی و داشتن چشم اندازی برای آینده تئاتر است.
کرمی درباره دلایل انتخاب این افراد گفت: اعضای شورا سابقه روشن و جایگاه علمی و اجرایی خوبی دارند و با معضلات و مشکلات تئاتر در کشور و جهان آشنا هستند و برای رشد و پیشرفت تئاتر تلاش می‌کنند.
وی در پایان درباره سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر نیز گفت: در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی هستیم و برگزاری این جشنواره به‌عنوان بزرگترین رویداد تئاتری کشور حایز اهمیت است و امیدواریم به بهترین شکل برگزار شود.
محمدرضا خاکی، علی منتظری، مسعود دلخواه، منصور براهیمی، شهرام گیل‌آبادی، مجید گیاهچی و شهرام کرمی اعضای شورای راهبردی تئاتر را تشکیل می‌دهند. ریاست این شورا بر عهده‌ شهرام کرمی و مجید گیاهچی نیز دبیر آن است.




مطالب مرتبط

در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری:  اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند
در آیین اختتامیه جشنواره تئاتر ارتش مطرح شد

کاظم نظری: اثر برگزیده جشنواره ارتش به جشنواره تئاتر فجر راه پیدا می‌کند

کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره سراسری تئاتر ارتش از راه‌یابی یک اثر برتر از این جشنواره سراسری به جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اثری دیگر به جشنواره تئاتر دفاع مقدس در سال آینده خبر داد.

|

با اعلام ستاد خبری جشنواره بین‏‌المللی تئاتر فجر

چکیده‏ مقالات برگزیده سمینار بین‏‌المللی معرفی شدند
با اعلام ستاد خبری جشنواره بین‏‌المللی تئاتر فجر

چکیده‏ مقالات برگزیده سمینار بین‏‌المللی معرفی شدند

هیئت داوران سمینار چهل‌‎ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، متشکل از محمدباقر قهرمانی، اصغر فهیمی‌‏فر و منصور براهیمی 18 چکیده مقاله برگزیده این بخش را معرفی کرد.

|

در گفت‌وگو با پژوهشگر، مترجم و مدرس تئاتر مطرح شد

منصور براهیمی: پژوهش نیاز اجتناب‌ناپذیر هر فعالیت هنری است
در گفت‌وگو با پژوهشگر، مترجم و مدرس تئاتر مطرح شد

منصور براهیمی: پژوهش نیاز اجتناب‌ناپذیر هر فعالیت هنری است

منصور براهیمی، پژوهشگر، مترجم و مدرس تئاتر با بیان این‌که پژوهش نیاز اجتناب‌ناپذیر هر فعالیت هنری است، گفت برای امر پژوهش و فعالیت تئاتر نیازمند سازمان‌های مردم‌نهاد هستیم.  

|

نظرات کاربران